آشنایی با سرور مجازی و راهنمای خرید سرور از ایران سرور

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برای تعریف سرور مجازی، باید گفت برای ایجاد وب‌سایت به‌صورت آنلاین، فایل‌های آن باید در وب‌سرور بارگذاری شود که معمولا ارائه‌دهنده‌ی هاستینگ می‌خرد. این سرویس به‌عنوان میزبان وب شناخته می‌شود.
تبلیغات

با خرید VPS از ایران سرور نوعی میزبانی مناسب برای افرادی خواهید داشت که از مرحله‌ی میزبانی مشترک گذشته‌اند. در جایی که چندین سایت روی یک سرور وب مشترک با هاست مشترک فعالیت می‌کنند و هیچ تضمینی از منابع ندارند، سرور مجازی اجازه می‌دهد تا تعداد کمتری از کاربران بخش‌های اختصاصی فضای هارددیسک و حافظه و قدرت پردازنده را به‌اشتراک بگذارند.

ایران سرور

به‌طورکلی، سرور مجازی (VPS) به‌عنوان پله‌ای میان میزبان مشترک و میزبان اختصاصی لحاظ می‌شود که وب‌سایت شما روی سرور آن اجرا می‌شود.

تفاوت‌های بین میزبانی مشترک، اختصاصی و سرور مجازی

۱. میزبانی مشترک

میزبانی مشترک، مشترک‌ترین شکل میزبانی وب است و برای بسیاری از دارندگان جدید وب‌سایت به‌خوبی کار می‌کند. هنگامی‌که برنامه‌ی هاست اشتراکی می‌خرید، منابع اصلی مانند CPU  وRAM و فضای هارددیسک را با سایر صاحبان وب‌سایت با استفاده از همان سرور به‌اشتراک خواهد گذاشت.

۲. میزبانی اختصاصی

میزبانی اختصاصی برعکس میزبانی مشترک است؛ یعنی به‌جای جمع‌کردن منابع و به‌اشتراک‌گذاشتن هزینه‌ها با دیگر دارندگان وب‌سایت، سرور اختصاصی دارید که فقط برای وب‌سایت شما رزرو شده است.

۳. میزبانی سرور مجازی(VPS)

میزبانی VPS چیزی بین مشترک و اختصاصی است. وقتی سرور مجازی را انتخاب می‌کنید، وب‌سایت‌های دیگری وجود خواهند داشت که روی همان سخت‌افزار مدنظر شما است.

ایران سرور

چه زمانی به فکر خرید سرور مجازی یا اختصاصی بیفتیم؟

۱. درباره‌ی موضوعات امنیتی نگران هستید 

اگر به ویژگی‌های امنیتی و قابلیت نظارت پیشرفته، فضای پشتیبان بیشتر، بهبود قابلیت اطمینان وب‌سایت یا برنامه‌ریزی برای استفاده از هر نوع پرداخت آنلاین نیاز دارید، ممکن است بخواهید VPS را در نظر بگیرید. با استفاده از سرور مجازی، منابع مطمئن دریافت می‌کنید و می‌توانید روی ویژگی‌های امنیتی درجه‌یک حساب کنید.

۲. تجربه‌ی حجم فراوان ترافیک را شروع می‌کنید 

اگر به‌تازگی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنید، میزبانی مشترک راه‌حلی ایدئال است. بااین‌حال، اگر مخاطبان وب‌سایت شما مداوم در حال رشد هستند، می‌خواهید ارتقا را در نظر بگیرید. اگر افزایش بازدیدکننده را پیش‌بینی می‌کنید، خودتان را یاری کنید و به‌دنبال سرور مجازی بروید.

۳. وب‌سایتتان به‌طور پیوسته در حال اجرا است 

میزبانی مشترک برای وب‌سایت‌هایی مناسب نیست که از مقادیر زیادی رم استفاده می‌کنند. با رشد وب‌سایت و افزودن مطالب بیشتر و بیشتر، کاهش زمان بارگذاری وب‌سایت خود را آغاز خواهید کرد. این اتفاق نشان می‌دهد شما دارید حد خود را افزایش می‌دهید. به‌روزرسانی به سرور مجازی شما را قادر می‌سازد وب‌سایت خود را بدون نیاز به نگرانی بابت زمان بار آهسته، مقیاس‌بندی کنید.

۴. فروشگاه آنلاین دارید 

لحظه‌ای که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برنامه‌ریزی می‌کنید، لحظه‌ای است که باید برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید؛ چرا؟ زیرا با این کار، سرور مجازی ایمن و اختصاصی دارید که در آن بیشتر احتمال دارد آزمایش انطباق PCI را پشت‌سر بگذارید.

۵. باید نرم‌افزار‌های لازم را نصب کنید

میزبانی مشترک برای صاحبان وب‌سایت‌هایی بسیار عالی است که سایت خود را با WordPress یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوای رایج ایجاد می‌کنند؛ اما اگر به جایی برسید که به نصب‌کردن نرم‌افزار‌های لازم نیاز داشته باشید، از پیکربندی سرور اختصاصی استفاده کنید یا در هر برنامه‌نویسی پیشرفته دیگری شرکت کنید، گزینه‌ی میزبانی را می‌خواهید که میزان کنترل بیشتری را به شما می‌دهد.

۶. خطاهای سرور را اجرا می‌کنید

آیا اغلب با خطاهای «خدمات غیرقابل‌دسترسی» یا خطاهای 50X یا «خطای سرور داخلی» رو‌به‌رو می‌شوید؟ وقتی خطایی می‌بینید، احتمالا مشتریان بالقوه شما هستند. می‌توانید مشکلات خرابی را عیب‌یابی کنید، اگر مشاغل آنلاین را اجرا می‌کنید، جایی برای خطاهای سرور وجود ندارد. با به‌روزرسانی به سرور مجازی، این مشکل را از قبل برطرف می‌کنید.

۷. کمبود بودجه دارید

درست است که بسته‌ی میزبانی اختصاصی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این فهرست را برطرف کند، باید به‌یاد داشته باشید که برنامه‌ی اختصاصی گزینه‌ی بسیار مناسب‌تری است. اگر به بهبود پهنای باند خود نیاز دارید، امنیت خود را افزایش دهید و رم بیشتری به‌دست آورید. پس ارزان‌ترین گزینه انتخاب میزبان VPS یا سرور مجازی است.

۸. برای مشتریانتان وب‌سایت می‌سازید

آیا این بخشی از کار شما است که برای برای مشتریانتان کار ساخت وب‌سایت را انجام دهید؟ با خرید VPS از ایران سرور، می‌توانید با استفاده از سرور مجازی ایران سرور تعداد نامحدودی از دامنه‌ها را میزبانی کنید؛ درحالی‌که مطمئن هستید از رم کافی برای عملکرد صحیح هر سایت برخوردار هستید. همچنین هنگام خرید سرور از ایران سرور، می‌توانید از پشتیبانی و مشاوره‌ی فروش استفاده کنید تا باتوجه‌به نیازتان، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین، اگر وب‌سایتتان وب‌سایت کم‌بازدید و رو‌به‌رشد به‌سمت بازدید متوسط است، می‌توانید از ایران سرور هاست بخرید. یکی از مزیت‌های خرید سرور از ایران سرور، امکان سفارش از دیتاسنترهای معتبر خارجی نظیر OVH و Hetzner است. اگر مشتریان و بازدیدکنندگان شما خارج از کشور هستند، سرورهای خارجی می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات