فروش فوری هیوندا سوناتا کارکرده در بازار با خودرو45

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو45 به‌عنوان یک شرکت معتبر و ثبت‌شده وارد میدان شده است تا امر خرید و فروش خودرو کارکرده را برای مشتریان به‌ویژه مصرف‌کنندگان واقعی و نهایی خودرو کارکرده تا حد فراوانی تسهیل کند.
تبلیغات

شرکت خودور ۴۵  اطمینان و سرعت قابل توجهی را در فروش خودرو کارکرده فراهم آورد.

فروش هیوندا سوناتا به‌عنوان یک سدان میان‌سایز کره‌ای فوق‌العاده محبوب در بازار ایران، ظاهرا کاری ساده و نه‌چندان دشوار جلوه می‌کند و برخی مالکان گمان می‌کنند که به‌دلیل محبوبیت بالای این سدان کره‌ای در میان مشتریان ایرانی می‌توانند این خودرو را به سرعت و با حداقل دردسر به فروش برسانند.

نکته حائز اهمیت آنجاست که در این بازار پرهیجان و هزار رنگ همواره افراد سودجو در کمین نشسته‌اند تا اتومبیل کارکرده مشتریان را با حداقل قیمت خریداری کرده و بیشترین سود را از آن خود کنند و از سوی دیگر خطر انجام معاملات صوری و کلاهبرداری نیز در این میان می‌تواند متوجه مشتریان از همه‌جا بی‌خبر باشد.

معرفی هیوندا سوناتا

هیوندا سوناتا یک سدان میان‌سایز است که از سال ۱۹۸۵ میلادی نام آن در لیست تولیدات کمپانی کره‌ای هیوندای به چشم می‌خورد. تاکنون هفت نسل از هیوندای سوناتا راهی مجامع مختلف شده و سه نسل از آن حضور نسبتا پررنگی را در بازار کشورمان تجربه کرده است. از همان بدو ورود نسل پنجم هیوندا سوناتا به بازار ایران این خودرو توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد و توانست به فروش قابل توجهی در میان ایرانیان دست یابد. نسل ششم هیوندای سوناتا نیز با طراحی بسیار متمایز و انقلابی توجهات فراوانی را در ایران و جهان به سوی خود جلب کرد. آخرین نسل از هیوندای سوناتا که وارد بازار ایران شد به سوناتا LF معروف بوده و در ادامه این مطلب مشخصه‌های ظاهری و فنی آن را به استحضار شما خواهیم رساند.

طراحی ظاهری هیوندای سوناتا

طراحی بدنه نسل هفتم هیوندا سوناتا موسوم به ال اف نسبت به مدل وای اف چندان انقلابی و تحول گرایانه به‌نظر نمی‌رسد؛ اما بااین‌حال در این نسل شاهد طراحی متفاوت و البته محافظه‌کارانه‌تری هستیم که گرچه نتوانست موفقیت نسل گذشته را تکرار کند اما لحاظ ظاهری جلوه‌های پخته‌تر و جالب توجه‌تری را به نمایش می‌گذارد. در نمای رو‌به‌رو از چراغ‌های کشیده با حالتی ستیزه‌جویانه در دو طرف جلوپنجره نسبتا بزرگ با نوارهای کرومی استفاده شده تا جلوه اسپرت و مهیجی به چهره این سدان خانوادگی افزوده شود.

طرح سپر و قاب‌های مه‌شکن اطراف آن نیز تا حدودی خشن و تهاجمی به‌نظر می‌رسند. وجود دو خط برجسته روی در کاپوت و همچنین پروفیل جانبی سبب شده تا نمای کلی بدنه از سادگی بیش از حد فاصله گرفته و تا حدودی خوش‌تراش و عضلانی جلوه کند. قوس زیبای سقف و سایز مناسب گلگیرها نیز شمایلی متناسب برای نمای کناری هیوندای سوناتا ال اف رقم زده‌اند. در بخش عقب هیوندای سوناتا از چراغ‌هایی بزرگ با طراحی نسبتا متفاوت و جذاب استفاده شده که درکنار سایر المان‌ها وجهه نسبتا مناسبی را برای بخش عقب خودرو پدید آورده است. سراگزوز سوناتا LF نیز در گوشه سپر عقب فرمی متناسب و جوان‌پسند به نمای پشت این خودرو بخشیده است. در مجموع باید اظهار داشت که ظاهر هیوندای سوناتا ال اف از شمایلی جذاب بهره برده و به‌راحتی توانسته رضایت مشتریان را نسبت به خود جلب سازد.

طراحی داخلی هیوندا سوناتا

نمای داخلی هیوندای سوناتا LF به‌ویژه طراحی داشبورد و کنسول میانی آن برخلاف گذشته از خطوط سیال و پیچیده برخوردار نشده و در عوض اشکال هندسی نسبتا ساده‌تر بخش‌های مختلف داشبورد را تشکیل داده‌اند. طرح کنسول میانی سرشار از اشکال هندسی ذوزنقه فرم بوده و در نوع خود چندان نسبت به گذشته مدرن جلوه نمی‌کند. بااین‌حال نظم و متانت دلنشینی در طراحی آن احساس می‌شود. طرح غربیلک‌فرمان نیز در نوع خود جالب توجه بوده و جلوه مدرن و قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد؛ بااین‌حال طرح‌ ساده پنل کیلومتر شمار پشت آن حس‌وحالی خارق‌العاده را در ذهن راننده رقم نخواهد زد.

 کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین سوناتا مناسب بوده و می‌تواند خرسندی مشتریان را تا حد زیادی برآورده سازد. همچنین هیوندا سوناتا ال اف فضای کافی جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال را فراهم آورده و محدودیت چندانی بر ایشان تحمیل نمی‌کند. فضای صندوق عقب هیوندا سوناتا ال اف نیز گنجایش کافی را جهت جای دادن اسباب وسایل کاربران دراختیار ایشان قرار خواهد داد. ارگونومی صندلی و دسترسی به ادوات مختلف نیز از موقعیت راننده نسبتا مطلوب و قابل قبول برآورد می‌شود.

 در مجموع باید عنوان داشت که طراحی فضای داخلی هیوندای سوناتا ال اف به نوبه خود گرچه کمی محافظه‌کارانه به‌نظر می‌رسد؛ اما انتقاد چندانی نمی‌توان به آن وارد دانست.

آپشن‌ها و امکانات هیوندای سوناتا

از جمله مهم‌ترین تجهیزات سوناتا ال اف می‌توان از این موارد نام برد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سه حالت رانندگی اکو – نرمال و اسپرت، حسگر پارک در جلو و عقب، حسگر باران و فشار باد تایر، رادار نقطه کور، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، دی‌لایت، اتولایت، ارتفاع نور خودکار، چراغ مه شکن جلو، چراغ چرخشی، چراغ‌شوی، چراغ‌ خوش‌آمدگویی، چراغ بدرقه، فرمان برقی چهارحالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل از نوع حساس به سرعت، گرمکن فرمان، سیستم صوتی ۴۰۰ وات با هشت اسپیکر، هندزفری، نمایشگر لمسی هشت اینچی با نویگیشن، بلوتوث، USB، نمایشگر ۴.۳ اینچی صفحه کیلومتر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - پرده‌ای و جانبی، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه خودکار دوگانه، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیم برقی، صندلی عقب تاشونده، گرمکن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، خروجی ۱۲ ولت، صندوق برقی هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه بالابر آنتی‌ترپ، پرده برقی عقب و جانبی.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا ال اف به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر مجهز شده که نیرویی برابر با ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به واسطه یک جعبه‌دنده شش دنده خودکار به سوی محور جلو ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد سوناتا ال اف برابر با ۹.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی سوناتا نیز در حدود هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

 مزایا و معایب

ازجمله نقاط قوت هیوندای سوناتا می‌توان به کیفیت ساخت بالا، ایمنی عالی، سواری راحت و مناسب، امکانات رفاهی مطلوب، بازار دست دوم پررونق، طراحی ظاهری قابل قبول، کابین جادار و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز باید گفت انتقاداتی پیرامون عملکرد فنی و چالاکی این خودرو نسبت به سایر رقبا نظیر رنو ‌تالیسمان یا کیا اپتیما وجود دارد.

وضعیت فروش هیوندا سوناتا در ایران

هیوندا سوناتا در ایران همواره جزو پرفروش‌ترین سدان‌های میان‌سایز وارداتی بوده است و مدل ال اف نیز از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال بازار خرید و فروش هیوندا سوناتا نسبت به مدل پیشین اندکی کم‌رونق‌تر بوده و با حرارت کمتری دنبال می‌شود. در مجموع باید عنوان داشت که وضعیت فروش هیوندای سوناتا به‌طور کل در بازار ایران بسیار مطلوب، پررونق و پرحرارت دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات