فارابی؛ کارگزاری در مسیر استانداردهای جهانی

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کارگزاری فارابی به‌منظور ارائه‌ی خدمات بهتر به سرمایه‌گذاران و فعالان بورس، استراتژی جدیدی برای خدمت‌رسانی به فعالان بازار سرمایه دنبال می‌کند.
تبلیغات

به‌گفته‌ی مدیرعامل کارگزاری فارابی، رویکرد جدید این شرکت برپایه‌ی استانداردهای جهانی و نوآوری و رضایتمندی مشتری استوار است که باعث می‌شود این شرکت بتواند عرصه‌ی ارائه‌ی خدمات در بازار سرمایه را از نو تعریف کند و با اتکا بر نیروی انسانی متخصص و کارامد، جلوه تازه‌ای به بازار سرمایه ایران بدهد.

رحمان ‌بابازاده درباره‌ی تغییراتی که کارگزاری فارابی را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد، گفت:

فارابی سه مقطع مهم را در تاریخ فعالیتش تجربه کرده است. اولین مقطع به ۱۲ سال قبل، یعنی سال ۱۳۸۷، مربوط است که این شرکت با تغییر نام و تعریف استراتژی جدید تعامل با مشتریان، تحولی بنیادین تجربه کرد. پس‌از‌آن، دومین مقطع نیز به ۶ سال قبل بازمی‌گردد که این شرکت توانست پیش‌گام در فناوری‌های نوین معاملات آنلاین باشد.

بابازاده درباره‌ی سومین مقطع مهم فعالیت‌های این کارگزاری نیز ادامه داد:

باتوجه‌به نیاز موجود، برنامه‌ریزی برای سومین نقطه‌ی عطف فعالیت‌های کارگزاری فارابی از یک سال قبل آغاز شد و هم‌اکنون ریل‌گذاری آن تکمیل شده است. عمده‌ی این تغییرات با تأکید بر استراتژی ریبرندینگ در «ارائه‌ی خدمات و سرویس‌های یکپارچه نوین» و «معرفی هویت بصری جدید» و «حرکت به‌سوی استانداردهای جهانی‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی» تعریف شده است.

این فعال بازار سرمایه تغییراتی را تشریح کرد که فارابی و مشتریان این کارگزاری به‌زودی شاهدش خواهند بود. وی دراین‌باره توضیح داد:

عمده‌ی تغییری که فارابی به‌عنوان یکی از برترین کارگزاری‌های بورس ایران به آن نیاز داشت، تبدیل‌شدن به کارگزاری در تراز جهانی است. درواقع، نقشه‌ی راهی که در فارابی ترسیم شده، برای رسیدن به معیارهای یک کارگزاری در سطح استانداردهای جهانی است؛ از‌این‌رو، تلاش می‌کنیم خدماتی که به سرمایه‌گذار ایرانی در بورس ارائه می‌شود، در سطح استانداردهای روز دنیا باشد.

بابازاده دلایلی که باعث شد فارابی در مسیر جدیدی گام بردارد، تشریح کرد و گفت:

اگر به‌یاد داشته باشید، تا همین دو سال قبل تعداد افراد فعال در بورس به‌زحمت به یک‌میلیون نفر می‌رسید؛ اما هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون کد بورسی در کشور صادر شده است که حداقل یک‌سوم آن‌ها کدهای فعال هستند. درواقع، همین رشد پرشتاب بورس و اقبال مردم به این بازار بود که باعث شد از سال گذشته، نگاه‌ تازه‌ای به این صنعت داشته باشیم؛ چراکه با رویکردهای قدیمی نمی‌توان به مشتریان میلیونی بازار سرمایه‌ خدمت‌رسانی کرد. بازار سرمایه‌‌ی ایران تحول بزرگی تجربه کرده و کارگزاری فارابی نیز تلاش می‌کند همگام با تحولات مسیر جدیدی را آغاز کند.

همچنین، مدیرعامل کارگزاری فارابی درباره‌ی برخی اقدامات انجام‌شده گفت:

همان‌طورکه می‌دانید، کارگزاری فارابی هم‌اکنون شرکت‌ها و بخش‌های متعددی ازجمله «سوشیانت»، «صد تحلیل»، «بورس‌۲۴»، «جی‌بیمو» و «آموزین» را در خود جای داده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تصمیم گرفته شد برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس، تمام خدمات را به‌صورت یکپارچه ازطریق پرتال جامع کارگزاری فارابی به مشتریان ارائه کنیم. بر‌همین‌اساس، از چند ماه گذشته عمده‌ی اقدامات لازم برای بازطراحی پرتال اصلی فارابی در دستورکار قرار گرفت و اخیرا نیز نسخه‌ی جدید سایت فارابی رونمایی شده است.

طبق گفته‌ی رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی، راه‌اندازی نخستین مرکز تماس هوشمند بازار سرمایه‌ی‌ ایران یکی دیگر از گام‌های مهمی است که سطح خدمات این کارگزاری را به استانداردهای جهانی نزدیک می‌کند. بابازاده می‌گوید برای پاسخ‌گویی هرچه بهتر به مخاطبان، در این مرکز تماس از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده می‌شود. وی تأکید می‌کند پاسخ‌گویی به مشتریان صرفا ازطریق اپراتور انسانی نخواهد بود و آن‌ها از هوش مصنوعی در این زمینه بهره خواهند گرفت:

تصور نمی‌کنم به ۴۰ میلیون نفر دارنده‌ی سهام عدالت بتوان ازطریق نیروی ‌انسانی پاسخ داد. دریافت روزانه بیش از ۴۰ هزار تماس از دارندگان سهام عدالت و پاسخ‌گویی به این حجم از تماس‌ها نیازمند نیروی انسانی عظیمی است؛ اما می‌توان با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، پاسخ مشتریان را سریع‌تر داد.

بابازاده درپایان به افزایش فعالیت‌های «آموزین» در ماه‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت:

تمام تلاش خانواده‌ی فارابی معطوف به توسعه‌ی حداکثری فرصت‌های کسب سود از بازار سرمایه است. در این زمینه، با ایجاد و معرفی درست راهکارهای سرمایه‌گذاری و آموزش و توسعه‌ی سریع برپایه‌ی خدمات تکنولوژی‌محور می‌کوشیم منافع بلند‌مدت و کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران را تأمین کنیم. قابل‌اعتماد و مدرن بودن بازوان موازی ما برای خدمت به مشتریان است. در همین زمینه، برند «آموزین» بازوی آموزشی کارگزاری فارابی در بازار سرمایه‌ است. در بحث مشتری، صرفا به جذب فکر نمی‌کنیم؛ بلکه تلاش می‌کنیم ازطریق برگزاری‌های دوره‌های آموزشی عمق و انتظارات بازار سرمایه را ارتقا دهیم. برای این منظور، در چهارماهه‌ی اخیر دوره‌های آموزشی ما با رشد بیش از ۳۰ درصدی مواجه بوده است. در این مدت، بیش از ۷۰ دوره‌ی متنوع برای تقریبا ۱۰ هزار نفر از متقاضیان فعالیت در بورس برگزار کرده‌ایم که رضایت ۸۰ درصدی آنان را در پی داشته است.

آن‌طورکه گفته می‌شود، هویت بصری کارگزاری فارابی نیز هم‌راستا با تغییرات آغازشده در این کارگزاری تغییر کرده است. این تغییر شامل رنگ سازمانی و معرفی طرح جدید لوگو کارگزاری فارابی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات