تترافرم ارائه دهنده انواع شیشه و آیینه های رنگی

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
آیا تا‌به‌حال به تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار خود فکر کرده‌اید؟ به‌نظر شما چگونه می‌توان فضاهای داخلی را جذاب‌تر کرد؟
تبلیغات

تجربه نشان داده است که استفاده از متریال‌های خاص مانند شیشه‌های رنگی می‌تواند جذابیت‌های ساختمان را دوچندان کند. حال، شیشه‌ی رنگی چیست؟ احتمالا بسیاری از شما با این شیشه‌ها آشنا هستید؛ چراکه در طراحی باستانی و سنتی ایران، استفاده از شیشه‌ی رنگی برای پنجره‌ها کاربرد فراوانی داشته است. به‌طور مثال، می‌توان به مسجد نصیرالملک شیراز اشاره کرد که بازتاب نور از پنجره‌های رنگارنگ آن بسیار حیرت‌انگیز و توجه گردشگران را به‌خود جلب کرده است.

جالب اینجا است که امروزه نیز می‌توان انواع شیشه‌های رنگی مدرن و باکیفیت را برای طراحی داخلی ساختمان به‌کار برد. حال اگر می‌خواهید با انواع این شیشه‌ها و کاربردشان بیشتر آشنا شوید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با انواع شیشه‌های رنگی

همان‌طورکه می‌دانید، صنعت شیشه‌ و آینه‌ یکی از صنایع بزرگ و پرکاربرد در جهان است که تأثیر بسزایی روی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان گذاشته است. علاوه‌بر‌آن، اهمیت شیشه‌ها در ساختمان‌سازی به تولید نسل‌های جدیدتر و افزایش کاربرد آن‌ها منجر شده است.

کارخانجات تولید شیشه نیز با پیشرفت تکنولوژی‌های خود موفق شده‌اند انواع شیشه‌های رنگی را تولید کنند که عبارت‌اند از:

۱. شیشه‌ی رنگی شفاف (ترنسپرنت)

گروهی از شیشه‌های رنگی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوانند نور را از خود عبور دهند؛ به‌همین‌دلیل، به آن‌ها شیشه‌ رنگی ترنسپرنت گفته می‌شود. درواقع، این شیشه‌های شفاف مدل به‌روزشده‌ای از شیشه‌های رنگی قدیمی هستند که به‌منظور ایجاد فضاهای شاد و تولید نورهای چشم‌نواز استفاده می‌شوند.

نحوه‌ی ساخت این شیشه‌ها نیز جالب است: ابتدا شیشه را در ابعاد مدنظر تولید می‌کنند و سپس برش می‌دهند و درنهایت با چسباندن روکش‌های شفاف روی آن، شیشه‌های ترنسپرنت را می‌سازند. تنوع روکش‌ها و رنگ‌های به‌کار‌رفته آن‌قدر زیاد است که می‌توان از آن‌ها برای هر نوع دکوراسیون شامل اتاق‌های نشیمن، آشپزخانه‌ها، پنجره‌ها و حتی نمای خارجی ساختمان استفاده کرد.

تترافرم

۲. شیشه‌ی رنگی پشت رنگ (لاکوبل)

از دیگر شیشه‌های رنگی مهم، شیشه لاکوبل است که از آن با عنوان شیشه‌ی پشت رنگ نیز یاد می‌شود. در این نوع شیشه‌ی رنگی برخلاف شیشه‌ی رنگی شفاف (ترسپرنت)، هیچ‌ شفافیتی در کار نیست؛ به‌همین‌دلیل، کاربرد آن‌ها فقط مخصوص دکوراسیون است و نمی‌توان آن‌ها را برای شیشه‌ی پنجره به‌کار برد.

برای ساخت شیشه‌های لاکوبل، ابتدا شیشه را در اندازه‌ی دلخواه تولید و یک طرف آن را با رنگ‌های مخصوص رنگ‌آمیزی می‌کنند و سپس شیشه را داخل کوره می‌گذارند تا رنگ‌ها کاملا جذب آن شود. پس‌از‌آن نیز، معمولا با چسباندن یک لایه‌ی محافظ لمینت روی رنگ، استحکام و دوام آن را افزایش می‌دهند.

تترافرم

شیشه‌های رنگی چه مزایایی دارند؟

مزایا و ویژگی‌های مثبت شیشه‌های پشت رنگ (لاکوبل) و شفاف (ترنسپرنت) باعث افزایش طرفداران این نوع از شیشه‌ها شده است؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت امروزه شیشه‌ رنگی نقش مهمی در دکوراسیون‌ها و معماری مدرن ایفا می‌کند. برخی از مزایای این شیشه‌ها عبارت‌اند از:

  • استحکام و مقاومت فراوان دربرابر ضربه: همان‌طورکه گفتیم، برای ساخت شیشه‌ی پشت رنگ (لاکوبل) از یک لایه‌ی محافظ لمینتی استفاده می‌شود که به افزایش استحکام و مقاومت دربرابر ضربه منجر خواهد شد.
  • مقاومت دربرابر رطوبت: رنگ‌های به‌کار‌رفته در شیشه‌ی پشت رنگ (لاکوبل) و شیشه‌ی رنگی به‌گونه‌ای است که دربرابر نفوذ آب و رطوبت از خود مقاومت بسیاری نشان می‌دهند و به این راحتی‌ها صدمه نمی‌بینند.
  • افزایش ایمنی: اگر دیده باشید، شیشه‌ها پس از شکستن دچار فروپاشی و تکه‌های آن‌ در همه‌جا پخش می‌شود؛ اما در شیشه‌های رنگی به‌دلیل وجود لایه‌های محافظ، این اتفاق نخواهد افتاد.
  • تغییرنکردن رنگ با گذشت زمان: یکی دیگر از ویژگی‌های شیشه‌ لاکوبل، تغییرنکردن رنگ در طول سرویس‌دهی است.
  • مقاومت دربرابر حرارت: مقاوم‌بودن شیشه‌های رنگی دربرابر حرارت و دمای فراوان به کاربرد بسیار زیاد آن‌ها در آشپزخانه منجر شده است.
  • افزایش نور محیط: اگر در طراحی داخلی ساختمان خود از آینه‌ها و شیشه‌های رنگی استفاده کنید، میزان بازتاب نور افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه، دکوراسیون روشن‌تری خواهید داشت.

شیشه‌های رنگی چه کاربردی دارند؟

در این بخش از مقاله، می‌خواهیم کاربرد شیشه و آینه‌های رنگی را بیان می‌کنیم. برخی از این کاربردها عبارت‌اند از:

۱. طراحی داخلی ساختمان

ازجمله کاربردهای مهم شیشه‌ی لاکوبل و شیشه‌ی ترنسپرنت می‌توان به طراحی داخلی ساختمان اشاره کرد. به‌عنوان مثال، استفاده از شیشه‌های لاکوبل به‌جای کاغذدیواری انتخابی هوشمندانه و منحصربه‌فرد است؛ چراکه هم استحکام زیادی دارد و هم جذابیت خاصی به دیوارها می‌بخشد. امروزه، شیشه‌ی لاکوبل در فضای آشپزخانه و حمام و میزهای ناهارخوری کاربردهای بسیاری پیدا کرده است. علاوه‌بر‌آن، آینه‌های رنگی نیز جایگزین مناسبی برای سایر آینه‌ها هستند که معمولا برای دکور استفاده می‌شوند. این شیشه‌های رنگی برای طراحی داخلی فضاهای تجاری نیز بسیار مناسب‌اند؛ بنابراین، برای ساخت دکور و پارتیشن‌ها و دیوارهای پاساژ و فروشگاه‌ها نیز بهتر است از شیشه‌ی لاکوبل استفاده کرد.

۲. طراحی نمای خارجی ساختمان

شیشه‌های رنگی برای طراحی نمای خارجی ساختمان‌ها نیز کاربرد زیادی دارند. به‌عنوان مثال، می‌توان از شیشه‌ی رنگی شفاف (ترنسپرنت) برای پنجره‌های بیرونی استفاده کرد. همچنین، به‌کار‌بردن شیشه‌های رنگی برای بسیار هیجان‌انگیز است؛ زیرا به تولید نورهای رنگی در طول روز منجر می‌شود. علاوه‌بر‌آن، مقاومت و استحکام درخورتوجه شیشه‌های پشت رنگ (لاکوبل) سبب شده است که بتوان از آن‌ها برای پوشش دیوارهای خارجی ساختمان نیز استفاده کرد؛ به‌همین‌دلیل، برای نمای بیرونی رستوران‌ها و هتل‌ها معمولا شیشه‌های لاکوبل انتخاب بهتری هستند.

تترافرم؛ تولیدکننده‌ی بهترین شیشه‌های رنگی

شما برای خرید شیشه‌های رنگی به‌سراغ چه شرکتی می‌روید؟ در این بخش، می‌خواهیم شما را با یکی از شرکت‌های باسابقه و حرفه‌ای تولید شیشه‌ی رنگی آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید. شرکت تترافرم تولید‌کننده‌ی تخصصی انواع شیشه‌ها و آینه‌های رنگی است؛ بنابراین، شما می‌توانید انواع شیشه‌های رنگی شفاف (ترنسپرنت) و شیشه‌های پشت رنگ (لاکوبل) را به‌صورت تضمین‌شده بخرید. برخی از ویژگی‌های شرکت تترافرم عبارت‌اند از:

۱. باتجربه است

شرکت تترافرم تجربه‌ی زیادی در ساخت شیشه‌ی رنگی دارد؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان برای خرید از کارشناسان آن مشاوره گرفت و به آن‌ها اعتماد کرد.

۲. بسیار ماهر است

تجربه نشان داده است ساخت شیشه و آینه‌ی رنگی باکیفیت کار هر کسی نیست؛ بنابراین اگر مهارت کافی وجود نداشته باشد، کیفیت محصولات کاهش پیدا می‌کند. متخصصان تترافرم با مهارت چشمگیر خود می‌توانند شیشه‌هایی تولید کنند که دربرابر رطوبت و حرارت و خط‌و‌خش مقاوم هستند و رنگ آن نیز پوسته‌ای نمی‌شود.

۳. تنوع محصولات آن زیاد است

در شرکت تترافرم، می‌توان علاوه‌بر انواع شیشه‌های رنگی، سایر محصولات شیشه‌ای نظیر دیوارپوش‌ها، نرده‌ها، کانتر و پارتیشن، شیشه‌ی سکوریت، شیشه‌ی سند بلاست و ده‌ها مورد دیگر را سفارش داد.

۴. پشتیبانی و ضمانت‌نامه‌ی معتبر ارائه می‌کند

یکی از سیاست‌های مهم تترافرم، پشتیبانی از محصولات پس از خرید آن است. همچنین، ارائه‌ی ضمانت‌های معتبر ۱۰ ساله برای شیشه‌های رنگی باعث توجه بیشتر به مشتری و جلب اعتماد آنان شده است.

حال اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل یا محل کار خود را تغییر دهید، بهتر است به فکر خرید شیشه‌های رنگی از شرکت تترافرم باشید. برای این منظور، می‌توانید به سایت اینترنتی تترافرم مراجعه کنید و با محصولات آن بیشتر آشنا شوید. منتظرتان هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات