یادگیری مهارت‌های شغلی با چراغ

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یادگیری مهارت‌های شغلی موجب رشد، پیشرفت و موفقیت افراد در تمام حوزه‌‌های کاری خواهند شد. با چراغ همراه باشید تا نقش مهارت ها را در استخدام توضیح دهد.
تبلیغات

 اگر می‌خواهید که در شغل مورد علاقه‌تان استخدام شوید و درآمد بیش‌تری کسب نمایید، باید به دنبال آن دسته از مهارت‌هایی باشید که موردنیاز مدیران و کارفرمایان در بازار کار امروز هستند.

اهمیت مهارت‌های شغلی در فرآیند جذب و استخدام نیرو

یادگیری مهارت‌های شغلی موجب رشد شما در یک حوزه‌ی کاری، ارتقای جایگاه شغلی و به دنبال آن افزایش حقوق و مزایا خواهد شد. در واقع بین موفقیت‌های شغلی و سطح دانش و مهارت افراد ارتباط مستقیم وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که در شغل مورد علاقه‌تان استخدام شوید و درآمد بیش‌تری کسب نمایید، باید به دنبال یادگیری مهارت‌هایی بروید که موردنیاز بازار کار امروز باشد.

فراموش نکنید که کارفرمایان برای استخدام و جذب نیرو تنها به مدرک و تحصیلات دانشگاهی شما اهمیت نمی‌دهند. یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که برای تمام مدیران و کارفرمایان حائز اهمیت می‌باشد، آگاهی از انواع مهارت‌های شغلی در افراد می‌باشد. هرگاه صحبت از مهارت‌های شغلی به میان می‌آید، منظور هر دو گروه مهارت‌های سخت و نرم می‌باشند. مهارت‌های سخت (Hard Skills)، توانایی شما در انجام وظایف فنی و تخصصی است. مهارت‌های نرم (Soft Skills) نیز مهارت‌های فردی مربوط به شخصیت شما در تعامل با دیگران هستند.

هر روز که می‌گذرد، روابط بین فردی پیچیده‌تر از قبل می‌شوند. به طوری‌که امروزه کارفرمایان و مدیران منابع انسانی متوجه شده‌اند که پیشبرد امور در سازمان‌ها بدون در نظر گرفتن مهارت‌های نرم امکان‌پذیر نیستند. درحال حاضر کارها از حالت فنی صرف خارج شده‌اند و فاکتورهای مهمی همچون برخورد مناسب و درست با افراد و موقعیت‌های مختلف، مورد توجه قرار می‌گیرند. پس باید دقت داشته باشید که یادگیری مهارت‌های نرم و سخت در کنار یکدیگر جهت ورود به بازار کار برای تمام افراد جویای کار حیاتی می‌باشد.

طبیعتاً بدون مهارت‌های سخت فنی و تخصصی نمی‌توان هیچ کاری را شروع کرد و در آن به اعتبار و قدرت دست یافت. اما بدون داشتن مهارت‌های نرم هم استفاده از مهارت‌های سخت و گسترش آن‌ها بسیار مشکل خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم راجع به برخی از مهارت‌های شغلی صحبت کنیم که یادگیری آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در میزان درآمد آینده‌ی شما خواهد گذاشت.

برخی مهارت‌های خاص شغلی که باعث کسب درآمد بالا می‌شوند

از میان هزاران فرصت شغلی موجود در اینترنت، مهارت‌هایی همچون برنامه‌نویسی کامپیوتر و کلاً هر چیزی که مرتبط با دانش کامپیوتر باشد، می‌تواند شانس استخدام و پیشرفت حرفه‌ای شما را دوچندان نماید. طبق آمارهای به دست آمده برنامه‌نویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار یکی از مهارت‌های شغلی است که موجب کسب درآمد بالا تا چندین سال آینده خواهد شد. دومین موقعیت شغلی که درآمد عالی برای شما به ارمغان خواهد آورد، مارکتینگ و بازاریابی می‌باشد.

اگر به کارکردن در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی علاقه‌مند هستید و یا به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای توانایی مدیریت استراتژی‌های سازمان را داشته باشید، می‌توانید با کسب مهارت‌های خاص این حوزه به کسب درآمد بالا در آینده‌ای نه‌چندان دور بیاندیشید. همچنین با تقویت مهارت‌های فروش و خدمات مشتری در خود، می‌توانید درآمدهای نامحدودی به جیب بزنید. چرا که کار فروش معمولاً با کمیسیون همراه است و به شما برای رسیدن به یک درآمد خوب و معقول کمک خواهد کرد.

چند فرصت شغلی دیگر مثل مدیریت مالی، مشاور مالی، حسابداری و مشاغلی از این دست به شما کمک می‌کنند تا به امنیت شغلی و درآمد مطلوب در بازار کار دست یابید. داشتن مهارت‌های شغلی مثل پیش‌بینی‌های مالی و تحلیل روندها، شناسایی و بررسی ریسک‌ها و سایر کارهایی که به ثبات مالی شرکت منجر می‌شود، از شما یک فرد حرفه‌ای در حوزه‌ی امور مالی خواهد ساخت.

این را هم بدانید که مدیران و مشاوران مالی فقط در بانک‌ها استخدام نمی‌شوند. در حال حاضر، با توجه به داغ شدن بازار بورس، مراکز دیگری در کشور برای نظارت بر فعالیت های مالی و ارائه‌ی خدمات فنی و علمی به اینگونه افراد نیاز دارند. در هر کدام از زمینه‌های بالا که بخواهید مشغول فعالیت شوید، به مهارت حل مسئله و روابط عمومی بالا نیاز خواهید داشت. این دو مهارت‌ نرم به افراد جویای‌کار با هر تخصصی که باشند، برای کسب درآمد بالا کمک خواهند کرد.

بهترین راه برای یادگیری مهارت‌‌های شغلی چیست؟

آموزش صحیح و کاربردی به شما در یادگیری تمام مهارت‌های شغلی گفته شده در بالا کمک خواهد کرد. انتخاب یک منبع آموزشی خوب که مطالب و محتواهای کارآمد در اختیارتان قرار دهد در میان انبوهی از منابع کار تقریباً دشواری است. چراغ به عنوان نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی با تلفیق خدمات آموزش و کاریابی تمام مهارت‌های کاربردی و مفید ویژه‌ی بازار کار را به شما خواهد آموخت. این سامانه به سبب تعامل پایدار با شرکت‌ها بهتر از هر کس دیگری از مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان برای جذب و استخدام نیرو مطلع است. کلیه‌ی کارجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی چراغ، به هر مهارتی که برای کار و سرمایه‌گذاری حرفه‌ای نیاز دارند، دست خواهند یافت.

آموزش بورس در چراغ و تمام دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی که در چراغ ارائه شده‌اند، از سطح بالایی برخوردار می‌باشند و یاری‌گر شما در جهت پیدا کردن شغل مناسب و ارتقای جایگاه شغلی و کسب درآمد هستند. چراغ از آموزش مهارت‌های شغلی تا ورود به بازار کار همراه شماست و هرآنچه که برای یک زندگی شغلی حرفه‌ای نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات