خرید قطعات داخلی لپ تاپ در سایت Blsco.ir

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که فکر کنید خرید قطعات لپ‌تاپ جزو سخت‌ترین خریدها است؛ چرا که نیاز به دانش فنی کامپیوتری زیادی دارد!
تبلیغات

البته که این مساله غیرقابل انکار است؛ اما امروز در این مقاله با خواندن مواردی که در خرید یک قطعه در سایت لپ‌تاپ بهار باید در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که این کار چندان هم سخت نیست و به‌راحتی تنها با صرف زمان کمی می‌توانید  قطعه‌ی مورد‌نظر خود را پیدا و با اطمینان اقدام به خرید کنید.

خوب قبل از هر چیزی داشتن یک سرچ باکس قوی لازمه‌ی یک سایت فروش قطعات لپ‌تاپ است. از آپشن‌های قوی سایت لپ‌تاپ بهار می‌توان به همین مورد اشاره کرد چرا که جست‌وجوی قطعه در این سایت هم براساس پارت نامبر و هم براساس مدل تقریبی دستگاه انجام می شود.

گارانتی قطعات در لپ‌تاپ بهار

چیزی که ذهن هر خریدار را هنگام خرید قطعات کامپیوتری درگیر می‌کند این است که چطور بتوانم از طریق عکس، کیفیت قطعات را تشخیص بدهم؟

در جواب این سوال باید بگویم که که کلا تشخیص کیفیت قطعات لپ‌تاپ چه از طریق خرید اینترنتی و چه از طریق خرید حضوری کاری سخت و غیرممکن است! چرا که شما در جریان ساخت آن  قطعه نبوده‌اید! بنابراین تنها راه حل این مساله خرید از مراکز معتبر و دارای شرایط گارانتی و سیاست های بازگشت مناسب است. لپ‌تاپ بهار با در نظر گرفتن گارانتی های معتبر 6 ماهه و 10 ماهه این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت هرگونه ایرادی در قطعه‌ی مورد نظر، بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی در سریع‌ترین زمان ممکن آن را می توانید مرجوع کنید.

باتری لپ‌تاپ

همانطور که می‌دانید باتری جزو قطعات اصلی لپ‌ تاپ است. تنها با توجه کردن به چند نکته، خیلی راحت می‌توانید باتری سازگار با لپ‌تاپ خود را در سایت لپ‌تاپ بهار پیدا کنید.

1- ابتدا عکس باتری مورد نظر را چک کنید تا از لحاظ ظاهری (داخلی یا خارجی بودن باتری و یا تعداد سلول های آن) کاملا مشابه باتری شما باشد.

2- دوم اینکه باید بدانید که یک مدل باتری ممکن است سازگار با چند مدل دستگاه باشد. اصولا تمام سایت‌های اینترنتی در بخش مشخصات فنی باتری مورد نظر، مدل‌های سازگار را می‌نویسند. اگر باتری شما در لیست سازگاری‌های باتری مورد نظر بود، با خیال راحت می توانید اقدام به خرید کنید.

بخش سازگاری‌های باتری در سایت لپ‌تاپ بهار

3- آخرین راه استفاده از پارت نامبر باتری است. حتما این سوال برایتان پیش آمده که پارت نامبر کجاست؟

برای اولین قدم باید باتری را از لپ‌تاپ جدا کنیم. روی باتری نوشته‌های بسیاری می‎بینیم، باید تشخیص بدهیم پارت نامبر کدام یک از این نوشته‌هاست. برای تشخیص پارت نامبر باتری مهم‌ترین مورد به این بستگی دارد که لپ‌تاپ ما چه برندی باشد: ایسوز، ایسر، دل، لنوو، اچ پی، سونی و… هر شرکت سازنده دستگاه یک مدل و نوشتار خاصی برای پارت نامبر خود دارد.

  برای خرید باتری لپ‌تاپ اینجا کلیک کنید.

شارژر لپ‌تاپ

 مهمترین مسئله در خرید شارژر لپ‌تاپ مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر قبلی با شارژر جدید است. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ‌تاپ باشد، دستگاه به سرعت داغ کرده و بوی سوختگی از روی برد آن بلند می‌شود. لذا مهم‌ترین نکته تطابق دقیق ولتاژ است. علاوه بر آن توجه به موارد زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطابقت آمپر شارژر با لپ‌تاپ

اگر آمپر شارژر لپ‌تاپ بالاتر باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد و آسیبی به لپ‌تاپ نخواهد رسید. نهایتا باتری لپ‌تاپ سریع تر شارژ می‌شود. اما اگر آمپر شارژر از لپ‌تاپ کمتر باشد موجب آسیب رسیدن به باتری خواهد شد.

مطابقت سوکت شارژر با پورت وردی دستگاه

مطابقت سوکت شارژر با پورت ورودی لپ‌تاپ از اهمت ویژه ای برخودار است. توجه کنید که اگر فیش شارژر داخل پورت ورودی لپ‌تاپ به درستی چفت نشود، احتمال ایجاد اتصال کوتاه و داغ شدن و آسیب دیدن به لپ‌تاپ وجود دارد.

ولتاژ و آمپر رو از کجا پیدا کنم؟

خیلی راحت! نمونه‌ای از ولتاژ و آمپر شارژر لپ‌تاپ توشیبا

19 ولت 3.42 آمپر

بهار لپ تاپ

برای خرید شارژر اینجا کلیک کنید

 کیبورد لپ‌تاپ

می‌توان گفت خرید کیبورد راحت‌تر از سایر قطعات است. کافی است مدل دقیق کیبورد خود را بدانید، از روی جست‌وجوی مدل کیبورد و مقایسه‌ی آن  با عکس محصول مورد نظر می‌توانید تشخیص بدهید مدل کیبورد شما مدل دقیق دستگاهتان است.

تمام کیبوردهای موجود در لپ‌تاپ بهار دارای یک هفت مهلت تست برای اطمینان شما از خرید و کیفیت اورجینال محصول است.

فن لپ‌تاپ

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران لپ‌تاپ ها حرارت بالای لپ‌تاپ و داغ شدن آن است. در حال حاضر تنها راه خنک کردن لپ‌تاپ و جلوگیری از وارد شدن صدمات ناشی از حرارت زیاد به لپ‌تاپ استفاده از فن است. انتخاب یک فن خنک کننده مناسب برای لپ‌تاپ به گردش هوای بهتر کمک زیادی خواهد کرد و لپ‌تاپ شما را خنک نگاه خواهد داشت و بر عکس اگر یک فن نامناسب را خریداری کرده باشید عملا با دست خود تیشه به ریشه لپ‌تاپ خود زده‌اید!

در هنگام خرید فن هم عکس و هم مدل فن خود را با فن مورد نظر به صورت دقیق چک کنید.

 مانیتور لپ‌تاپ

بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص مدل مانیتور سازگار با لپ‌تاپ شما استفاده از پارت نامبر است. در واقع با سرچ کردن پارت نامبر مانیتور به راحتی می توانید نوع ال سی دی یا ال ای دی  دستگاه خودتان را پیدا کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که با یک فروشگاه خرید قطعات لپ‌تاپ تماس گرفته باشید و از شما راجع‌به پارت نامبر پرسیده باشد!

پارت نامبر ال ای دی و ال سی دی لپ‌تاپتان چیست و دقیقا باید به دنبال چه باشیم؟

پارت نامبر در واقع کد اختصاصی است که بر روی محصولات درج شده و طبق کدهای قراردادی، اطلاعاتی از قبیل کشور سازنده و… به مشتری داده می‌شود. این پارت نامبر به شما می گوید که ال ای دی مورد نظرتان تایپ ال ای دی است یا ال سی دی، ضخیم است یا اسلیم، کانکتور چند پین دارد، چه رزولوشنی و چه سایزی دارد، مات است یا شفاف و …

پارت نامبر مدل های مختلف با هم فرق دارند در زیر چند نمونه از پارت نامبر مدل‌های مختلف آمده است.

بهار لپ تاپ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات