ازپزشک، پلتفرم پزشکی از راه دور مبتنی بر فناوری

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ازپزشک، پلتفرمی است که همان‌طور که از نام آن پیدا است، خدمات پزشکی را مبتنی بر زیرساخت‌های ارتباط نوین و از راه دور ارائه می‌کند.
تبلیغات

سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که دراختیار بشر قرار دارد؛ چرا که بدون آن، بهره‌مندی از سایر نعمت ها امکان‌پذیر نیست. هنگامی که از سلامتی صحبت می‌کنیم، انسانی سر حال و شاداب را در نظر می‌گیریم که دارای قدرت اداره‌ی امور زندگی، همراه‌با روح و روانی سازگار است. بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی عبارتست از برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط بیماری یا ناتوانی. یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دنیای امروز، سلامتی است و فراموش نکنیم که به‌دلیل خطر کرونا تا حد امکان باید از رفت‌وآمد غیرضروری پرهیز کنیم. پلتفرم تله مدیسن ازپزشک، راهبردی برای مقابله با بیماری و ویروس‌های فراگیر مثل کرونا را بررسی کرده و بستری برای تأمین سلامت عمومی، اعم از پیشگیری، رصد، تشخیص، اولویت‌بندی اقدامات، درمان و پیگیری را مهیا کرده است.

تله مدیسن و پزشکی از راه دور ازپزشک

سلامت و پزشکی دیجیتال، ارائه خدمات درمانی ازراه دور و بدون نیاز به ارتباط رودرروی بیمار و پزشک با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به‌طور کلی، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوآورانه و استفاده از شبکه‌های ارتباطی بین مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌ها و تحقیقات در راستای تأمین سلامت افراد است. هدف پزشکی از راه دور، حذف موانع جغرافیایی و سفرهای دشوار بیماران برای امکان دسترسی به بیمارستان و خدمات پزشکی با کیفیت بالا است.

محاسن و مزایا تله مدیسن:

  • صرفه‌جویی در زمان موردنیاز پزشک و بیمار
  • کاهش هزینه مراجعات متعدد به مطب
  • بهره‌گیری از بانک اطلاعات بیماران، جهت بررسی روند بهبود بیماری
  • تسهیل تبادل نتایج آزمایشگاهی، رادیولوژی و غیره
  • دسترسی و تسهیل استفاده از خدمات بیمه‌گر
  • استفاده از تجربیات پزشکان در نقاط دیگر
  • بهبود ارائه خدمات پزشکی به مناطق روستایی و دورافتاده
  • بهبود دسترسی به اطلاعات، به‌ویژه در زمینه بیماری های همه‌گیر
  • تبادل یافته‌های جدید پزشکی بین پزشکان سراسر جهان

افزایش حمایت دولت‌ها برای به‌کارگیری راه‌حل‌های سلامت دیجیتال، برنامه‌های نوآورانه و افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند از جمله عوامل رشد بازار سلامت طی سال‌های آینده خواهد بود. طبق گزارش مؤسسه تحقیقات بازار «هوشمندی راهبردی و پیش‌آگاه»، بازار سلامت دیجیتال بر اساس فناوری به چند حوزه سلامت همراه، سلامت از راه دور، پرونده‌های سلامت الکترونیک و تجزیه و تحلیل سلامت دسته‌بندی می‌‌شود که بالغ بر ۳۱٫۵% از کل سرمایه‌گذاری جهانی در سلامت دیجیتال را به خود اختصاص داده است. مراقبت‌های بهداشتی بیشتر از گذشته به سمت استفاده از ابزار الکترونیک در کار خود روی خواهند آورد و این امر تأثیر شگرفی در دنیای پزشکی خواهد داشت. انقلاب تله مدیسن در راه است و پس از سال‌ها اکنون به واقعیت پیوسته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات