بورس لرن؛ تحلیل و استراتژی معاملاتی بورس و بازارهای مالی، ساده اما قدرتمند

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سایت بورس لرن با روش تحلیل بر مبنای ریاضیات در قالب فیلم، آموزش‌های مرتب با بورس را ارائه کرده است.
تبلیغات

 اگر خیلی وقت نیست که با بازار بورس آشنا شده‌اید احتمالا از رشد بی‌نظیر سهم‌های مختلف شگفت زده شده‌اید و با سرمایه‌گذاری سنگین در بورس به‌دنبال تحقق رویاهای خود هستید.

ولی بد نیست بدانید این روند بورس با حمایت حاکمیتی اتفاق افتاده است و در آینده ای نه چندان دور با برداشته شدن حمایت، بازار به روال سابق خود باز می‌گردد. روالی که تنها افرادی در آن سود می‌کنند که دارای روش تحلیل و استراتژی معاملاتی مناسب باشند. بهتر است اگر قصد ماندن در بورس و کسب سود از آن را دارید از الان خود را برای آن روز آماده کنید.

اشتباهات رایج افراد تازه وارد به بحث تحلیل تکنیکال بورس

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهات افراد تازه وارد به بحث تحلیل تکنیکال، خلاصه کردن تحلیل به چند اندیکاتور است. اندیکاتورهایی که مبنای محاسباتی آن‌ها را نمی‌دانید. اگر اندیکاتورها واقعا جوابگو بود هیچکس نه در بورس و نه در سایر بازارها ضرر نمی‌کرد. بزرگ‌ترین عیب اندیکاتور ها این است که خود را اصلاح می‌کنند. این به این معنی است که وقتی یک اندیکاتور بعنوان مثال سیگنال خرید میدهد بعد از تغییر در قیمت‌ها ممکن است سیگنال معکوس بدهد و همین مسئله باعث ثبت معامله اشتباه توسط شما و ضرر می‌شود. ایراد بعدی آن‌ها تأخیر زیاد در شناسایی است. از آنجایی که اندیکاتور ها فقط از اطلاعات گذشته استفاده می‌کنند، با شروع روند صعودی در یک سهم بعد از گذشت چند روز اندیکاتور تشخیص میدهد که بازار در حال صعود است و شما قطعا بخش اعظم رشد را از دست می دهید. همین دو ایراد کافی است تا برای تحلیل سراغ اندیکاتور ها نرویم. در تصویر زیر تفاوت سیگنال دهی یکی از معروف ترین اندیکاتور ها یعنی ایچیموکو در سمت راست و روش تحلیل ما را در سمت چپ می بینید. 100% اختلاف سود به‌خاطر سرعت سیگنال دهی.

بورس لرن

راه‌حل چیست؟

راه‌حل تحلیل براساس مفاهیم بنیادی بجای اندیکاتورها است. مفاهیمی که پایه در علوم مالی و ریاضیات دارند و در هر حالتی پاسخگو هستند . ما در سایت بورس لرن با روش تحلیل بر مبنای ریاضیات در قالب فیلم آموزشی به شما می آموزیم چگونه در پایین‌ترین نقطه ورود و در بالاترین نقطه خروج کنید. شاید ظاهر چارت‌های ما به پیچیدگی افرادی که از اندیکاتور استفاده می‌کنند نباشد ولی قدرت آن به هیچ وجه با آن‌ها قابل مقایسه نیست. مبنای اصلی روش ما استفاده از فیبوناچی است که اعجاب‌آورترین مبحث ریاضی است. تقریبا جایی از خلقت نیست که اثری از سری فیبوناچی یا نسبت های آن نباشد از چیدمان دانه ها در گل آفتابگردان گرفته تا قوس های تصاویر ثبت شده از هستی توسط ناسا. ما بر این اساس با توضیح اساس ریاضیاتی فیبوناچی شما را به درک مناسبی از مبنای تحلیل رسانده و در نهایت به شما می آموزیم چگونه از این اطلاعات و ابزار برای صدور سیگنال ورود و خروج استفاده کنید.

بورس لرن

کلام پایانی و چند نکته:

  • شاید شما با فیبوناچی از قبل آشنایی داشته باشید، دقت کنید آشنایی با یک ابزار به منزله توانایی استفاده از آن نیست. بعنوان مثال شاید شما در خانه یک جعبه ابزار کامل در اختیار داشته باشید ولی کماکان برای تعمیرات نیازمند افراد خبره هستید که غیر از داشتن ابزار روش استفاده از آن را نیز آموخته اند .
  • فیبوناچی بخشی از ابزار تحلیل ما بوده و برای تأیید گرفتن سیگنال در آموزش از چند روش دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.
  • هرچند داشتن اطلاعات اولیه در مورد تحلیل تکنیکال می‌تواند مفید باشد، ولی حتی اگر شما با تحلیل تکنیکال آشنایی نداشته باشید، با این آموزش روش‌های مورد استفاده را از ابتدا خواهید آموخت و مشکلی در یادگیری نخواهید داشت.
  • این روش در عین سادگی و قابل فهم بودن، بسیار پر قدرت و قابل کاربرد در بورس ایران، فارکس، بورس های خارجی و حتی بازارهای دلار و طلا است.

برای تهیه این فیلم آموزشی به سایت bourslearn.ir مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات