ثبت آگهی در روزنامه رسمی به زبان ساده

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
«روزنامه رسمی» مرجع قانونی انتشار تمام آگهی‌های قضایی و حقوقی در کشور است و سندی دولتی محسوب می‌شود.
تبلیغات

این روزنامه متعلق به قوۀ قضائیه است و مهم‌ترین وظیفۀ آن، چاپ آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. ثبت آگهی در روزنامه رسمی به منظور اطلاع‌رسانی عمومی فعالیت شرکت‌ها انجام می‌شود و طبق قانون، درج چنین آگهی‌هایی لازمۀ ثبت یا ایجاد تغییرات در هر شرکتی است. در واقع هر گونه فعالیت تجاری شرکت‌ها در چهارچوب قانون باید در روزنامه رسمی آگهی شود.

متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی ثبت شرکت خود، باید برای دادن آگهی در روزنامه رسمی به سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند. سایت روزنامه رسمی به نشانی rrk.ir در تمام طول هفته و به صورت بیست‌وچهار ساعته در دسترس است.

 نحوۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی

پس از باز کردن سایت روزنامه رسمی کشور، کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا به سادگی آگهی خود را ثبت نمایید:

۱. در سایت ثبت‌نام کنید.

برای این منظور کافی است به بخش «عضویت در سایت» بروید و مشخصات خود را وارد کنید. وارد کردن دقیق شماره تلفن همراه به منظور دریافت پیامک و نیز وارد کردن کد پستی دقیق برای دریافت نسخۀ کاغذی روزنامه رسمی الزامی است.

۲. وارد صفحۀ کاربری‌تان شوید و درخواست ثبت آگهی بدهید.

تمام اطلاعات مورد نیاز برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی را در این قسمت وارد می‌کنید. نام شرکت، شمارۀ ثبت شرکت، نوع آگهی و متن آگهی باید با دقت فراوان ذکر شوند. پس از ثبت نهایی آگهی، کدی هجده رقمی به شما داده می‌شود که باید آن را جایی یادداشت کنید.

۳. هزینۀ ثبت آگهی خود را پرداخت کنید.

پرداخت هزینۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای این منظور باید به بخش «پرداخت هزینۀ انتشار آگهی» بروید و پس از وارد کردن کد مکانیزۀ هجده رقمی، مبلغ مورد نیاز برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی را اینترنتی پرداخت کنید.

۴. وضعیت چاپ آگهی‌تان را پیگیری کنید.

پس از پرداخت هزینه‌ها و دریافت کد پیگیری ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می‌توانید با رجوع به صفحۀ کاربری‌تان از وضعیت انتشار آگهی خود مطلع شوید. گفتنی است که مراحل مختلف کار از طریق پیامک و ایمیل نیز به شما اطلاع داده می‌شود.

 

وضعیت انتشار آگهی در روزنامه رسمی

  • دریافت‌شده از ثبت: به این معنی است که درخواست شما با موفقیت در سامانه ثبت شده، اما هزینۀ ثبت آگهی پرداخت نشده است.
  • آمادۀ ارسال برای چاپ: به معنای پرداخت شدن موفق هزینه‌ها و قرار گرفتن در نوبت انتشار است.
  • در حال انتشار امضانشده: آگهی شما در حال چاپ شدن است اما هنوز به امضا نرسیده است.
  • انتشاریافتۀ امضانشده: آگهی شما چاپ شده است و می‌توانید آن را در سایت ببینید، اما هنوز امضا نشده و اجازۀ انتشار رسمی پیدا نکرده است.
  • انتشاریافتۀ امضاشده: آگهی شرکت شما در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است.

 

چگونگی دریافت نسخۀ کاغذی روزنامه رسمی

چاپ آگهی در روزنامه رسمی پنج روز کاری زمان می‌برد. آگهی شما پس از تأیید شدن و به امضا رسیدن به دو صورت منتشر می‌شود: نسخۀ کاغذی و نسخۀ الکترونیکی. ذکر این نکته ضروری است که هر دوی آنها از نظر قانونی قابل استناد هستند. نسخۀ کاغذی را می‌توانید با مراجعۀ حضوری و یا از طریق پست دریافت کنید. نسخۀ الکترونیکی را نیز می‌توانید در پورتال روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنید. همچنین امکان دانلود فایل پی‌دی‌اف (PDF) آگهی روزنامه رسمی در همین پورتال وجود دارد. گفتنی است که برای اصالت‌سنجی آگهی روزنامه رسمی همیشه می‌توان به پایگاه استعلام آگهی‌های سازمان ثبت اسناد کشور مراجعه کرد.

 

مواردی که باید در روزنامه رسمی آگهی شوند

انتشار آگهی در روزنامه رسمی آخرین مرحلۀ ثبت شرکت است. بنابراین هنگام تاسیس شرکت یا انحلال شرکت باید آن را اطلاع‌رسانی کنید. پس از آن نیز هر گونه تغییر بنیادینی را باید در این روزنامه ثبت کنید. گفتنی است که درج آگهی در این موارد الزام قانونی دارد. به طور خلاصه، آگهی تغییرات شرکت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغییر مدیران یا سمت افراد
  • اعلام ختم تصفیه‌حساب شرکت
  • استعفای مدیران و اعضای اصلی
  • تقسیم دارایی‌های شرکت بین سهامداران و شرکا
  • تصمیم مجمع عمومی برای کاهش سرمایۀ شرکت
  • اطلاع‌رسانی فروش اوراق قرضه و شرایط خرید آنها
  • بیان مشخصات کامل مدیرعامل و حدود اختیارات او

هزینه آگهی روزنامه رسمی

بهترین روش برای آگاهی از هزینه روزنامه رسمی مراجعه به سامانه روزنامه رسمی «آسان‌ثبت» است. این سامانه به طور هوشمند هزینه‌ی تمام آگهی‌های روزنامه‌ی رسمی شما را محاسبه و امکان پرداخت یکباره‌ی آنها را برای شما فراهم می‌کند. 

محاسبه آنلاین هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات