فروش فوری چری آریزو 5، سدان چینی محبوب آسیایی در خودرو 45

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت خودرو45 در این بازار پر هیجان و شلوغ فروش خودروهای کارکرده این امکان را فراهم کرده است تا صاحبان خودروهای چینی نیز بتوانند خودرو کارکرده خود همچون چری آریزو 5 را به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مناسب‌ترین قیمت به فروش برسانند.
تبلیغات

فروش خودرو کارکرده چینی در بازار ایران نسبت به خرید آن اندکی سخت‌تر است، چرا که خودرو چینی دست دوم خریدار زیادی در بازار ندارد و اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند تا حد امکان از خرید خودرو چینی امتناع کنند یا اگر هم بودجه آن‌ها فقط به رده قیمتی خودروهای چینی می‌رسد، بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

نگاهی به تاریخچه چری آریزو 5

چری آریزو 5 چینی یکی از بهترین‌هایی محسوب می‌شود که راننده‌ی آن کمتر احساس می‌کند سوار یک خودرو چینی شده است. اما واقعیت این است که فروش خودرو کارکرده چینی در بازار ایران همچنان یکی از سخت‌ترین تجربه‌های فروش خودرو کارکرده است. بااین‌حال اما فروش خودرو کارکرده آریزو 5 چری در بازار ایران به واسطه فعالیت گروه مدیران خودرو و رونق محصولات چینی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفت.

چری آریزو ۵ یکی از سدان‌های جمع‌وجور شرکت خودروسازی چینی چری به حساب می‌آید که نخستین بار طی سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو گوانگژو به معرض دید عموم درآمد و از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید این کمپانی معتبر چینی حاضر شد.

شرکت مدیران خودرو به‌عنوان شریک قدیمی و رسمی کمپانی چری در ایران تصمیم گرفت که این سدان جذاب و زیبای چینی را به دست مشتریان ایرانی برساند؛ بنابراین این محصول طی سال ۱۳۹۴ به سبد محصولات شرکت مدیران خودرو اضافه شد. سدان کامپکت آریزو ۵ که از پلتفرم مشترک با ام وی ام ۳۱۵ سود می‌برد، در دو مدل معمولی و توربو وارد بازار کشور ایران شده است. در ادامه چری آریزو ۵ معمولی و آریزو ۵ توربو را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار داده و به مهم‌ترین شاخصه‌های ظاهری و فنی آن پرداخته‌ایم.

طراحی ظاهری چری آریزو 5

چری آریزو ۵ در قیاس با سدان‌های جمع‌وجور مونتاژ داخل از نمای جذاب و خوشایندتری بهره می‌برد؛ وجود خصیصه‌های جوان‌پسندانه و اسپرت در نقاط مختلف بدنه این سدان چینی تقریبا مشهود و قابل رویت است. در نمای جلو شاهد طرح کشیده چراغ‌ها با حالتی اخم‌آگین درکنار یک جلوپنجره شش ضلعی حاوی لوگوی چری هستیم که جلوه‌ای قاطع و مصمم را در نمای روبروی آریزو ۵ رقم زده است. در نیمه پایینی سپر نیز مجرای بزرگ ورودی هوا درکنار قاب‌های مه شکن و دیلایت، قسمت عمده فضا را به تسخیر خود درآورده و بر جنبه‌های اسپرت چهره آریزو ۵ افزوده است.

حضور یک خط شانه‌ای در نمای جانبی که از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته به‌همراه برخی حجم پردازی‌های نه چندان اغراق‌آمیز، حالتی نسبتا خوش‌تراش و عضلانی را برای بدنه این سدان کامپکت به وجود آورده است. در بخش عقب خودرو هم با طراحی خوش‌فرم و سیال چراغ‌های عقب برخورد خواهید کرد که درکنار شمایل متعادل سپر و همچنین برآمدگی لبه در صندوق، نمای زیبا و هماهنگی را برای این بخش بدنه آریزو ۵ جلوه‌گر ساخته است. به‌طور کل طراحی بدنه چری آریزو ۵ به نوبه خود توانسته احساسات زیبایی‌شناختی بسیاری از مشتریان را برانگیخته و سلیقه عمومی را با خود همراه سازد. 

طراحی داخلی آریزو 5

پس از ورود به فضای کابین چری آریزو ۵ با نوعی طراحی نسبتا متفاوت و اسپرت داشبورد مواجه خواهید شد که حس و حالی نسبتا هیجان برانگیز و جوان‌پسندانه به فضای داخلی این خودرو بخشیده است. طراحی کنسول میانی به‌ویژه سبک عمودی دریچه‌های تهویه در دو طرف پنل مالتی مدیا به‌همراه چینش منظم انواع و اقسام کلیدها روی کنسول میانی، در نوع خود جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

حالت خوش‌فرم غربیلک فرمان و طرح مهیج پنل کیلومترشمار نیز موجب جذابیت بیشتر کابین آریزو ۵ برای مشتریان به‌ویژه جوانان شده است. با این وجود شاید برخی از خریداران طرح کنسول میانی به‌ویژه حالت دریچه‌های تهویه در دو طرف نمایشگر مرکزی را خیلی نپسندند. سطح کیفی متریال به کار گرفته شده در ساخت کابین آریزو ۵ نیز در قیاس با سایر محصولات چینی موجود در بازار، تقریبا باکیفیت‌تر ارزیابی می‌شود اما شاید نتواند رضایت تمام مشتریان به‌ویژه افراد مشکل‌پسند را جلب سازد. فرم صندلی‌ها و ارگونومی آن‌ها نیز در قیاس با محصولات داخلی در سطحی بالاتر ارزیابی می‌شود.

از نظر گنجایش کابین باید به اطلاع برسانیم که گرچه آریزو 5 فضای کافی برای حضور چهار سرنشین بزرگسال را فراهم می‌آورد اما بااین‌حال، احتمالا افراد بلندقد با مشکلاتی از ناحیه فضای سر مواجه شوند؛ به جز این مورد محدودیت خاصی برای حضور حداقل چهار سرنشین درون کابین این خودرو وجود نخواهد داشت. ظرفیت صندوق عقب چری آریزو ۵ برابر ۴۳۰ لیتر عنوان شده که فضای به نسبت متعادل و کافی را دراختیار اسباب و وسایل یک مسافرت خانوادگی خواهد گذاشت.

آپشن‌ها و امکانات چری آریزو 5

آریزو ۵ در دو مدل دستی و خودکار راهی بازار کشور شده که مدل خودکار آن به دو تیپ لاکچری و اکسلنت دسته‌بندی می‌شود. نسخه اکسلنت به‌عنوان نمونه فول آپشن دارای برخی امکانات بیشتر همچون ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، کنترل کشش و پایداری، سانروف برقی، حسگر باد تایر و... نسبت به نسخه لاکچری است. چری آریزو ۵ توربو از امکاناتی تقریبا مشابه با نسخه اکسلنت بهره برده که در ادامه به مهم‌ترین آپشن‌ها و تجهیزات این مدل اشاره شده است:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، حسگر فاصله‌سنج عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، چراغ روشنایی در روز، دیلایت، چراغ مه شکن عقب، چراغ بدرقه، روکش چرمی فرمان، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با اسپیکرهای جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب ‏USB، میرورلینک، ۶ عدد ایربگ جلو-جانبی و پرده‌ای، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه خودکار، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشو یک تکه، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف.

 مشخصات فنی چری آریزو 5

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد چری آریزو ۵ در دو مدل معمولی و توربو وارد بازار کشور شده است. چری آریزو ۵ نسخه معمولی از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر، نیرویی برابر با ۱۱۶ اسب‌بخار و ۱۴۱ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کنند که به واسطه جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا خودکار CVT به سوی چرخ‌های جلوی انتقال می‌یابد. شتاب صفر تا صد چری آریزو ۵ معمولی معادل ۱۱.۸ ثانیه به طول خواهد انجامید. بیشینه سرعت و میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز به ترتیب معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود.

در سمت دیگر چری آریزو ۵ توربو حضور دارد که به دلیل استفاده از سیستم پرخوران در مجموعه فنی خود، قوای به نسبت بیشتری را ازطریق جعبه‌دنده سی وی تی به سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. توان پیشرانه توربوشارژ این خودرو برابر با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است که سبب شده این اتومبیل ۱۳۷۲ کیلوگرمی ظرف مدت زمان ۹.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت و مصرف سوخت ترکیبی آریزو ۵ توربو نیز به ترتیب برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مزایا و معایب چری آریزو 5

از جمله نقاط قوت آریزو ۵ می‌توان به طراحی ظاهری زیبا، کابین خوش‌ساخت و نسبتا خوش‌کیفیت، سواری نرم، پایداری و هندلینگ مناسب، توان فنی مطلوب به‌ویژه در نسخه توربو، فضای تقریبا مناسب کابین، امکانات رفاهی و ایمنی مطلوب و خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو اشاره کرد.

 از سوی دیگر مواردی همچون شتاب اولیه نسبتا ضعیف به‌ویژه در نسخه معمولی و عملکرد نه چندان اسپرت جعبه‌دنده CVT را می‌توان به‌عنوان نکات منفی چری آریزو ۵ در نظر گرفت.

وضعیت فروش چری آریزو 5 در بازار ایران

به واسطه فعالیت‌های گسترده شرکت مدیران خودرو در سراسر کشور، امروزه محصولات چری در جای‌جای ایران بسیار شناخته شده بوده و از وضعیت فروش نسبتا مناسبی در قیاس با سایر محصولات چینی بهره می‌برند. چری آریزو ۵ توربو و معمولی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و معمولا مشتریانی دست به نقد برای خرید ایشان حاضر خواهند بود؛ به‌ویژه خرید و فروش چری آریزو 5 توربو که مجهز به پیشرانه توانمندتر و جعبه‌دنده خودکار است، بیشتر از آریزو 5 معمولی مورد توجه خریداران و مشتریان قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات