فروش رنو ساندرو استپ وی، اقتصادی و با کیفیت با خودرو۴۵

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو۴۵ به‌عنوان یک شرکت قانونی و دارای مجوز در امر فروش خودرو کارکرده، این‌ دست مشکلات را به حداقل رسانده و زمینه فروش سریع، آسان و ایمن خودرو کارکرده را برای مشتریان فراهم آورده است. در ادامه این مطلب به ارائه توضیحاتی پیرامون مشخصات ظاهری و فنی رنو ساندرو استپ وی خواهیم پرداخت.
تبلیغات

 فروش رنو ساندرو استپ وی در بازار خودروهای دست دوم کشورمان فرایندی نسبتا ساده به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این خودرو از محبوبیت بالایی در میان مشتریان ایرانی برخوردار بوده و بازار دست دوم پررونق و پرحرارتی برای آن در ایران پدید آمده است. بااین‌حال فروش خودروهای کارکرده از جمله رنو ساندرو استپ وی دست دوم امری نیازمند تخصص و تبحر بالا است تا جلوی ضرر و زیان‌های مالی در هنگام معامله این‌گونه خودروها گرفته شود؛ به‌ویژه مصرف‌کنندگان و مالکانی که سررشته چندانی از زیروبم فروش خودرو کارکرده ندارند، در معرض ریسک کلاهبرداری‌های مالی قرار داشته و ممکن است که در دام افراد سودجو و دلالان بیفتند و اتومبیل خود را با بهایی پایین‌تر از قیمت واقعی آن به فروش برسانند.

معرفی رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی به‌عنوان نسخه کراس‌اور مدل هاچبک ساندرو اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ توسط رنو برزیل به بازار معرفی شد. این خودرو که همچون برادر هاچبک خود روی پلتفرم رنو ال ۹۰ طراحی و توسعه یافته است، از سال ۱۳۹۵ به خطوط مونتاژ شرکت پارس خودرو راه یافت و باتوجه‌به ظاهر شاسی‌بلند مانند خود توانست توجهات مشتریان بازار کم‌تنوع ایران را به سوی خود جلب سازد.

طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ وی

نمای بیرونی رنو ساندرو استپ وی در مقایسه با ساندرو معمولی دستخوش تغییرات کلیدی و تحولات بنیادین نشده و صرفا با اعمال تغییراتی همچون کاسه‌چراغ‌های مشکی، افزوده شدن رکاب جانبی، سینی زیر سپر، فلاپ‌های مشکی رنگ اطراف گلگیرها و میله باربند روی سقف، سعی در جلب توجه خریداران داشته است. از سوی دیگر ارتفاع سیستم تعلیق این خودرو حدود چند سانتی‌متر افزایش داشته تا ظاهر این هاچ‌بک رومانیایی فرانسوی بیشتر به کراس اوورهای کوچک شبیه شود.

 با توجه به آنکه در اینجا با یک نوع محصول تمام اقتصادی طرف هستیم، بنابراین نباید انتظار طراحی ظاهری مدرن و پویا را از استپ وی داشته باشیم. در نمای رو‌به‌رو طرح ساده چراغ و جلو پنجره بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند؛ طراحی سپر نیز در نوع خود هماهنگ و متناسب با المان‌های ظاهری چهره صورت پذیرفته است. گلگیرهای برجسته و برخی حجم پردازی‌های جزئی دیگر نیز سعی در کاهش سادگی پروفیل جانبی رنو ساندرو استپ وی دارند. در بخش عقب نیز از چراغ‌های بزرگ با طراحی نه‌چندان زیبا بهره گرفته شده که دو طرف در صندوق روی بخش انتهایی ستون c جا خوش کرده‌اند؛ بااین‌حال طرح دو رنگ سپر در نوع خود جالب توجه و زیبا به‌نظر می‌رسد.

 در مجموع باید اظهار داشت که نمای ظاهری رنو ساندرو استپ وی در مقایسه با محصولات مدرن‌تر از برندهای چینی و کره‌ای حرف چندانی برای گفتن نداشته و کاملا ساده و بی‌آلایش به‌نظر می‌رسد که البته از خودرویی از تبار رنو ال ۹۰ انتظاری بیش از این نیز نمی‌رود. با وجود این مشتریان داخلی به دلیل عدم حضور حریفان کراس اوور قدر در این رنج قیمت و با توجه به کیفیت فنی بالای ساندرو استپ وی رضایت نسبی خود را از طراحی ظاهری این خودرو اعلام داشته‌اند.

طراحی داخلی رنو ساندرو استپ وی

پس از ورود به کابین رنو ساندرو استپ وی با نوعی از طراحی داخلی مواجه می‌شویم که پیش از این در رنو تندر ۹۰ مشاهده کرده و با معایب آن به‌طور کامل آشنا شده‌اید. در اینجا نیز تقریبا با همان طرح کلی داشبورد و سایر المان‌ها مواجه هستید که البته برخی تغییرات جزئی در طرح کنسول میانی، غربیلک فرمان و سایر بخش‌ها قابل مشاهده است که البته تأثیر چندانی در رفع عیوب ظاهری کابین استپ وی نداشته است. البته لازم به توجه است که ساندرو استپ وی به‌عنوان یک کراس‌اور کاملا اقتصادی طراحی شده و نمی‌توان انتظار چندانی از سطح کیفی و ظاهری کابین آن داشت.

 پلاستیک‌های خشک و نه‌چندان با کیفیت سراسر نقاط مختلف داشبورد و رودری‌ها را در برگرفته و حس خوشایندی از لمس آن‌ها در ذهن پدید نخواهد آمد. ارگونومی صندلی‌ها نیز گرچه بهتر از تندر ۹۰ به‌نظر می‌رسد اما بازهم در مقایسه با محصولات روز نمی‌تواند نیاز مشتریان را به‌طور جامع برآورده سازد. در این بین ارتفاع زیاد اهرم تعویض دنده مدل خودکار ساندرو استپ وی هم چندان زیبا و خوشایند جلوه نمی‌کند. بااین‌حال کابین استپ وی نسبتا جادار بوده و فضایی با حداقل محدودیت جهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال را فراهم می‌آورد. صندوق عقب ساندرو استپ وی نیز فضایی معادل 320 لیتر را دراختیار اسباب و وسایل مشتریان قرار می‌دهد.

 در مجموع باید عنوان داشت که کابین ساندرو استپ وی ازلحاظ کیفی و سبک طراحی چندان جالب توجه و خوشایند نبوده و در مقایسه با حریفان مدرن‌تر چینی نظیر ام وی ام ایکس22 حرف چندانی برای گفتن ندارد.

آپشن ها و امکانات استپ وی

رنو ساندرو استپ وی در مدل خودکار خود به تجهیزات رفاهی و ایمنی زیر مجهز شده است: کروز کنترل، دکمه ضد لغزش خودرو، حسگر پارک عقب، دزدگیر تصویری، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک دو حالته، سیستم صوتی با چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی به‌علاوه مانیتور عقب در مدل‌های فول آپشن، نویگیشن، دوربین عقب، USB، نمایشگر دنده عقب در آینه، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی پارچه‌ای یا چرمی به‌صورت سفارشی، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن.

مشخصات فنی ساندرو استپ وی

این خودرو از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر رنو ال ۹۰ موسوم به K4M نیرو می‌گیرد. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۱۰۵ اسب‌بخار بوده و بیشینه گشتاور آن معادل ۱۴۵ نیوتن‌متر است. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده چهار سرعته خودکار یا پنج سرعته دستی به سوی محور جلو منتقل خواهد شد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ساندرو استپ وی خودکار معادل ۱۱.۵ ثانیه بوده و این رقم در مدل دنده‌ای حدود یک ثانیه کمتر خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت آن برابر ۷ تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود

مزایا و معایب استپ وی

مواردی همچون کیفیت ساخت بالا دوام فنی مطلوب، فضای جادار کابین، رفع مشکل گردگیر پلوس به دلیل استفاده از جعبه‌دنده JHQ، جعبه‌دنده خودکار مشترک با مدل مگان، گستردگی خدمات پس از فروش و پیشرانه مشترک با رنو ال ۹۰ که موجب وفور لوازم یدکی آن شده است را می‌توان به‌عنوان نقاط قوت استپ وی در نظر گرفت. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان به طراحی ظاهری قدیمی، کیفیت پایین متریال کابین و امکانات رفاهی و ایمنی کمتر از رقبا اشاره کرد.

وضعیت فروش رنو ساندرو استپ وی در بازار ایران

ساندرو استپ وی مانند سایر محصولات هم‌خانواده ال90 نظیر: پارس تندر و تندرپلاس و... به‌عنوان یک محصول اقتصادی روانه بازار ایران شده و به دلیل کیفیت برتر بخش‌های فنی آن و همچنین عرضه بسیار گسترده توسط شرکت پارس خودرو، توانسته موقعیت مطلوبی در بازار ایران برای خود فراهم آورد. درنتیجه باید گفت که وضعیت خرید و فروش رنو ساندرو استپ وی کارکرده یا صفر کیلومتر در بازار ایران بسیار مطلوب و پررونق دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات