طراحی اپلیکشن و سایت با گروه چیستا

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
گروه چیستا یک گروه خوش‌فکر برای راه‌اندازی و توسعه اهداف دیجیتال شما است. ما می‌دانیم چگونه دنیای دیجیتال را تسخیر کنیم. طراحی و ساخت اپلیکیشن و طراحی وب‌سایت از جمله سرویس‌های است که چیستا ارائه می‌کند.
تبلیغات

طراحی اپلیکیشن موبایل به یکی از ضرورت‌های جهانی کاری امروز تبدیل شده است. با آنکه میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از انواع مختلف اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به اینترنت یا انجام کارهای ساده و پیچیده استفاده می‌کنند، اگر هنوز اپلیکیشینی برای کسب‌و‌کار خود راه‌اندازی نکرده‌اید، پتانسیل بسیار زیادی را از دست داده‌اید؛ پتانسیلی که می‌تواند سرعت جریان درآمدی هر کسب‌وکاری را افزایش دهد.

اگر می‌خواهید به تمامی مشتریان فعلی و بالقوه کسب‌وکارتان خدماتی با سطح بالا در همه پلتفرم‌ها ارائه دهید، داشتن یک اپلیکیشن موبایل ضروری است. این اپلیکیشن می‌تواند اعتبار برند شما را بالا ببرد و اعتماد بیشتری در بین افراد ایجاد کند.

هر کارآفرین باید در طراحی اپلیکیشن موبایل سرمایه‌گذاری کند! اما چرا؟!

در ادامه به چند مورد از مواردی که چرا باید در توسعه اپلیکیشن موبایل سرمایه‌گذاری شود اشاره می‌کنیم.

 موبایل برای همه چیز

دورانی که مردم از موبایل فقط برای تماس گرفتن و ارسال پیام استفاده می‌کردند، گذشته است. امروزه همه وظایف، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آن‌ها، می‌تواند با استفاده از موبایل انجام شود.

موبایل‌های هوشمند ظرفیت ما را برای انجام کارهایی که زمانی فراتر از تصورات ما بودند، افزایش داده است. با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل می‌توانید وضعیت سلامتی خود را دنبال، برنامه سفر خود را تنظیم و حتی بلیط سینما خریداری کنید.

 موبایل همه جا است

امروزه همه انسان‌ها از موبایل استفاده می‌کنند. البته معمولا این استفاده از موبایل‌های هوشمند است. طبق تحقیقات انجام شده، تعداد موبایل‌های موجود در جهان، ۱/۵ برابر تعداد انسان‌ها است.

اپلیکیشن موبایل کسب‌و‌کار شما می‌تواند میلیون‌ها کاربر فعال را که منتظر یک اپلیکیشن قابل اعتماد هستند، به سمت شما جلب کند.

 بازاریابی در حرکت

یک اپلیکیشن موبایلی به شما قابلیت تبلیغ‌کردن محصول یا خدمات کسب‌وکارتان در هر جا و هر زمانی را می‌دهد. از جمله مزایای داشتن یک اپلیکیشن این است که کسب‌و‌کار شما را برای مشتری نهایی دردسترس‌تر می‌کند. اگر اپلیکیشن موبایلی داشته باشید، این مشتریان میل بیشتری برای خرید از شما دارند.

 ارتباط شخصی

موبایل‌ها جایگاهی خاص در زندگی هر فرد دارند. افراد دوست دارند موبایلشان را هر جایی که می‌روند همراه داشته باشند و همیشه در دسترسشان باشد تا بتوانند برای انجام کارهای روزانه از آن استفاده کنند.

اگر اپلیکیشن شما روی موبایل مشتری هدف نصب شده باشد، احتمال اینکه باز و استفاده شود بالاتر می‌رود.

 اعتبار برند

مشابه دورانی که داشتن یک سایت برای یک شرکت بسیار مهم بود، امروزه نیز داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای کسب‌و‌کار می‌تواند ظاهری بسیار مدرن برای شما در بازار ایجاد کند. اپلیکیشن همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که چقدر برای مشتری و نیازهایش اهمیت قائل هستید و تا چه میزان راحتی او برای شما اهمیت دارد.

 شبکه‌سازی اجتماعی

باتوجه‌به نوع استفاده، اپلیکیشن شما می‌تواند چیزی بیشتر از یک ابزار برای فروش محصولات و خدمات باشد. امروزه همه چیز ابتدا از شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شود و حضور در این فضا می‌تواند سرعت رشد کاربر را به‌شدت افزایش دهد. با استفاده از اپلیکیشن، می‌توانید با کاربر و مخاطب کسب‌و‌کار تعامل داشته باشید، سوالات آن‌ها را پاسخ دهید و بازخوردهای آن‌ها را بگیرید. برای افزایش استفاده از اپلیکیشن، می‌توانید قابلیت‌هایی مثل کامنت گذاشتن، لایک کردن یا به اشتراک‌گذاری را نیز اضافه کنید.

 ارتقای کیفیت فروش و خدمات

تکنولوژی موبایلی روش خرید و فروش اجناس را تغییر داده است. امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند ازطریق موبایل خرید خود را انجام دهند و همین موضوع باعث می‌شود که فرصت خوبی برای کسب‌وکارها ایجاد شود تا بتوانند خدماتشان را به بهترین کل از این طریق ارائه دهند. اکنون مشتریان گزینه‌های زیادی برای خرید، مقایسه و تحلیل اجناس پیش از خرید دارند.

 ردیابی مکانی

با وجود GPS در موبایل‌های هوشمند، کسب‌وکارها به‌راحتی می‌توانند موقعیت مکانی مشتریان خود را ردیابی کنند و براساس آن، خدمات و پیشنهاداتی به آن‌ها ارائه دهند.

این قابلیت بیشتر در کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که براساس موقعیت مکانی خدمات ارائه می‌دهند، مثل سینماها و رستوران‌ها.

 ارزش بازار بالاتر

بعد از معرفی یک اپلیکیشن خاص برای مشتریان، ارزش کسب‌و‌کار و نرخ موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند. براساس گزارش App Annie صنعت اپلیکیشن‌های موبایل تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۷۰ درصد رشد می‌کند و به ۱۸۰ میلیارد دلار می‌رسد. امروزه مردم مایل هستند تا همه اپلیکیشن‌ها را حتی شده برای سرگرمی بررسی کنند. این موضوع بخت شما برای پیدا کردن مشتریان جدید را افزایش می‌دهد.

 پرداخت موبایل آسان

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن‌های موبایلی این است که به مشتریان شما به‌راحتی و در هر جایی می‌توانند پرداخت انجام دهند. مشتریان می‌توانند به‌سادگی ازطریق کارت‌های اعتباری یا هر روش بانکی دیگری هزینه را پرداخت کنند. این کار همچنین تراکنش‌های غیرنقدی را افزایش می‌دهد و به اعتبار اپلیکیشن شما کمک می‌کند.

 آنالیز اطلاعات لحظه‌ای

یک اپلیکیشن موبایلی می‌تواند به هر اندازه‌ای که فکرش را می‌کنید، ویژگی داشته باشد. برای مثال می‌توانید از قابلیت ردیابی لحظه‌ای استفاده کنید و براساس رفتار کاربر، تصمیمات درست و مناسبی بگیرید. این آنالیز لحظه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا براساس رفتار و سلیقه کاربر، محتوا و محصولات شخصی‌سازی شده برای او نمایش دهید.

 ظاهر بهتر

اکثر کاربران اپلیکیشن موبایل را به نسخه موبایل سایت ترجیح می‌دهند. دلیل این موضوع هم این است که اپلیکیشن‌ها معمولا ظاهر بهتر و ساده‌تری نسبت به نسخه موبایل سایت دارد.

حتی اگر سایت موبایلی مناسبی دارید، باز هم نمی‌توان آن را جایگزین اپلیکیشن موبایل کرد. سایت‌ها معمولا ظاهر خوبی در صفحات کوچک موبایل ندارند.

 صرفه اقتصادی

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل معمولا کم‌تر از هزینه توسعه یک نسخه موبایل از سایت است. هر چند اگر هزینه اپلیکیشن هم بالا باشد، باز هم نرخ سود آن بسیار بالا است و صرفه دارد. همچنین یک اپلیکیشن موبایل که به خوبی طراحی شده باشد، نیازی به تغییرات روزانه ندارد و همین موضوع می‌تواند هزینه را تا حدی کاهش دهد.

 در ارتباط ماندن

طراحی اپلیکیشن موبایل می‌تواند راهی برای در ارتباط بودن با مشتری باشد. اپلیکیشن موبایل می‌تواند بخش‌های زیادی مثل بلاگ کسب‌و‌کار، فروم، چت و ثبت بازخورد داشته باشد. این کار باعث می‌شود که اعتبار و اعتماد خوبی بین مشتریان کسب‌و‌کار شما ایجاد شود.

 نوتیفیکیشن اپلیکیشن

ازطریق اپلیکیشن می‌توانید نوتیفیکیشن معرفی محصولات یا خدمات جدید را برای مشتریان ارسال کنید یا می‌توانید اخبار، رویدادها، به‌روزرسانی‌ها یا هر مدل اتفاق دیگری را به آن‌های اطلاع دهید. این کار باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان کسب‌و‌کار شما بیشتر به اپلیکیشن علاقه‌مند شوند و تعامل بیشتری با آن داشته باشند.

 مزایای مالی

جدا از اینکه ازطریق اپلیکیشن می‌توانید فروش و رشد کسب‌و‌کار خود را افزایش دهید، می‌توانید از روش‌های دیگری مثل نمایش تبلیغات مختلف درآمد داشته باشید. این درآمد به میزان محبوبت و استفاده از اپلیکیشن بستگی دارد. همچنین می‌تواند با استفاده از فروش برخی ویژگی‌های خاص اپلیکیشن به مخاطبان علاقه‌مند، جریان درآمدی دیگری نیز ایجاد کنید.

 دستیابی به نسل بعدی

نسل بعدی مشتریان اعتیاد شدیدی به موبایل خواهند داشت و اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در این بازار همچنان فعال بماند، باید یک اپلیکیشن مخصوص توسعه دهید تا بتوانید مشتریان مدرن را هم در بین مخاطبان خود داشته باشید. بسیاری از افراد علاقه‌ای به بررسی سایت‌های سنگین و پرزرق و برق کسب‌وکارها ندارند و ترجیح می‌دهند ازطریق یک اپلیکیشن سبک و ساده به محصولات یا خدمات دسترسی داشته باشند.

 استقلال زمانی

یکی از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن‌های موبایلی، استقلال زمانی آن‌ها است. مشتریان و مخاطبان کسب‌و‌کار شما می‌توانند در هر زمان و در هر مکانی به محصولات یا خدمات شما دسترسی داشته باشند. این ویژگی درکنار قابل حمل بودن موبایل، شانس بازدید و فروش بیشتر را برای شما ایجاد می‌کند.

 دسترسی به طیف مخاطبان گسترده

قطعا میزان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار بالاتر از استفاده از سایت‌ها است. میلیاردها نفر در سرتاسر جهان از موبایل برای انجام کارهای روزانه استفاده می‌کنند و اگر می‌خواهید به این تعداد بسیار زیاد افراد دسترسی داشته باشید، ضروری است که یک اپلیکیشن موبایلی خوب برای کسب‌وکارتان طراحی و توسعه دهید.

 افزایش علاقه کاربر

یک اپلیکیشن موبایلی که خوب طراحی شده باشد، می‌تواند میل و علاقه کاربر به خرید یک محصول نه چندان باکیفیت را افزایش دهد؛ چرا که کاربران وضعیت محصول را باتوجه‌به طراحی اپلیکیشن بررسی می‌کنند.

 افزایش جریان در آمدی

هدف نهایی یک کسب‌و‌کار، افزایش فروش و در ادامه افزایش درآمد است. داشتن یک اپلیکیشن موبایلی، کاربر را قادر می‌سازد بدون نیاز به جست‌وجو در چندین صفحه و حرکت در بخش‌های مختلف سایت، به‌راحتی بتواند محصول مورد نیاز را پیدا کند و بسیار ساده‌تر خرید خود را انجام دهد.

 دسترسی به دوربین موبایل

از آن جایی که موبایل‌ها با ویژگی‌های مختلف دوربین طراحی و ساخته می‌شوند، اپلیکیشن موبایل می‌تواند به‌سادگی از این ویژگی برای چت تصویری، جست‌وجو براساس تصویر یا عکس گرفتن لحظه‌ای استفاده کند.

 دسترسی آفلاین

یکی دیگر از مزایای بزرگ داشتن اپلیکیشن موبایلی این است که کاربران می‌توانند به محتوای سایت شما به‌صورت آفلاین هم دسترسی داشته باشند.

 دسترسی به حافظه موبایل

اپلیکیشن موبایلی همچنین می‌تواند دسترسی محدودی به حافظه موبایل کاربر ایجاد کند. از این دسترسی می‌شود برای ذخیره کردن برخی فایل‌ها و خواندن برخی اطلاعات مخاطب استفاده کرد. این ویژگی برای اپلیکیشن‌هایی  که نیاز به ایجاد تغییرات در تنظیمات موبایل دارند بسیار کاربردی است.

 دسترسی بهتر

ظاهر حرفه‌ای برای کسب‌وکارها یک ضرورت محسوب می‌شود. چرا که از این طریق می‌توانند محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان نمایش دهند. با داشتن یک اپلیکیشن موبایلی، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل دراختیار مشتریان قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند در هر زمان و هر مکان به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 بازاریابی مستقیم

در بین نسل امروز، اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار محبوب هستند. زمانی‌که کسب‌و‌کار شما یک اپلیکیشن برای معرفی یا فروش محصولاتش داشته باشد، ازطریق آن به‌راحتی می‌توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید و تعامل مستقیم داشته باشید. ازطریق این ارتباط می‌توانید مشتریان را از محصولات و خدمات جدید آگاه کنید.

 بهبود پشتیبانی مشتریان

اپلیکیشن‌های مدرن امروزی معمولا به‌همراه ویژگی چت زنده منتشر می‌شوند. این ویژگی تجربه خیلی خوبی برای مشتری ایجاد می‌کند. اگر اپلیکیشنی توسعه دهید که ویژگی‌های پشتیبانی حرفه‌ای داشته باشد، محبوبیت برند کسب‌وکارتان تا حد زیادی بین مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

 اپلیکیشن موبایلی در مقابل سایت نسخه موبایل

در بیشتر مواقع، داشتن نسخه موبایلی مناسب برای جلب توجه مشتریان کافی‌ست. اما اگر می‌خواهید جریان درآمدی را به خوبی افزایش دهید، نیاز است تا در توسعه یک اپلیکیشن خوب موبایل سرمایه‌گذاری کنید.

 طراحی اپلیکیشن موبایلی آخرین و مهم‌ترین تکنولوژی حال حاضر است که هر کسب‌وکاری برای باقی‌ماندن در رقابت باید به سمت آن حرکت کند.

برای طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با چیستا ارتباط بگیرید. شرکت چیستا برای هرگونه مشاوره و راهنمایی برای اجرای ایده‌ها و اهداف شما آماده است. وقت را از دست ندید و همین امروز با ما تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات