فروش فوری میتسوبیشی اوتلندر در بازار با خودرو ۴۵

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خودرو ۴۵ به‌عنوان یک شرکت معتبر و دارای مجوز، فروش خودروهای دست‌دوم نظیر میتسوبیشی اوتلندر کارکرده را به امری آسان و بدون دردسر تبدیل می‌کند.
تبلیغات

خودرو ۴۵ امکان فروش آسان خودروهای دست‌دوم نظیر میتسوبیشی اوتلندر را فراهم می‌سازد. در ادامه ضمن ارائه اطلاعات تکمیلی پیرامون مشخصات فنی و ظاهری میتسوبیشی اوتلندر، شما مخاطبان گرامی را با نحوه عملکرد شرکت خودرو۴۵ در فروش خودروهای کارکرده آشنا خواهیم ساخت.

فروش میتسوبیشی اوتلندر در بازاری که انواع و اقسام شاسی بلندهای کره‌ای و ژاپنی دست دوم در آن جولان می‌دهند، امری ساده و فاقد نیاز به تخصص نخواهد بود. به‌ویژه مالکان این‌گونه کراس اوورها که سررشته‌ی زیادی از فروش خودرو کارکرده ندارند، نمی‌توانند به‌راحتی بی‌گدار به آب بزنند و نسبت به فروش میتسوبیشی اوتلندر کارکرده در بازار اقدام کنند. ریسک‌ها و خطرات مالی فراوانی که درباره‌ی این قضیه وجود دارد، باعث شده است تا برخی مالکان به دلیل فروش اتومبیل خود در بازار خودروهای کارکرده دچار اضطراب و نگرانی شوند.

معرفی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر کراس‌اور میان‌سایز و نسبتا درشت‌جثه است که از سال ۲۰۰۱ در شرکت میتسوبیشی تولید می‌شود. این خودرو تاکنون در قالب سه نسل به دست مشتریان رسیده است که نسل سوم آن یا نسخه‌ی فیس‌لیفت اول طی سال ۲۰۱۴ به بازار ایران راه پیدا کرد تا بتواند به‌عنوان رقیبی جدی برای محصولات کره‌ای نظیر هیوندای سانتافه عرض اندام کند. همچنین نسخه‌ی فیس‌لیفت دوم این خودرو نیز با ظاهری مدرن‌‌تر و جذاب‌تر در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به ایرانیان ارائه شد که نسبت به مدل پیشین توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کرد.

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر

نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر در نسخه‌ی فیس‌لیفت اول تا حدودی متقاعدکننده و جالب توجه به‌نظر می‎رسد؛ اما اوج طراحی این مدل به نسخه‌ی فیس‌لیفت دوم، یعنی مدل‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۸ باز می‌گردد که به دلیل بهره‌مندی از جلوپنجره‌ی ویژه‌ی میتسوبیشی، نمایی پویاتر، هیجان‌انگیزتر و تهاجمی‌تری دارد. همین امر سبب شد تا میزان استقبال از نمونه‌ی فیس‌لیفت دوم بسیار بهتر از مدل پیشین باشد.

استفاده از خطوط حجمی و شانه‌ای در پروفیل‌های مختلف بدنه نیز موجب جلوه‌ی عضلانی و خوش‌فرم نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر به‌ویژه در نسخه نیوفیس شده است. طرح زیبای رینگ‌های جدید و سایر جزئیات پروفیل جانبی نیز نمایی جذاب و مطابق با اصول طراحی یک شاسی‌بلند خانوادگی به مدل نیوفیس می‌دهد. قسمت عقب خودرو از چراغ‌های بزرگ دو تکه به‌صورت چسبیده به شیشه‌ی پشتی بهره می‌برد که چندان با نمای کلی خودرو هماهنگ نیست؛ اما به‌هر‌حال درکنار سایر ادوات و جزئیات کماکان ظاهری جذاب به بخشی پشتی خودرو می‌بخشد. قرارگیری چراغ‌های مه‌شکن در دو گوشه‌ی پایین سپر و نبود سراگزوز نیز از دیگر ویژگی‌های قسمت پشت اوتلندر جدید به حساب می‌آید.

در مجموع می‌توان عنوان داشت که نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر به‌ویژه در مدل نیو فیس رضایت خاطر مشتریان ایرانی را برآورده می‌سازد و ظاهری مطلوب و مطابق با سلایق مشتریان شاسی‌بلندسوار ارائه می‌دهد؛ بااین‌حال چهره‌ی نسخه فیس‌لیفت اول در قیاس با رقبای کره‌ای چندان مهیج و مدرن به‌نظر نمی‌رسد.

طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر

نمای داخلی میتسوبیشی اوتلندر به‌ویژه در بخش داشبورد و کنسول میانی آن چندان جذاب نیست و تقریبا ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما استفاده از پلاستیک‌های پیانوبلک در مدل نیوفیس، نمای داخلی را شیک‌تر از گذشته می‌کند. طراحی نامتقارن کنسول میانی نیز موجب به وجود آمدن حالتی معوج‌گونه در ذهن سرنشینان به‌ویژه در همان اوایل ورود به کابین خواهد شد. کیفیت متریال کابین میتسوبیشی اوتلندر در سطح نسبتا بالایی قرار دارد و می‌تواند رضایت خاطر مالک خودرو را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر ابعاد بزرگ بدنه نیز فضایی کافی جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال در کابین میتسوبیشی اوتلندر فراهم می‌سازد؛ البته صندلی‌های ردیف سوم نیز وجود دارند که بیشتر مناسب کودکان هستند. صندوق عقب میتسوبیشی اوتلندر در حالت عادی ۵۹۱ لیتر فضا دراختیار فرد قرار می‌دهد؛ اما چنانچه صندلی‌های ردیف سوم در سر جای خود قرار داشته باشند، تنها ۱۲۸ لیتر فضا دردسترس خواهد بود که بسیار کم به‌نظر می‌رسد.

در مجموع باید عنوان داشت که فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر گرچه از طراحی مدرن و جالب توجهی سود نمی‌برد؛ اما کیفیت و جاداری آن سبب رضایت اکثر مشتریان خواهد شد.

آپشن ها و امکانات

میتسوبیشی اوتلندر تیپ پنج به‌عنوان نسخه‌ی فول آپشن از تجهیزات رفاهی ایمنی به شرح زیر سود می‌برد:

کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه‌ی کنترل کشش و پایداری، حسگرهای فاصله‌سنج جلو و عقب، برف پاک‌کن خودکار، ترمز پارک برقی، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، شوینده‌ی چراغ‌ها، گرمکن فرمان، حسگر فشار باد تایر، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضدقفل ABS، ترمز کمکی، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب LED، چراغ‌های جلو از نوع زنون، فرمان برقی دو حالته‌ی حساس به سرعت، پدال شیفتر، روکش چرمی فرمان، سیستم صوتی ۷۱۰ وات راکفورد با هشت اسپیکر و یک ساب ووفر، نمایشگر هفت اینچی لمسی، پورت USB، بلوتوث، درگاه کارت حافظه، هفت ایربگ جلو و جانبی و پرده‌ای، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌ی خودکار دوگانه، صندلی برقی چهارحالته‌ی راننده، صندلی دستی چهارحالته‌ی سرنشین، گرمکن و سردکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، خروجی ۱۲ ولت، در صندوق عقب برقی با جک، آینه‌‌وسط الکتروکرومیک، آینه‌‌ی جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف.

مشخصات فنی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر موجود در بازار کشورمان قوای محرکه‌ی خود را از پیشرانه‌ی چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر دریافت می‌کند. توان حاصل از این پیشرانه برابر با ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت است و گشتاور آن به عدد ۲۳۲ نیوتن‌متر می‌رسد. توان پیشرانه توسط جعبه‌دنده‌ی CVT و دو دیفرانسیل سه حالته با قفل الکترونیکی به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. شتاب صفر تا صد شاسی‌بلند ۱۴۹۵ کیلوگرمی میتسوبیشی برابر با ۱۰٫۵ ثانیه است و بیشینه‌ی سرعت آن نیز به عدد ۱۹۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این خودرو در سیکل ترکیبی معادل ۹٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

 مزایا و معایب اوتلندر

مواردی همچون کیفیت ساخت بالا، طراحی ظاهری مناسب به‌ویژه در مدل نیو فیس، سیستم تعلیق کارا، فرمان‌پذیری دقیق، کابین جادار و دوام فنی مطلوب در زمره نقاط قوت اوتلندر قرار می‌گیرند. در سمت دیگر عرضه محدود این خودرو به بازار ایران سبب شده تا نتواند به محبوبیتی هم‌تراز با رقبای کره‌ای دست یابد. عملکرد جعبه‌دنده‌ی CVT آن نیز چندان مهیج نیست و سرنشینان اوتلندر از فقدان برخی امکانات نظیر سقف پانوراما رنج می‌برند.

 وضعیت خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران

میتسوبیشی از دهه‌های گذشته یکی از محبوب‌ترین برندهای ژاپنی بازار ایران محسوب می‌شود و به پشتوانه‌ی همین نام توانسته فروش نسبتا خوبی را در بازار ایران تجربه کند. بااین‌حال میتسوبیشی اوتلندر با وجود برخورداری از مشخصات قابل قبول، نتوانست آن‌طور که باید و شاید محبوبیتی به میزان حریفان کره‌ای نظیر هیوندا سانتافه و کیا سورنتو در بازار ایران به‌دست آورد که بخشی از دلیل آن را می‌توان عملکرد نامطلوب نمایندگی و خدمات پس از فروش نه چندان گسترده محصولات میتسوبیشی در ایران به نسبت رقبای کره‌ای دانست؛ اما می‌توان وضعیت فروش میتسوبیشی اوتلندر به‌ویژه مدل نیوفیس در ایران را در سطوح متوسط رو به بالا ارزیابی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات