چگونگی انتخاب پیانو دیجیتال از سازکالا

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نزدیک به دو دهه است که پیانوهای دیجیتال به بازار آمده‌اند؛ این بدان معنا است که ماهیت فناوری به‌کار رفته در ساخت این محصول جدید است.
تبلیغات

فروشگاه اینترنتی سازکالا به‌عنوان نمایندگی رسمی برندهای کرگ و یاماها، امکان خرید جدیدترین پیانوهای دنیا را به‌صورت نقد یا اقساط با بازپرداخت ۲۴ ماهه و سقف نامحدود با چک یا سفته برای سراسر ایران فراهم کرده است.

در این مقاله سازکالا قصد دارد موارد مهم  خرید پیانو دیجیتال را بررسی کند، تا شما عزیزان خریدی مطمئن و آسوده داشته باشید.

بودجه

پیانوهای دیجیتال رده‌بالا به دلیل تکنولوژی ساخت، طراحی و امکانات بیشماری که دراختیار نوازنده قرار می‌دهند گران‌قیمت هستند. پس در انتخاب پیانو باید توانایی ها و موارد بیشتری را مد نظر داشته باشید.

ویژگی‌ها

اگر به‌تازگی نوازندگی پیانو را شروع کرده‌اید، پیانویی با ویژگی‌های مناسب برای تمرین تکنیک‌های مختلف گزینه‌ی خوبی است. شما می‌توانید با پیانو Yamaha P125 که یک پیانوی پرتابل با پلیفونی ۱۹۲ و کیفیت صدایی مطلوب یا با پیانو korg B1 شروع کنید. نوازندگان حرفه‌ای ممکن است به‌دنبال ویژگی‌های بیشتر نظیر پلیفونی بالاتر، خروجی صدای بیشتر، امکان ضبط دقیق و صداهای مختلف باشند. ما به این عزیزان پیانو های حرفه‌ای سری CLP برند Yamaha و پیانو korg G1 Air را پیشنهاد می‌کنیم.

 اهداف

ممکن است نوازندگان مبتدی که انگیزه بیشتری برای ادامه نوازندگی و ارتقای سطح توانایی‌های خود دارند ، یک پیانوی حرفه‌ای‌تر را برای تمرین و ادامه فعالیت موسیقیایی خود انتخاب کنند. ما به این عزیزان سری پیانوهای نیمه حرفه‌ای YDP برند Yamaha که شامل مدل‌های YDP164-YDP163-YDP144-YDP143  یا مدل Korg LP380- Korg C1 Air را پیشنهاد می‌کنیم.

سازکالا

 فضا

 این نکته نسبت به موارد قبلی کمی جزئی تر است، اما اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید ، ممکن است خرید یک پیانوی پرتابل نسبت به یک پیانوی مبله منطقی تر باشد.

پیانوهای دیجیتال پرتابل

پیانوهای دیجیتال پرتابل یا قابل حمل به دلیل شکل و اندازه ، پیانوهای slab-style نیز نامیده می‌شوند. این نوع از پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای مبله ارزان‌تر هستند.

این بدان معنا نیست که کیفیت ساخت و صدای این پیانوها ضعیف است، بر اساس مدل و برند این پیانوها می‌توانند دارای کلاویه های hammer-action و اسپیکرهای با کیفیت داخلی باشند. این دو ویژگی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که شما از یک پیانوی دیجیتال مناسب انتظار دارید.

همچنین پیانوهای دیجیتال پرتابل دارای ویژگی‌هایی نظیر تنظیمات multi-speaker، قابلیت ویرایش صدا، ترکیب و حتی مدل سازی نرم‌افزاری هستند. از جمله بهترین پیانوهای دیجیتال پرتابل می‌توان به P-45 Yamaha و Yamaha P125 - Korg Grandstage- Korg SV1 اشاره کرد.

سازکالا

پیانوهای دیجیتال کنسول یا به اصطلاح مبله

این سبک از پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای پرتابل گران‌قیمت تر و سنگین تر هستند اما احساس نوازندگی به یک پیانوی آکوستیک را برای نوازنده فراهم کرده و طراحی خاص و منحصر بفرد خود را دارند. از جمله ویژگی‌های بیشتر این پیانوها نسبت به پیانوهای پرتابل می‌توان به تنظیمات بیشتر برای صدا و 3 پدال بودن آن‌ها اشاره کنیم. هر مدل از پیانوهای کنسول دارای پوشش کلاویه، طراحی ، خروجی صدا، تعداد صداهای مختلف و گزینه‌های تنظیم مختلفی هستند. از جمله پیانوهای کنسول با کیفیت می‌توان به مدل YDP-164 Yamaha اشاره کرد که یکی دیگر از پرفروش‌ترین پیانوهای Yamaha در بازار جهانی است.

ویژگی‌های اصلی این پیانو شامل اکشن GH3 یا همان Graded Hammer 3 است که نسبت به مدل‌های قبلی Yamaha یعنی YDP-144 اکشن با کیفیت تری است. این طراحی کیفیت صدای واقعی تری را برای نوازندگان فراهم می‌کند. بین پیانوهای دیجیتال حرفه‌ای نیز می‌توان به مدل‌های CLP-625 ،CLP-635 و CLP-645 اشاره کرد که از نظر کلاویه ، موتور صدا، خروجی صدا، صداهای مختلف پیانو، پلیفونی و افکت های مختلف مثال زدنی اند. مدل CLP-645 با کلاویه هایی از جنس چوب طبیعی ، پلیفونی 256 ، افکت های مختلف پیانو از جمله Damper Resonance و خروجی بالغ بر 100 وات جزء بهترین پیانوهای دیجیتال موجود در بازار است که تمام این ویژگی‌ها صدای این پیانو را به پیانوهای آکوستیک با کیفیت بسیار شبیه تر کرده است.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سازکالا به نشانی Sazkala.com مراجعه کرده یا با شماره تماس ۰۲۱۵۴۷۷۲ تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات