خرید و فروش رنو تلیسمان کارکرده در بازار با خودرو45

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت خودرو45 به‌عنوان یک شرکت مجوزدار معتبر و قانونی جهت رفع مشکلات خرید و فروش مالکان خودروهای کارکرده وارد عمل شده و فرایند فروش رنو تلیسمان را بسیار ساده و ایمن ساخته است.
تبلیغات

رنو تلیسمان کارکرده در بازار ایران به‌عنوان یک سدان محبوب و خوش‌فروش شناخته می‌شود؛ به‌نحوی که احتمالا مالکان این خودرو گمان کنند در فرایند فروش اتومبیل خود با مشکل چندانی مواجه نبوده و به‌راحتی می‌توانند این خودرو را در بازار به فروش برسانند. بااین‌حال، پیچیدگی‌های فروش خودروهای کارکرده به‌ویژه ماشین‌های وارداتی مدل بالا، سبب شده تا مالکان رنو تلیسمان در فرایند فروش اتومبیل خود با مشکلات و دغدغه‌های فراوانی مواجه باشند؛ آن‌ها انتظار دارند اتومبیل خود را با مناسب‌ترین قیمت به فروش برسانند، حال آنکه پس از مراجعه به بازار با قیمت‌ها و نظرات مختلفی از سوی طرف‌های مقابل که بعضا افراد دلال و سودجو هستند، مواجه می‌شوند و نمی‌توانند تصمیم درستی در فروش اتومبیل خود بگیرند.

معرفی رنو تلیسمان

رنو تلیسمان یک سدان میان‌سایز خوش هیبت و مجلل است که از سال ۲۰۱۵ به سبد تولیدات شرکت فرانسوی رنو اضافه شد. این خودرو به‌واسطه طراحی ظاهری فوق‌العاده جذاب و متمایز که از زبان طراحی جدید کمپانی رنو پیروی می‌کرد، توانست خیلی زود توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند و با عملکرد فنی قابل قبولی که ارائه داد، مشتریان فراوانی را به سمت خود بکشاند.

رنو تلیسمان با مدل ۲۰۱۶ وارد بازار کشورمان شد؛ اما واردات گسترده این خودرو از مدل ۲۰۱۷ کلید خورد. رنو تلیسمان در مدل‌های ۲۰۱۶ با تیپ E2 به دست مشتریان رسید که فاقد برخی امکانات رفاهی و ایمنی بود اما مدل E3 کمبودهای پیشین را جبران کرد و با تجهیزات کامل به یاری مشتریان خود شتافت. در ادامه مطلب این سدان محبوب فرانسوی که در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در بازار کشورمان حضور یافته است را از جهات مختلف همچون طراحی ظاهری، کابین، مشخصات فنی، تجهیزات، وضعیت فروش و غیره مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم.

طراحی ظاهری رنو تلیسمان

همان‌طور که اشاره شد رنو تلیسمان ازلحاظ طراحی ظاهری بسیار مناسب عمل کرده و همین مورد نیز سبب شد تا از ابتدای ورود به بازار ایران بسیار مورد توجه خریداران این‌گونه سدان‌های نسبتا لوکس قرار گیرد. فرم کشیده بدنه و حالت عضلانی آن حس و حال اسپرت و مهیجی را در ذهن بیننده رقم می‌زند. در نمای رو‌به‌رو شاهد طراحی بسیار جذاب جلوپنجره و چراغ‌های پیوسته به آن هستیم که حالتی قاطع و تهاجمی برای چهره این سدان خانوادگی فرانسوی به ارمغان آورده است.

فرم چراغ‌های دیلایت نواری که تا پایین چراغ‌ها و قسمت میانی سپر تداوم پیدا کرده نیز در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد و هیجان‌برانگیز جلوه می‌کند. سپر، قاب‌های مه‌شکن و دریچه هواکش رادیاتور نیز کاملا هماهنگ و متناسب با سایر المان‌های چهره طراحی شده است. در کاپوت به واسطه خطوط حجمی مختلف روی آن بسیار خوش‌فرم به‌نظر می‌رسد و همراه‌با سایر حجم‌پردازی‌های صورت گرفته روی پروفیل جانبی خودرو سبب ایجاد فرمی عضلانی برای بدنه این خودرو فرانسوی شده است.

در بخش عقب خودرو از چراغ‌هایی با سایز بسیار بزرگ به حالت کشیده استفاده شده که تا نزدیکی‌های یکدیگر و اطراف لوگو رنو روی در صندوق امتداد یافته‌اند و شاخصه بصری منحصر‌به‌فردی را برای رنو تلیسمان رقم زده‌اند. طراحی سپر و سایر المان‌های نمای پشت نیز کاملا هماهنگ و متناسب به‌نظر می‌رسد. در مجموع باید عنوان داشت که نمای ظاهری رنو تلیسمان به‌ویژه در زمان عرضه بسیار جذاب و تأثیرگذار به‌نظر می‌رسید؛ درحال‌حاضر نیز این خودرو یکی از زیباترین سدان‌های میان سایز موجود در بازار کشورمان بوده و مشتریان قابل توجهی را به سوی خود جلب ساخته است.

طراحی داخلی رنو تلیسمان

پس از ورود به کابین رنو تلیسمان با فضایی نسبتا لوکس و خوشایند مواجه خواهید شد که طراحی مختص به خود را داشته و نمایی جذاب و با کیفیت را مقابل چشمان شما رقم زده است. طراحی اکثر بخش‌ها خوشایند و جذاب جلوه می‌کند، بااین‌حال فرم کنسول میانی که شامل یک صفحه نمایشگر بزرگ عمودی است، به‌همراه دریچه‌های تهویه کناری آن چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد؛ البته انتقاد زیادی هم نمی‌توان نسبت به ظاهر این قسمت وارد دانست. وجود نمایشگر بزرگ سبب حذف بسیاری از دکمه‌ها شده و تمام فرمان‌ها به‌صورت لمسی به این پنل ارسال خواهد شد. غربیلک فرمان کاملا خوش‌دست و اسپرت به‌نظر می‌رسد و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز موجب ارتقای حس و حال اسپرت راننده خواهد شد.

نورپردازی داخلی کابین با رنگ قابل تغییر فضایی رمانتیک را برای شما رقم خواهد زد. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در کابین تلیسمان از برخی رقبای کره‌ای بالاتر بوده و نسبتا مرغوب برآورد می‌شود. فرم صندلی‌ها و ارگونومی مناسب آن‌ها نیز سبب در برگرفتن کامل بدن سرنشینان شده و خستگی و کوفتگی را از ایشان دور خواهد ساخت.

 کابین رنو تلیسمان جهت حضور ۵ سرنشین، فضای کافی و مناسبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین صندوق عقب این خودرو نیز می‌تواند وسایل موردنیاز یک مسافرت خانوادگی را درون خود به حد کافی جای دهد و در مجموع باید عنوان داشت که طراحی داخلی کابین رنو تلیسمان چه ازلحاظ کیفیت و چه ازلحاظ طراحی کاملا مناسب بوده و به‌راحتی می‌تواند رضایت مشتریان را کسب کند.

آپشن‌ها و امکانات رنو تلیسمان

همان‌طور که اشاره شد رنو ‌تلیسمان در دو نوع E2 و E3 به دست مشتریان ایرانی رسیده است که در این بین مدل E3 به‌عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات زیر سود می‌برد:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، پنج حالت رانندگی، تعلیق الکترونیک، حسگر پارک جلو و عقب، حسگر باران، حسگر فشار باد تایر، رادار نقطه کور حسگر تشخیص اشیا متحرک، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، چراغ روشنایی در روز، چراغ خودکار، نور بالا خودکار، تنظیم ارتفاع نور خودکار، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی سر پیچ، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه کنترل، سیستم صوتی با 13 اسپیکر + سامانه تشخیص صدا، نمایشگر ۸.۷ اینچی، نویگیشن، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب، بلوتوث، درگاهusb، نمایشگر هفت اینچی صفحه کیلومتر، شش عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو - پرده‌ای و جانبی جلو، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، کول باکس، صندلی راننده هشت حالته برقی با تنظیم گودی کمر و حافظه، صندلی سرنشین جلو ۶ حالته برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، ماساژور صندلی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، صندوق پران هوشمند، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، پرده عقب، مموری آینه، شیشه بالابر آنتی ترپ.

 مشخصات فنی رنو تلیسمان

رنو تلیسمان به یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۶ لیتر مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۴۴۴ کیلوگرمی برابر با ۷.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

مزایا و معایب رنو تلیسمان

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های رنو تلیسمان می‌توان به کیفیت ساخت بالا، شتاب و عملکرد فنی بسیار مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی مطلوب تیپ E3 و خدمات پس از فروش مناسب اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان به تعلیق نسبتا اسپرت و خشک و همچنین ناسازگاری پیشرانه با بنزین کم کیفیت اشاره کرد.

 وضعیت فروش رنو تلیسمان در ایران

با وجود آنکه رنو تلیسمان نسبت به رقبای کره‌ای همچون کیا اپتیما و هیوندا سوناتا مدت زمان کمتری را در بازار کشورمان حضور داشته است؛ اما به واسطه عملکرد فنی مناسب، طراحی ظاهری جذاب و خدمات پس از فروش نسبتا گسترده توانست نظرات مثبت بسیاری از مشتریان را نسبت به خود جلب ساخته و ایشان را نسبت به خرید خود ترغیب سازد. بنابراین در مجموع باید عنوان داشت که وضعیت خرید و فروش رنو تلیسمان در ایران نسبتا مطلوب بوده و از بازار پرحرارت و پررونقی سود می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات