سفارش غذا در دوران کرونا با مجموعه رستوران‌های ارکیده

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان می‌گذرد. در زمان شروع این دوران، محدودیت‌هایی در رفت‌و‌آمد و قرنطینه‌های اجباری و خودخواسته ایجاد شد.
تبلیغات

رستوران‌ها نیز فعالیت‌های خود را به‌صورت بیرون‌بر ادامه دادند. ولی زندگی ادامه دارد و با کمتر شدن محدودیت‌ها، با رعایت دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و توجه به پروتکل‌های بهداشتی، رستوران‌ها بازگشایی شدند. یکی از رستوران‌هایی که اقدامات چشمگیری چه در زمان فعالیت‌ رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر و چه بازگشایی دوباره رستوران‌ها، انجام داد، مجموعه رستوران‌های ارکیده است.

مجموعه رستوران‌های ارکیده با بیش از ۶۰ سال تجربه و داشتن ۶ شعبه در استان‌های تهران، البرز و مازندران اولین رستورانی است که علاوه بر رعایت تمامی اصول بهداشتی، تونل ضدعفونی کننده را در هر ۶ شعبه خود به منظور مبارزه با کرونا راه‌اندازی کرده است.

این یونیت اولین تونل ضدعفونی‌کننده هوا و انسان است که براساس اشعه پنهان UV با خروجی صفر و گاز O3 کنترل شده طراحی شده است.

در صورتی‌که غذایتان را به‌صورت بیرون‌بر سفارش دهید یا به‌صورت حضوری در یکی از شعبات ارکیده حضور یابید، این مجموعه تمامی تدابیر لازم را برای صرف غذا با خیال راحت برایتان اندیشیده است.

آیا غذای بیرون بر ایمن است؟

غذای بیرون‌بر ضدعفونی شده با برچسب Sanitized در مجموعه رستوران‌های ارکیده

رستوران ارکیده

یکی از سوالاتی که به این روزها به ذهن همه ما خطور می‌کند این است که آیا ویروس کرونا ازطریق غذا منتقل می‌شود یا خیر؟ آیا غذای بیرون‌بر ایمن است؟

به گزارش سی‌ان‌ان، پروفسور ایان ویلیامز، رئیس شاخه کنترل شیوع و پیشگیری مراکز امریکا، ویروس کرونا ازطریق غذا منتقل نمی‌شود.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از بنجامین چاپمن، استاد و متخصص سلامت مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌نویسد که بسته‌بندی غذا نمی‌تواند ناقل ویروس باشد و سفارش غذا از رستوران در صورت رعایت روش‌های صحیح آماده‌سازی و پخت غذا هیچ خطری ندارد.

یکی از تدابیری که مجموعه رستوران‌های ارکیده در ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام داد، امکان ارسال غذای بیرون‌بر باکیفیت بود.

از نظر ارکیده، در ارسال غذای بیرون‌بر باید تمامی اصول بهداشتی رعایت شده و در وضعیت فعلی جهان دلیل قانع‌کننده برای سفارش در ذهن مشتریان به وجود بیاورد. در رستوران ارکیده مواد اولیه قبل از ورود به آشپزخانه از تونل ضدعفونی عبور داده می‌شوند. بعد از طبخ غذا و بسته‌بندی اصولی، پک‌ها مجددا از تونل ضدعفونی عبور داده می‌شوند. راننده نیز با عبور از تونل، بسته غذا را به در منزل مشتریان می‌رساند.

همچنین برای سفارش بیرون‌بر از ارکیده راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با رستوران ارکیده تماس بگیرید و علاوه بر غذاهای آماده، غذای آماده‌پخت یا دیس کباب ارکیده را سفارش بدهید و در در منزل تحویل بگیرید یا می‌توانید به‌صورت آنلاین از اسنپ فود سفارش دهید.

شماره تلفن‌های ارکیده بدین شرح هستند:

رستوران ارکیده اقدسیه:

۰۲۱-۷۲۱۴۶

رستوران ارکیده چالوس:

۰۲۶-۴۱۲۲

رستوران ارکیده آرژانتین

۰۲۱-۸۸۸۵۳۰۰

رستوران ارکیده مهستان

۰۲۶-۴۱۲۳

رستوران ارکیده متل قو

۰۱۱-۴۶۱۲۲۱۲

رستوران ارکیده شهریار

۰۲۱-۶۵۲۷۹۳۸۱

حضور در فضای رستوران ارکیده: از همان لحظه ورود به ارکیده، مراقبت از شما شروع می‌شود

مجموعه رستوران‌های ارکیده به فکر کسانی که دلشان برای حضور در فضای متنوع شعب مختلف ارکیده تنگ شده نیز است.

زمانی‌که وارد ارکیده می‌شوید و خودروی خود را در پارکینگ اختصاصی ارکیده پارک می‌کنید، وارد فضای رستوران ‌شده و با تونل ضدعفونی کننده مواجه می‌شوید.

۲۰ ثانیه حضور در تونل ضدعفونی مساوی است با ضدعفونی کامل از تمامی آلودگی‌ها. با ورود به تونل که از اشعه پنهان UV و گاز کنترل شده اوزون استفاده می‌کند، شما لباس‌ها، دست‌ها و کف پای خود را ضدعفونی می‌کنید. این تونل اولین تونل ضدعفونی کننده در ایران است که رستوران ارکیده به منظور ادای مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم ایران زمین راه‌اندازی کرده است.

بعد از ورود به تونل سه بخش برای ضدعفونی شدن وجود دارد:

در مرحله اول همه‌ی پارتیکل‌های موجود روی بدن توسط اشعه UV دریافت می‌شود. سپس دوش هوا با محلولی ضعیف از گاز O3 اجرا شده و در آخر عملیات ضدعفونی دوباره توسط اشعه پنهان UV انجام می‌شود. حالا کارکنان ارکیده می‌توانند با اطمینان خاطر از این تونل خارج شده و غذای مشتریان خود را آماده می‌کنند که برای ضدعفونی کامل در این تونل ۲۰ ثانیه زمان لازم است.

بعد از گذر از تونل، وارد محیط ایمن و تمیز رستوران می‌شوید. هیچ کس در این رستوران بدون ماسک نیست! از لحظه ای که به شما خوش‌آمدگویی می‌شود و تب شما با تب‌سنج دیجیتالی سنجیده می‌شود تا لحظه‌ای که به پشت میزتان راهنمایی می‌شوید همه کارکنان را با ماسک و دستکش مشاهده خواهید کرد. در همین حین، شما نیز تا زمانی‌که به پشت میزتان برسید ملزم به استفاده از ماسک می‌باشید.

همه چیز ضدعفونی می‌شود. قبل از اینکه روی میز خود بنشینید کارکنان ارکیده میز شما را ضدعفونی کرده‌اند و دسته و تکیه گاه صندلی‌ها که با دست افراد در تماس است، نیز ضدعفونی می‌شود. همچنین کف سالن تمیز می‌شود و تهویه هوای مناسب نیز از مواردی است که ارکیده بدان توجه خاصی دارد.

زمان سفارش غذا که فرا می‌رسد منو همراه‌با ضدعفونی کننده تقدیم شما می‌شود و بعد از گرفتن سفارش دست‌های شما ضدعفونی می‌شود. قاشق و چنگال‌های ارکیده بعد از گذر از سه مرحله تمیز کردن، استریل کردن و ضد‌عفونی کردن با دستگاه خودکار و بخار آب جوش، سر میز شما گذاشته شده است.

در مرحله بعد، غذایی که در یک آشپزخانه ضدعفونی شده و تمیز تهیه شده سر میز شما قرار می‌گیرد. مواد اولیه ابتدا از تونل ضدعفونی ‌می‌گذرد و افرادی که غذا را آماده می‌کنند ماسک و دستکش داشته و بارها از تونل ضدعفونی گذر می‌کنند. تب تمامی کارکنان ارکیده سنجیده می‌شود و آموزش‌های لازم توسط نیروی متخصص برای رعایت تمامی اصول بهداشتی به کارکنان داده می‌شود. ماسک ها و دستکش‌ها به‌طور مکرر تعویض می‌شوند.

فاصله گذاری اجتماعی ۱.۵ متری با رزرو میزهای ارکیده توسط ارکیده. شما در ارکیده یک فضای شخصی که با میز بعدی فاصله ۱.۵ متری دارد خواهید داشت و میزی که خالی می‌ماند به خاطر سلامتی شما توسط ارکیده رزرو شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات