کارشناسی خودرو در خودرو ۴۵ چگونه انجام می‌شود؟

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کارشناسی خودرو، چک بدنه، کنترل رنگ و بررسی موتور چهار اقدام بسیار مهم در تأیید سلامت وسیله‌ی نقلیه است که هنگام خریدوفروش خودرو دست‌دوم، خودرو ۴۵ بسیار دقیق آن‌ها را انجام می‌کند.
تبلیغات

امروزه دیگر کمتر کسی بدون انجام کارشناسی معامله می‌کند؛ زیرا خرید خودرویی که نمی‌دانیم چه بر سر آن گذشته و وضعیت سلامتش چگونه است، احتمال دارد افراد را با ضررهای مالی یا حتی جانی مواجه کند.

اهمیت کارشناسی خودرو از هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما موضوع مهم، بررسی دقیق بدنه و موتور است. این مقاله را بخوانید تا از جزئیات فرایند کارشناسی دقیق، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چک بدنه و تشخیص رنگ خودروهای تصادفی

ظاهر خودرو دست‌دوم شاید در نگاه اول بدون عیب‌و‌نقص به‌نظر برسد؛ اما موضوع چک بدنه، بسیار حساس‌تر از این است که تنها با یک نگاه استنادپذیر باشد. بسیاری از خودرو‌های تصادفی با تکیه بر مهارت صاف‌کار و هنر نقاش، دوباره به حالت اول برمی‌گردند که ازلحاظ ظاهری، خیلی هم عالی است؛ اما نباید فراموش کنیم به‌قطع پشت این رنگ و صاف‌کاری جذاب، تصادف یا تصادف‌هایی پنهان و به آسیب‌رسیدن به موتور خودرو و قطعات بدنه منجر شده است. البته این شدت آسیب می‌تواند در هر سانحه‌ای، کم یا زیاد باشد.

نکته‌ی مهم در خرید و فروش خودرو دست دوم مطلع‌شدن طرفین معامله از شدت تصادفاتی است که برای خودرو رخ داده تا وضعیت سلامت آن مشخص شود. در چک بدنه، رنگ‌شدگی یا چکش‌خوردن احتمالی تک‌تک قطعات بررسی می‌شود تا مشخص شود وسیله‌ی نقلیه صاف‌کاری و نقاشی شده است یا نه و شدت تصادف در چه حد بوده. درنهایت، مواردی مثل تعیین قیمت خودرو و تأیید سلامت بدنه کاملا تحت‌تأثیر نتیجه‌ی این کارشناسی قرار می‌گیرند.

قطعات موردبررسی در کارشناسی رنگ و بدنه خودرو

  • تشخیص رنگ ستون‌ها و سقف خودرو بسیار اهمیت دارد. اگر این بخش‌ها نقاشی شده باشد، قطعا آن وسیله‌ی نقلیه تصادفی سنگین و به‌اصطلاح چپ کرده است.
  • کاپوت و صندوق‌عقب دو بخش مهم دیگر در چک بدنه خودرو هستند که از تصادفات احتمالی از رو‌به‌رو یا عقب خودرو خبر می‌دهند. با بررسی این موضوع می‌توان‌ تشخیص داد کاپوت یا صندوق‌عقب دراثر سانحه به‌اصطلاح جمع‌شده یا فقط آسیب کوچکی دیده است.
  • درها و گِل‌گیر اهمیت کمتری درمقایسه‌با بخش‌های بالا دارد؛ زیرا این قطعات در نزدیک موتور نیست و امکان آسیب‌رسانی کمتری به پیشرانه دارد.
  • سپر خودرو قطعه‌ای است که بیشتر از سایر قطعات آسیب‌پذیر است؛ اما بازهم در چک بدنه، بررسی می‌شود و تأثیر خود را در نتایج کارشناسی خودرو دارد.

کارشناسی فنی و موتور خودرو

خرید خودرو دست‌دومی که ازلحاظ فنی با ایرادات اساسی مواجه شده، بدترین نوع معامله است. شما با خرید این خودرو، خود را در دام هزینه‌ها و البته مشکلات زیادی می‌اندازید. با کارشناسی موتور و موارد فنی، علاوه‌بر‌اینکه وضعیت آسیب‌های واردشده در گذشته مشخص می‌شود، خرج‌های احتمالی آینده را تا حدود زیادی تشخیص می‌کند.

فراموش نکنید کارشناسی فنی بسیار اهمیت دارد و قطعا باید متخصصی ماهر انجام دهد که به قطعات روز دنیا مجهز است. در‌این‌میان، دستگاه دیاگ کاربرد بسیاری در بررسی صحیح و مطمئن سلامت فنی خودرو دارد؛ اما موضوع مهم‌تر از آن، مهارت و تجربه‌ی کارشناس است.

قطعات مهم مورد بررسی در کارشناسی فنی خودرو

کارشناسی موتور

مهم‌ترین گزینه در بررسی فنی، چک موتور خودرو است و به‌هیچ‌وجه، نباید از آن چشم‌پوشی کرد. سلامت بدنه‌ی پیشرانه و لرزش آن، روغن‌سوزی، دفرمه‌بودن پیستون، سلامت استارت، دمای استاندارد موتور، صداهای غیرطبیعی، دود اگزوز و باتری خودرو از مواردی است که در چک پیشرانه بررسی می‌شود.

جعبه‌دنده و کلاچ

انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها وظیفه‌ی سیستم جعبه‌دنده و کلاچ است. عملکرد نادرست این قطعات به افزایش مصرف سوخت منجر می‌شود؛ بنابراین، باید در کارشناسی فنی به‌دقت بررسی شود.

کامپیوتر خودرو

کامپیوترهای ECU موجود در خودرو‌های جدید که نشان‌دهنده مواردی مانند عملکرد حسگر ضربه، مقدار مصرف بنزین یا گاز، سلامت ایربگ‌ها و... است، دیگر موضوع مهم در کارشناسی فنی است. با کمک دستگاه دیاگ و اطلاعات این رایانه، صحت فعالیت تمام موارد مذکور بررسی می‌شود.

برای کارشناسی خودرو خود چه کنیم؟

مهارت و دقت زیاد ابزار و استفاده از دستگاه‌های به‌روز سه نکته‌ی بسیار مهم در کارشناسی خودرو است. البته نکات دیگری مانند سرعت‌عمل در انجام کار و نوبت‌دهی و از همه مهم‌تر اعتبار و اطمینان هم وجود دارد که شاید هر جایی همه‌ی این ویژگی‌ها را درکنار هم نداشته باشد.

خودرو ۴۵ شرکتی فعال در حوزه‌ی فروش خودرو کارکرده است. این شرکت از بهترین کارشناسان در سیستم خود کمک می‌گیرد که تک‌تک آن‌ها بسیار ماهر، دقیق، سریع و باتجربه هستند.

بزرگ‌ترین هدف خودرو ۴۵ فراهم‌کردن امنیت برای متقاضیان فروش خودرو دست‌دوم است. نکته‌ی مهم دیگری که در سایر روش‌ها وجود دارد، هزینه‌ی کارشناسی است که مبلغ اضافی برای طرفین معامله به‌همراه دارد؛ اما این سایت فروش خودرو، کارشناسی خودرو را به‌رایگان برایتان انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات