خرید و فروش پژو 405 اس‌ال‌ایکس در سایت دیوار

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سایت دیوار تلاش کرده مزایا و معایب یک خودروی سالخورده، اما سالم  را در این متن معرفی کند و در اختیار شما قرار دهد.
تبلیغات

سال‌ها است که پژو ۴۰۵ یکی از اصلی‌ترین خطوط تولید ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهد. این خودرو که از سال ۱۳۷۲ مونتاژش در ایران شروع شده، تاکنون در تیپ‌های مختلف GL، GLX، GLI، SLX و SLX TU5 به بازار عرضه شده است؛ و البته با موتورهای مختلف ۱.۶ و ۲ لیتری کاربراتوری، ۱.۸ لیتری و ۱.۶ لیتری انژکتوری. آخرین تیپ ارائه شده از این خودرو پژو ۴۰۵ ای‌ال‌ایکس TU5 است که موتور 1.6 لیتری انژکتوری ۲۰۶ تیپ پنج را در قلب خود دارد. پژو ۴۰۵ ای‌ال‌ایکس معمولی اما قبل از این تیپ و در سال ۱۳۸۸ وارد بازار شد. موتور آن همان موتور ۱.۸ لیتری انژکتوری XU7 بود که در جی‌ال‌ایکس‌های قبلی به کار گرفته می‌شد، اما در طراحی ظاهری و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تفاوت‌هایی با پدر داشت. به هر حال، این روزها خیلی‌ها از این خودرو استفاده می‌کنند. 

عیب‌های همیشگی پژو 405 اس‌ال‌ایکس

در بخش طراحی بدنه، پژو 405 SLX اس‌ال‌ایکس تغییرات چندانی ندارد. این تغییرات تنها شامل چراغ‌های کریستالی یکپارچه با راهنما در جلو، تغییر آینه‌های جانبی و جلوپنجره، مه‌شکن جلو، اسپویلر صندوق عقب و چراغ‌های کریستالی عقب می‌شود. تغییراتی که نه‌تنها کمکی به جذابیت بیشتر طراحی قدیمی پژو ۴۰۵ نمی‌کند، که حتی چهره مناسب آن را درهم ‌می‌ریزد. اما وضعیت در داخل کابین این فیس‌لیفت نصفه و نیمه نیز به همین منوال است. تنها تغییراتی که در این بخش دیده می‌شود، طراحی داشبود و جایگزینی رنگ کرم به‌جای سیاه، طراحی صفحه کیلومترشمار و سردنده است. هرچند که این تغییرات هم نتیجه مثبتی ندارد. چرا که به‌همراه تغییر، کیفیت متریال به کار رفته و مونتاژ قطعات به‌شدت افت می‌کند تا جایی که کابین SLX خیلی زود به صدا می‌افتد. این مشکل را باید در کنار مشکل همیشگی ۴۰۵ یعنی صدای زیاد داخل کابین گذاشت تا متوجه عمق آن شد. 

درواقع پژو ۴۰۵ به دلیل قدمت زیاد طراحی پلتفرمش که مربوط به بیش از ۳۰ سال پیش می‌شود و عدم هماهنگی این پلتفرم قدیمی با تغییراتی که در طول سال‌ها بر آن اعمال شده، به‌طور معمول مشکل صدای فراوان داخل کابین را دارد. مجموع این موارد ما را به این نتیجه می‌رساند که عیب بزرگ غیر قابل چشم‌پوشی پژو ۴۰۵، یعنی طراحی قدیمی و کسل‌کننده آن به لطف این تغییرات کمی بدتر از قبل هم شده است.

از دیگر اشکالات ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس می‌توان به مصرف سوخت بالا و دوام پایین موتورش اشاره کرد. این دوام پایین باعث می‌شود تا خودرو خیلی زود واشر سرسیلندر بسوزاند. البته که این مشکل در مدل TU5 کمتر شده، اما آنجا هم عدم هماهنگی موتور و بدنه باعث کشش پایین خودرو و ناتوانی آن در جاده می‌شود.

از دیگر معایب 405 SLX می‌توان به نور کم چراغ‌های جلویش اشاره کرد، که رانندگی در شب را به‌خصوص در جاده با مشکل مواجه می‌کند. نکته دیگر عدم هماهنگی جعبه‌دنده با موتور است که همه مالکان پژو ۴۰۵ به آن اشاره می‌کنند. در کنار همه این موارد ذکر شده، البته قیمت بالای خودرو را هم نباید فراموش کرد؛ که خریداران معتقدند باتوجه به کیفیت و تجهیزات و امکانات موجود، منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

خوبی‌های یک پیرمرد قدیمی

اما به‌طور حتم پژو ۴۰۵ که خودروی پرفروش کشور در سال‌های گذشته بوده، لابد خوبی‌هایی هم داشته و دارد که این همه با استقبال روبه‌رو شده است. از خوبی‌های آن کابین بزرگ و جادار و راحتش است که این خودرو را تبدیل به یک گزینه سدان مناسب خانوادگی کرده. صندوق بار بزرگ و جادارش ظرفیت خوبی برای وسایل سفرهای طولانی و خانوادگی دارد. حتی با جای‌گذاری کپسول گاز برای مدل‌های دوگانه‌سوز نیز همچنان فضای صندوق بزرگ و خوب است. 

نکته مهم دیگر فراوانی قطعات یدکی این خودرو به قیمت مناسب و سهولت تعمیرات آن است. تا جایی که می‌توان تمام این قطعات را به‌صورت آکبند و دست دوم در فضای مجازی تهیه کرد. تنها لازم است برای خرید کلیک کنید. سابقه حضور این خودرو در ایران، باعث شده تا هر تعمیرکاری تخصص انواع تیپ‌های پژو ۴۰۵ را داشته باشد. همچنین بازار خرید و فروش داغ همیشگی آن هم طوری است که گفته می‌شود اراده فروشنده به فروش پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس برابر با فروش قطعی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات