بسته‌های حمایتی اسنپ، کاله و هلال احمر به آسیب‌دیدگان کرونا

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با همکاری شرکت‌های اسنپ و کاله و هلال احمر، ۲،۰۸۳ بسته حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی در قالب طرح «به هم دلگرمیم» بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های تهران، قم، مازندران و خوزستان توزیع می‌شود.
تبلیغات

در طرح «به هم دلگرمیم» که از روز شنبه ۲۱ تیر آغاز شد، ابتدا ۱،۰۰۰ بسته برای ارسال به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا آماده شد. بعد‌از‌آن طبق فراخوان شرکت اسنپ در توییتر، قرار شد به‌ازای ریتوییت هر نفر، یک بسته اضافه‌تر به‌دست خانواده‌هایی برسد که معیشتشان تحت‌تأثیر بحران کرونا قرار گرفته است. با مشارکت و همراهی بی‌نظیر مردم،  ۱،۰۸۳ بسته‌ی دیگر به این حرکت جمعی اضافه شد. درنهایت، تعداد بسته‌های حمایتی به ۲،۰۸۳ عدد رسید و این مشارکت مردمی موجی از دل‌گرمی برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا به‌همراه داشت.

سبدهای دلگرمی انواع محصولات لبنی و پروتئینی نظیر چهار پاکت شیر تتراپک یک‌لیتری کم‌چرب، یک بسته پنیر سفید تازه‌ی ۴۰۰ گرمی، چهار پاکت خامه‌ی تتراپک، دو بطری دوغ ۱/۵ لیتری، دو بطری نوشابه‌ی لاکیدو ۱/۵ لیتری، یک سطل ماست کم‌چرب پروبیوتیک ۲/۲ کیلویی، یک بسته مخلوط سبزیجات منجمد ۴۰۰ گرمی، یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده ۷۵۰ گرمی، یک بسته لوبیا سبز ۴۰۰ گرمی، یک بسته برگر (۳۰ درصدی) پنج عددی،  یک بسته کباب‌لقمه ۹ عددی و دو بسته کوکتل مرغ ۳۰۰ گرمی را شامل می‌شود. ارزش هر سبد درمجموع ۲۰۰ هزار تومان است که شرکت «کاله» تأمین می‌کند و با کمک شرکت «اسنپ» به‌دست خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا می‌رسد. همچنین، سازمان مددکاری جمعیت «هلال‌احمر» با کمک وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های حمایتی این خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده‌اند.

محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر، درباره‌ی چگونگی شناسایی این خانواده‌ها می‌گوید:

خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا درحقیقت سه دسته هستند: ۱. بیماران مبتلا به کرونا که به‌واسطه‌ی بیماری، شغل‌شان را از دست داده‌اند و دوران نقاهت بیماری‌شان طولانی بوده است و بعد‌از‌آن نتوانسته‌اند به جامعه برگردند؛ ۲. افرادی که به‌علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که یا سرپرست خانوار یا فرد مؤثری بوده‌اند که معیشت خانواده به‌عهده‌شان بوده و به‌واسطه‌ی فوتشان زندگی خانواده با مشکل روبه‌رو شده است؛ ۳. افرادی هستند که متأثر از کرونا، خسارت مالی شدید دیدند و به کمک نیاز دارند.

همچنین، نصیری درباره‌ی طرح مسئولیت ‌اجتماعی «اسنپ»، «کاله» و «هلال‌احمر» می‌گوید:

در بحث مسئولیت اجتماعی، تمام بنگاه‌ها می‌توانند در حوزه‌ی تخصصی خودشان کمک کنند و درکنار ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی، به بهترین خروجی ممکن برسند. همکاری این سه شرکت درزمینه‌ی مسئولیت اجتماعی بسیار هوشمندانه بود؛ چراکه هم بسته‌های غذایی حمایتی تأمین شد و هم با کمک ظرفیت توزیع شرکت اسنپ و شناسایی هلال‌احمر به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد تا بدین‌ترتیب، دست‌کم برای مدت زمانی سبد محصولات پروتئینی و لبنی خانواده‌ها تأمین شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر درپایان اضافه می‌کند:

«پیش‌تر تصور می‌کردیم مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در حال بازگشت باشند؛ ولی آمار شیوع جدید نگرانی بیشتری به‌بار آورده است. روزانه هم‌وطنان زیادی را از دست می‌دهیم و حتی این نگرانی را داریم که با شروع فصل سرد سال، اوضاع بدتر هم شود. بنابراین، نیاز به مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات