آموزش تصویری سنتور، دف و تار در خنیاگر

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
در این مطلب می‌توانید درباره آموزش تصویری سنتور، آموزش تصویری دف و آموزش تصویری تار اطلاعات ارزشمندی را از دوره‌های تصویری خنیاگر پیدا کنید.
تبلیغات

خنیاگر با همراهی اساتید برجسته موسیقی ایران، فیلم‌های آموزشی موسیقی تولید می‌کند. این فیلم‌ها به‌صورت فیزیکی و لوح فشرده منتشر نمی‌شوند؛ اما قابلیت دانلود یا تماشای آنلاین از سایت را با اینترنت نیم‌بها دارند.

خنیاگر اولین مرکز آموزش تصویری موسیقی در ایران

درحال‌حاضر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با مزایای یادگیری موسیقی آشنا نباشد. این مهارت دلنشین می‌تواند زندگی هر فردی را متحول کند. فارغ از اینکه استرس را کاهش می‌دهد، نقش تأثیرگذاری در بهبود سلامتی و تقویت عملکرد شناختی نیز دارد؛ اما چالش‌هایی بر سر مسیر یادگیری درست آن وجود دارد که بسیاری را با وجود میل باطنی وا داشته است که از آن صرف‌نظر کنند. اما حال پیشرفت فناوری، بستر آموزش آنلاین را ممکن کرده است تا تنها با اتصال به اینترنت بتوان از محضر برترین اساتید آموزش دید و به دنیای خوانندگی و نوازندگی قدم گذاشت.

آموزش حضوری موسیقی بهتر است یا آنلاین؟

برای آموختن ساز گزینه‌های مختلفی پیش روی افراد است، علاوه بر سبک آموزشی چهره به چهره، منابع اینترنتی نیز فراوانند؛ اما قبل از تصمیم‌گیری باید با چشم باز مزایا و معایب هر یک را بررسی کرد. خنیاگر آموزشگاه مجازی موسیقی است که با همراهی برترین اساتید موسیقی ایران در تلاش است سبک یادگیری استانداردی را به علاقمندان موسیقی هدیه دهد. هر هنرجویی می‌تواند یاد بگیرد؛ اگرچه توانایی یادگیری افراد مختلف بسیار متفاوت است.

 شاید برای شما هم سؤال باشد که یادگیری آنلاین (دوره‌های خودآموز) به همان اندازه یادگیری رو در رو (به شکل حضوری) مفید هستند؟ اگرچه در هر دو روش نکات مثبت و منفی وجود دارد؛ اما آموزش آنلاین مزایایی فراهم می‌کند که برای بسیاری افراد کلیدی هستند و موجب می‌شود این روش را انتخاب کنند.

در آموزش چهره به چهره، هنرجو همواره باید برنامه خود را مطابق با معلم، مدرس یا استاد تنظیم کند تا به حداقل پیشرفت‌هایی دست یابد؛ اما یادگیری آنلاین همچون سکوی پرتاب کمک می‌کند مهارت‌آموزی سریع‌تر اتفاق افتد.

اگر شما نیز مایلید از مزایای شگرف آموزش آنلاین بهره ببرید و در سطح حرفه‌ای نواختن را بیاموزید، یادگیری آنلاین با ترسیم نقشه راه اصولی پیش روی شما است. در ادامه به برخی مزایای این سبک آموزشی اشاره می‌شود تا با دید بهتری دست به انتخاب بزنید.

برتری های سبک آموزش آنلاین موسیقی بر یادگیری چهره به چهره

آموزش آنلاین در خنیاگر با راهنمایی اساتید بنام، الگوی امتحان شده‌ای است تا تمامی افراد با هر سطح از استعداد بتوانند قدم‌به‌قدم در این مسیر طولانی پیش آیند و شکوفایی استعداد و توانمندی خویش را شاهد باشند. دیگر نیاز نیست که حتما به شکل سنتی در آموزشگاه حضور یافت. در ادامه به برخی از فواید این سبک آموزشی دلنشین اشاره می‌شود.

  • مدیریت هزینه‌ها

آموزش مهارت به‌ویژه هنری چون موسیقی را نمی‌توان هزینه دانست بلکه سرمایه‌گذاری است که روح و جسم را جلا می بخشد؛ اما گاه برای بهره‌مندی از تجربیات اساتید توانمند باید هزینه هنگفتی پرداخت درحالی‌که آموزش آنلاین برای تمامی افراد با هر سلیقه و بودجه فراهم است تا بدون استرس و اضطراب بیاموزند.

  • انعطاف بالای برنامه

درحال‌حاضر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در بین روزمرگی‌های همیشگی بتواند با خیالی آسوده به‌دنبال علایق و استعداد خویش برود؛ اما در سبک آنلاین، این روش نوین و قدرتمند، انعطاف بالایی در زمینه‌ی مکان و زمان وجود خواهد داشت.

  • برطرف کردن موانع فیزیکی و زمانی

تمامی افراد استعدادهای نهفته‌ای دارند، اما برای شکوفایی این موهبت‌های درونی گاه موانعی، به‌ویژه محدودیت‌های جغرافیایی وجود دارند. با آموزش آنلاین علاوه بر برداشته شدن چنین محدودیت‌هایی، امکان تمرین مکرر با ویدیوی آموزشی استاد، می‌تواند بازدهی را بالاتر ببرد.

  • بازدهی بالاتر آموزشی

در سبک آموزش آنلاین علاوه بر اینکه افراد با ابزار قدرتمندی آشنا می‌شوند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند تا با تمرکز روی یادگیری، بازدهی خود را بالاتر ببرند. خجالت، استرس، اضطراب و فشار روانی گاه مانع می‌شود که هنرجویان بتوانند در کلاس‌های حضوری از محضر اساتید بهرمند شوند.

  • آموزش همگام با تدریس برترین اساتید

از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز آموزش آنلاین، امکان تجربه آموزشی از محضر اساتید به‌نام و توانمند است. درواقع با وجود محدودیت‌های جغرافیایی و مشغله‌های کاری این هنرمندان، آکادمی خنیاگر فرصت جذابی فراهم کرده است تا تمامی علاقمندان بتوانند از این اساتید آسان بیاموزند و حرفه‌ای بنوازند.

خنیاگر کیست و چکار می‌کند؟

خنیاگر از پیشگامان آموزش تصویری و آنلاین موسیقی است که فرصت آموزشی برابری فراهم کرده تا تمامی علاقمندان به موسیقی ایرانی بتوانند از محضر اساتید فرهیخته نکات، تکنیک‌ها و مفاهیم را بیاموزند و از نواختن موسیقی لذت ببرند.

در ادامه به برخی از اصول و خدمات این آموزشگاه اشاره می‌شود تا بدانید چطور با این حجم از استقبال هنرجویان مواجه شده است.

  • تدریس براساس استاندارد های آموزشی بین‌المللی

اساتیدی که در تمامی مجموعه‌های آموزشی تدریس کرده‌اند، علاوه‌بر اینکه نوازندگانی حاذق هستند، تجربه تربیت هنرجویان بسیاری را در کارنامه دارند. بی‌جهت نیست که تمامی افراد حتی آنهایی که شناختی از موسیقی و حتی الفبای آن ندارند، می‌توانند بازدهی بالایی را شاهد باشند.

  • حضور اساتید برتر موسیقی ایرانی

اساتیدی در تهیه فیلم‌های آموزشگاه خنیاگر حضور یافته‌اند که علاوه بر اینکه آثار فاخری را به هنر دوستان هدیه داده‌اند، تجربه و رزومه آن‌ها بیانگر سواد موسیقیایی وسیعشان است.

اساتید خنیاگر

  • یادگیری ساز دف - استاد مسعود حبیبی 
  • یادگیری ساز سنتور - استاد سعید ثابت 
  • یادگیری هارمونی - استاد نادر مشایخی 
  • یادگیری ساز عود (بربط) - استاد علی پژوهشگر 
  • یادگیری ساز ویلون - استاد علی (همایون) رحیمیان 
  • یادگیری ساز پیانو - استاد سام اصفهانی 
  • یادگیری تئوری موسیقی - دکتر امیر حسین رمضانی 
  • یادگیری ساز گیتار - استاد کیوان میر هادی 
  • یادگیری روش میوزماسل - استاد محمد مهدی بابایی 
  • یادگیری ساز تار - استاد آزاد میرزا پور 
  • یادگیری ساز سه تار - استاد طینوش بهرامی 
  • یادگیری ساز نی - استاد شاهو عندلیبی 
  • یادگیری ساز هارمونیکا (ساز دهنی) - استاد منصور پاک نژاد

حضور گروه فیلم‌برداری ماهر

پیشرفت در دنیای نوازندگی و خوانندگی بدون ارتباط برقرار کردن با سبک آموزشی ممکن نیست. مهارت و تخصص گروه فیلم‌برداری را می‌توان در فیلم‌های باکیفیت این آکادمی به‌طور ملموسی شاهد بود. درواقع تخصص، هنر و مهارت دست به دست هم داده‌اند تا تمامی افراد بتوانند از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای را بدون چالش پشت سر بگذارند.

کیفیت مطلوب جلسات آموزشی

تمامی نکات از نورپردازی، صداپردازی و تدوین به شکل ماهرانه و تخصصی انجام گرفته است تا افراد بتوانند از پختگی کلام و تسلط اساتید بر مفاهیم بهره‌مند شوند.

نمایش نشانگر متحرک هم‌زمان با کلام و اجرای اساتید از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که به فهم بیشتر موضوع کمک می‌کند. با این فیلم‌های باکیفیت، هنرجو فقط باید از پشتکار و علاقه برخوردار باشد تا پیشرفت کند.

امکان دسترسی راحت و بدون دردسر

علاقمندان به یادگیری، برای استفاده از آموزش‌ها فقط نیاز است در وب‌سایت خنیاگر ثبت نام کنند تا با استفاده از اینترنت نیم‌بها از این سبک نوآورانه و باکیفیت بهرمند شوند.

اگر هنرجو به هر دلیلی از کیفیت آموزش‌ها ناراضی باشد می‌تواند از گارانتی برگشت وجه استفاده کند. ارائه جلسات آموزش بروز را نیز باید به دیگر خصوصیات این مجموعه حرفه‌ای افزود، درواقع دست‌اندرکاران مجموعه در تلاش‌اند تا هنرجویان با آرامش، تمرکز و جسارت بتوانند از فضایی پر از طراوت مفاهیم را بیاموزند و با مشاهده‌ی پیشرفت قدم‌به‌قدم خود، به ادامه‌ی مسیر دلگرم شوند.

حل سریع مسائل آموزشی

درک مفاهیم و پیشرفت در مسیر یادگیری، اگرچه به آموزش استاد و پیگیری تمارین از سوی هنرجو وابسته است؛ اما برخورد به چالش آموزشی امری طبیعی است. افراد علاوه‌بر اینکه می‌توانند با تیم پشتیبانی مشاوره ای داشته باشند، اساتید نیز سوالات و چالش‌های آن‌ها را پاسخگو هستند.

khonyagar-2

سعید ثابت

این مجموعه در ۱۹ قسمت که آن را می‌توان معادل ۴۰ هفته آموزش حضوری دانست برای افرادی تهیه و تولید شده است که مایلند تکنیک‌ها و مفاهیم پایه سنتور را به شکل اصولی بیاموزند.

استاد سعید ثابت براساس کتاب دستور سنتور، نقشه راهی را ترسیم می‌کنند تا افراد علاوه بر کسب مهارت از آفت‌های آموزشی دور بمانند و بتوانند آوایی دل انگیز بنوازند.

البته باید آرامش و کلام گویای ایشان را نیز به دیگر خصوصیات این مجموعه آموزشی معتبر افزود که کمک می‌کند بدون سؤال و ابهام از آموزشات بهره‌مند شد.

درباره مدرس

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با توانمندی استاد سعید ثابت در نواختن سنتور آشنا نباشد. افراد زیادی در این سال‌ها در محضر ایشان اصول و مفاهیم پایه را آموختند و حال خود تبدیل به هنرمندانی صاحب‌سبک شدند.

ایشان افتخار شاگردی نزد اساتید برجسته‌ای همچون فرامرز پایور، ارفع اطرایی، اسماعیل واشقی و اسماعیل تهرانی را نیز دارند. درک بالا و سواد موسیقیایی ایشان، بی‌ارتباط با تحصیلات آکادمیکی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران نیست.

برخی از فعالیت‌های هنری

استاد سعید ثابت در گروه پایور به‌عنوان سرپرست نقشی تأثیر گذار داشتند و همچنین سابقه طولانی (از سال ۱۳۵۰ تا هم‌اکنون) در ارکستر ژونس موزیکال را نیز در کارنامه دارند.

از دیگر سوابق ایشان می‌توان به همکاری ایشان با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران علاوه بر ارکستر ملی ایران اشاره کرد.

توانایی بالای تدریس ایشان بی‌ارتباط با سابقه تربیت هنرجویان دانشگاه هنر تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیست.

3-khonyagar

مسعود حبیبی

استاد مسعود حبیبی، نوازنده برجسته دف جلسات آموزشی را با این پیش‌فرض که هنرجویان هیچ آشنایی با این ساز خوش‌نوا ندارند شروع می‌کنند.

استاد در این ۱۵ قسمت که معادل ۳۵ هفته آموزش حضوری است، تشریح اصولی همچون اشاره چپ، دو دستی، خیز و افت عمودی را از قلم نینداخته‌اند؛ بلکه افراد پس از اینکه آشنایی اولیه ای با جغرافیای دف به دست آورند سواد موسیقیایی خود را در ارتباط با ریتم های ۴/۴، ۴/۳، ۸/۶، میزان‌های ترکیبی و ضد ضرب نیز گسترش می‌دهند.

از دیگر مشخصات شاخص این مجموعه آموزشی وجود تمرینات منسجم است که استاد با تامل و جزء به جزء آن‌ها را بیان می‌کنند. برای کسب مهارت هنرجو کافی است با علاقه و پشتکار جلسات را پیگیری کند.

آموزش دف متوسطه

مسعود حبیبی

استاد حبیبی معلم کاربلد دف، در ۱۱ قسمت که آن را می‌توان معادل ۳۵ هفته آموزش حضوری دانست، نقشه راه اصولی را براساس آموزشات کتاب ریتم و دف ۲ تالیف خویش بیان می‌کنند تا افرادی که الفبا را آموخته‌اند بتوانند مهارت خود را بدون سردرگمی گسترش دهند.

درباره مدرس

مسعود حبیبی نه‌تنها نوازنده چیره‌دست دف هستند بلکه سابقه تربیت هنرجویان بسیاری را نیز دارند. استاد حبیبی موسیقی را به خوبی می شناسند و ذوق و علاقه‌مندی ذاتی سبب شده که در نواختن پیانو نیز تبحری به دست آورند.

فعالیت‌های هنری

استاد حبیبی علاوه بر تأسیس گروه دالاهو به‌عنوان نوازنده نیز در آن فعالیت داشتند البته در سوابق کاری ایشان حضور به‌عنوان نوازنده در گروه صبا، بیدل، نوا و عارف نیز به چشم می خورد.

از دیگر افتخارات کاری ایشان علاوه بر کنسرت تخت جمشید در سال ۱۳۹۱ می‌توان طراحی مدل جدیدی از دف و تالیف کتاب ۴ جلدی شیوه نوین دف نوازی را نام برد.

آزاد میرزاپور

علاقمندان به یادگیری تار این ساز خوش‌نوا می‌توانند از تجربیات استاد میرزا پور بهرمند شوند تا گام‌های نخستین را درست بردارند.

پس از پیگیری این ۲۳ قسمت که آن را می‌توان معادل ۳۰ هفته آموزش حضوری دانست، هنرجویان علاوه بر آشنایی با مفاهیم کتاب تار و سه‌تار هنرستان بر تمارین تکمیلی و قطعات خارج از کتاب نیز مسلط می‌شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص این مجموعه استاندارد می‌توان به بیان گویا و نگاه ژرف استاد اشاره کرد که پس از رفع ایرادات احتمالی کمک می‌کنند تمامی افراد با هر سطح از استعداد مهارت به دست آورند.

هنرجویان پس از ۷ ماه نه‌تنها الفبا را می‌آموزند، بلکه مهارت نواختن تار را تا سطوح متوسطه نیز کسب می‌کنند.

درباره مدرس

استاد میرزا پور از هنرمندان شاخص در زمینه نواختن تار هستند که علاوه بر به ارث‌بردن استعداد از پدر رسول میرزاپور، خود تلاشی مضاعف برای قدم گذاشتن در وادی بی انتها موسیقی داشتند.

علاوه بر محمدرضا لطفی و حسین علیزاده، طینوش بهرامی، شادروان رضا وحدانی و ارشد طهماسبی، از اساتید بنامی هستند که ایشان افتخار شاگردی در محضر شان را داشتند.

فعالیت‌های هنری

آثار آزاد میرزاپور از دیرباز با گوش مردم آشنا هستند. حضور در رادیو و تلویزیون از زمان تحصیل و انتشار آلبوم‌هایی همچون با ستاره‌ها، فصل عاشقی، ارگ خاموش، خداوندگار اسرار، بی‌محابا در این امر تأثیر بسیاری داشته است.

در سریال همسایه‌ها و سریال شیخ بهایی نیز به‌عنوان نوازنده فعالیت داشته‌اند. از دیگر سوابق شاخص ایشان می‌توان به عود نوازی در تور کنسرت ایران من همراه ‌با استاد همایون شجریان و سهراب پورناظری اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات