کارشناسی آنلاین خودرو با کارنامه

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کارشناسی خودرو و مشاوره‌ی قیمت در محل با کارنامه به سهولت انجام می‌شود.
تبلیغات

وقتی حرف از خریدن یک خودروی کارکرده می‌شود، نکات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که خریدار و فروشنده باید به آن توجه کنند. نکاتی که به هنگام خرید یک خودروی صفر نیازی به آن‌ها نیست. کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین مراحل خرید خودروی دست دوم است. اگر شما در زمینه مسائل فنی و ویژگی‌های مختلف خودرو اطلاعات خوبی داشته باشید و به قول معروف حرفه‌ای و ماشین‌باز باشید، شاید نیازی به یک کارشناس نباشد. اما در غیر این صورت، برای اینکه به هنگام خرید خودروی دست دوم سرتان کلاه نرود و خودروی سالمی بخرید، باید با یک کارشناس خودرو مشورت کنید. کارشناسان خودرو افرادی تحصیل‌کرده در این زمینه هستند که درکنار دانش، تجربه‌های بسیار خوبی هم دارند. به‌علاوه در موارد لازم، این کارشناسان با دسترسی به دستگاه‌های خاص می‌توانند تمام نکات مربوط به خودرو را به خوبی بررسی کنند. این روزها به‌راحتی می‌توان درخواست کارشناسی آنلاین خودرو را با سایت کارنامه کرد. خب در مورد مزایای استفاده از این روش چه می‌دانید؟

کارشناس خودرو انتخاب منطقی دنیای مدرن

پیش از این وقتی شما می‌خواستید یک خودروی دست دوم بخرید، باید آن را به چند تعمیرگاه برده و نظر متخصصان رنگ و صافکاری و امور فنی خودرو را جویا می‌شدید. این موضوع وقت زیادی از افراد می‌گرفت. در دنیای پرمشغله امروز و با وجود ترافیک زیاد خیابان‌ها، عملا این کار یک فرایند زمان‌بر و خسته کننده است. 

از طرفی ممکن است شما بخواهید در شهری ناشناس خودرو بخرید و در آن مکان تعمیرکار آشنا هم سراغ نداشته باشید. اینجا است که سایت‌های خدمات خودرو به کمک افراد می‌آیند. با استفاده از این سایت‌ها شما در هر زمان و مکانی می‌توانید تنها با یک تماس یا پر کردن یک فرم ساده در فضای وب از یک کارشناس خودروی متخصص بخواهید که به محل مورد نظرتان آمده و خودروی انتخابی شما را کارشناسی کند.

اعتماد بیشتر با حضور کارشناس آنلاین خودرو

معمولا در روند خرید و فروش خودرو، ممکن است که هر یک از طرفین اصرار به نشان دادن ماشین به تعمیرکار مدنظر خودش را داشته باشد. طبعا این موضوع برای یکی از دو طرف ناخوشایند است. مگر اینکه طرفین با هم آشنا باشند. در غیر این صورت استفاده از کارشناسی آنلاین، گزینه قابل اطمینانی است. کارشناس سایت، هیچ یک از شما را نمی‌شناسد و بالطبع به‌عنوان فردی بی‌طرف، نظرات کارشناسی قابل اطمینانی ارائه می‌کند.

یک کارشناس حرفه‌ای به چه مواردی باید توجه کند؟

حالا که از مزایای کارشناسی آنلاین خودرو آگاه شده‌ایم، باید بدانیم که یک کارشناس خودرو چه مواردی را بررسی می‌کند. در ابتدا کارشناس با بررسی بدنه خودرو، از سالم بودن آن اطمینان حاصل می‌کند. کارشناسان خبره به‌راحتی متوجه تصادفی بودن خودرو، رنگ شدگی یا صافکاری و تعویض قطعات بدنه آن می‌شوند. سپر و گلگیرها که معمولا بیشتر در معرض ضربه و برخورد هستند از مواردی است که کارشناسان به آن توجه زیادی نشان می‌دهند. 

سقف خودرو، مخصوصا در شرایط آب و هوایی خاص ممکن است که دچار آفتاب خوردگی یا ضربه‌های مختلفی باشد که با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. لاستیک و رینگ‌های خودرو هم از مواردی است که یک کارشناس حرفه‌ای خیلی خوب آن‌ها را معاینه می‌کند. بعد از تأیید بدنه، نوبت به بخش فنی خودرو می‌رسد. کارشناس به‌طور کامل موتور خودرو را بررسی می‌کند. عملکرد جعبه‌دنده و دنده و میزان مصرف سوخت خودرو هم از مواردی است که به آن‌ها توجه زیادی می‌شود. با استفاده از دستگاه دیاگ، عیب و ایرادهای خودرو مشخص می‌شوند. 

کارنامه

سرک کشیدن به کابین

بعد از بدنه و بخش فنی موتور، حالا نوبت سیستم برق‌کشی و باتری خودرو و سپس بررسی سیستم ترمز و سیستم تعلیق خودرو است. بعد از بررسی کامل این قسمت‌ها و اطمینان از صحت و سلامت آن‌ها، در کاپوت بسته شده و کارشناسان وارد کابین می‌شوند. ابتدا با بررسی دقیق کیلومترشمار از احتمال دستکاری شدن آن مطلع شده و کیلومتر واقعی خودرو مشخص می‌شود. 

فرمان و صندلی‌ها تست می‌شوند. شیشه‌ها و عملکرد بالابرها و سپس تک‌تک آپشن‌ها و کارآیی آن‌ها امتحان می‌شود. در انتها با بررسی اسناد و مدارک خودرو، پرونده کارشناسی خودرو بسته شده و کارشناس با ارائه فرم کارشناسی به طرفین، نظرات خود را اعلام کرده و قیمت نهایی را برای خودرو تعیین می‌کند. 

در حقیقت با صرف زمان و هزینه کمتر، تمام مواردی که باید از طرف چندین نفر و چند مرکز بررسی شود، توسط یک نفر انجام شده و شما می‌توانید باتوجه‌به موارد مطرح شده در فرم کارشناسی، تصمیم بگیرید که خودرو را بخرید یا به‌دنبال مورد بهتری بگردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات