نحوه ثبت شرکت در اسلوونی را در کیمیا سپنتا دنبال کنید

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هلدینگ بین‌المللی کیمیا سپنتا از سال ۱۳۹۴ تا امروز توانسته است به تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران با هدف راه‌اندازی کسب‌و‌کار در اروپا کمک شایانی کند و نتیجه‌ی آن نیز دستاوردهای بزرگ برای شرکت‌های ایرانی در کشورهای اروپایی ازجمله اسلوونی بوده است.
تبلیغات

در هلدینگ بین‌المللی کیمیا سپنتا امکان دریافت اقامت اروپا، اقامت اسلوونی، اقامت ایتالیا، اقامت یونان و اقامت اوکراین و... را خواهید داشت. به‌علاوه، می‌توانید برای ثبت شرکت در ایتالیا و ثبت شرکت در اسلوونی نیز اقدام کنید. کشورهای مختلفی در اروپا وجود دارند که افراد به‌منظور داشتن زندگی بهتر و فعالیت‌های اقتصادی موفق‌تر، در آن‌ها سرمایه‌گذاری یا به آن‌ها مهاجرت می‌کنند.

یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر اقتصاد توسعه‌یافته‌ای تجربه می‌کند، اسلوونی است. برخی از تجار برای سرمایه‌گذاری در این کشور قصد می‌کنند در آن شرکت ثبت کنند. برای انجام این کار، بهتر است تجار مشاوری حرفه‌ای کنار خود داشته باشند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، با ما در این مطلب همراه شوید تا با نحوه‌ی ثبت شرکت در اسلوونی آشنا شوید.

ثبت شرکت در اسلوونی

هلدینگ کیمیا

همه‌ی افراد برای تجربه و داشتن زندگی بهتر هرروز تلاش می‌کنند. برخی‌ها برای داشتن زندگی بهتر دوست دارند محل زندگی‌شان را تغییر دهند یا اینکه سرمایه‌گذاری‌های کلانی کنند. یکی از این کارها در توسعه‌ی کسب‌و‌کار، ثبت شرکت در کشوری با اقتصاد توسعه‌یافته است که به افراد کمک می‌کند زندگی کاری بهتری تجربه کنند. دراین‌میان، اسلووانی یکی از گزینه‌های شاخص‌تر است. بااین‌همه همان‌طورکه می‌دانید، برای ثبت شرکت در اسلوونی باید شرایطی داشته باشید و مراحلی پشت‌سر بگذارید که در این مطلب، آن‌ها را شرح خواهیم داد.

اسلوونی کجاست؟

اسلوونی یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که در سال‌های متمادی، فرازونشیب‌های بسیاری تجربه کرده که بر فرهنگ و آداب آن اثر گذاشته است. این کشور مدرن عضوی از کشورهای شنگن محسوب می‌شود و از سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه‌ی اروپا شده است. اسلوونی در جنوب اروپای‌مرکزی واقع شده و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا نام دارد. همسایه‌های این کشور از غرب ایتالیا، از شمال اتریش، از شمال شرق مجارستان و از جنوب و جنوب‌شرقی کرواسی است. این کشور جمهوری پارلمانی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناسبی دارد.

اقتصاد اسلوونی چگونه است؟

کشور اسلوونی را می‌توانیم یکی از ذخایر غنی از معادنی مانند روی، قلع، سنگ‌های ساختمانی و زغال‌سنگ بنامیم. همچنین، گذر رودخانه‌ی ساوا از این کشور سبب شده است توان تولید انرژی الکتریکی در این کشور افزایش یابد و ظرفیت درخورتوجهی کسب کند. در این کشور، سبکی خاص از اقتصاد باز حاکم است که سبب شده در حوزه‌ی بالکان، به کشوری موفق تبدیل شود. همچنین، اسلوونی شاخص توسعه‌ی انسانی مطلوب و پایداری دارد؛ به‌گونه‌ای که آن را به رتبه‌ی بیست‌وپنجم در میان تمامی کشورها تبدیل کرده است. اسلوونی بعد از درگیری اندک نظامی با صربستان، استقلال خود را به‌دست آورد و امروز پلی ارتباطی میان شبه‌جزیره‌ی بالکان و غرب اروپا محسوب می‌شود. بهتر است بدانید بسیاری از مردم کشور در پایتخت آن زندگی می‌کنند و نرخ مشارکت کاری در آن درحدود ۶۰ درصد است.

اقامت در اسلوونی

یکی از راه‌های دریافت اقامت در اسلوونی، ثبت شرکت در آن است. اسلوونی در شمالی‌ترین قسمت جمهوری یوگوسلاوی واقع شده و با سرمایه‌ی ثابت ۵۰ هزار یورو می‌توان در این کشور به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری کرد. البته پیش از ثبت شرکت در آن، باید از سفارت اسلوونی وقت بگیرید و به آنجا سفر کنید تا مراحل ثبت شرکت در این کشور را پشت‌سر بگذارید. برای دریافت وقت سفارت به‌صورت آنلاین می‌توانید به سایت رسمی سفارت اسلوونی مراجعه کنید.

چرا برای ثبت شرکت اسلوونی گزینه‌ای مناسب است؟

همان‌طورکه گفته شد، کشور اسلوونی فضایی با اقتصاد توسعه‌یافته دارد که آینده‌ای موفق انتظارش را می‌کشد؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد درصدد ثبت شرکت در این کشور هستند. از سال ۲۰۱۰ که این کشور عضوی از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و بین‌المللی محسوب می‌شود، رشد اقتصادی چشمگیری کرده است.

همچنین، بهتر است بدانید در کشور اسلوونی، کودکان از سنین کم تمایل بسیاری به کارکردن از خود نشان می‌دهند و این موضوع ارتباطی به ثروت و غنای خانوادگی ندارد؛ چراکه این میل در تمامی اقشار به‌چشم می‌خورد. افزون‌براین در کشور اسلوونی، صنعت وسیله‌ی نقلیه موتوری و تجهیزات الکترونیکی ازجمله صنایع مهم محسوب می‌شود که به ساختار اقتصادی این کشور کمک شایانی می‌کند.

مزایای ثبت شرکت در اسلوونی

اگر در کشور اسلوونی شرکت ثبت کنید، می‌توانید مالکیت کامل شرکت بدون نیاز به شریک محلی داشته باشید. همچنین پس از پنج سال، می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. بعد از ثبت شرکت در اسلوونی، می‌توانید به تمامی نواحی منطقه‌ی شینگن به‌منظور تحصیل، تجارت، مسافرت و اقامت طولانی‌مدت دسترسی داشته باشید و بعد از اخذ اقامت دائم، گذرنامه دریافت کنید. امکان افتتاح حساب بانکی، ثبت و استفاده از برند در منطقه‌های اروپایی، درخواست ویزا به‌منظور سفر به کشورهای خارج از منطقه‌ی شینگن، استفاده از قوانین تجاری و گمرکی آزاد در کشورهای عضو شینگن ازجمله مزایایی است که با ثبت شرکت در این کشور ازآنِ شما خواهد شد.

مؤسسان می‌توانند پس از گذشت چند سال، خانواده خود را نیز به این کشور منتقل کنند و متعاقبا فرزندان آن‌ها امکان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را خواهند داشت. در کل، مؤسسان و خانواده‌ی آن‌ها تمامی حقوقی شهروندی این کشور به‌جز حق رأی‌دادن را خواهد داشت؛ از‌این‌رو، بسیاری از کسانی که قصد دارند در کشوری اروپایی سرمایه‌گذاری کنند، اسلوونی را انتخاب می‌کنند. این اطلاعات کمک می‌کند بتوانید با دید بهتری برای ثبت شرکت در این کشور اقدام کنید.

ثبت شرکت در اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی باتوجه‌به قوانین مدرن وضع‌شده در سال ۲۰۱۹ آسان‌تر شده است. شما با ثبت شرکت در این کشور می‌توانید تابعیت اسلوونی را بگیرید و راه خود را برای دریاقت اقامت در این کشور هموار کنید. کسانی که شرکت ثبت می‌کنند، موظف هستند سالیانه عوارض یا مالیات پرداخت کنند که البته مقدار آن باتوجه‌به نوع فعالیت شرکت متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، میزان مالیات و عوارض سالیانه پنج‌هزار یورو است.

انتخاب مدیر برای شرکت

بعد از تأسیس شرکت، قدم بعدی انتخاب مدیر است که باید به نکاتی توجه کنید. اگر نیروی کار از ساکنان و مردم بومی این کشور انتخاب و ۶ ماه به آنان حقوق پرداخت شود، مؤسس شرکت مقیم این کشور محسوب خواهد شد. درضمن، خرید خانه یا وسایل نقلیه در اسلوونی سبب اقامت مؤسسان شرکت در این کشور خواهد شد.

مبلغ موردنیاز برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در اسلوونی باید بیشتر از ۵۰ هزار یورو باشد. اگر شرکت ثبت‌شده بیش از ۶۰ هزار یورو درآمد داشته باشد، مؤسس می‌تواند برای دریافت گواهی اقامت در این کشور اقدام کند. انجام این امور سبب آغاز فعالیت شرکت خواهد شد و مؤسسان می‌توانند مجوز افتتاح حساب بانکی در این کشور را دریافت کنند. درواقع، باید بدانید برای افتتاح حساب بانکی امور مالی، باید ابتدا شرکت ثبت شده باشد.

چگونه کارت آبی اخذ کنیم؟

چنانچه مؤسس شرکت در هریک از کشورهای اروپایی مانند اسلوونی مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد، از همان روز اول تأسیس شرکت، می‌تواند برای گرفت کارت آبی اروپا اقدام کند. حداقل مدرک تحصیلی برای دریافت کارت آبی لیسانس است و مؤسس می‌تواند پس از دریافت آن، بدون محدودیت در سمَت‌های مختلفی در شرکت تأسیس‌شده، فعالیت خود را آغاز کند.

شرکت سهامی یکی از شرکت‌های محبوب در اسلوونی است؛ اما برای ثبت شرکت سهامی خاص، تعداد کارکنان فعال در شرکت باید حداقل ۵۰ نفر باشند. درضمن به‌منظور ثبت این شرکت حداقل به ۸،۵۰۰ یورو سرمایه نیاز است. باوجوداین، اگر سرمایه‌ی افراد بیشتر از ۲۵ هزار یورو باشد، شرکت سهامی عام گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

مدیریت شرکت در اسلوونی

برای مدیریت شرکت در اسلوونی می‌توانید به دو صورت اقدام کنید:

  • مدیریت شرکت به‌صورت تیم مدیریتی یکپارچه
  • مدیریت شرکت به‌صورت دولایه‌ای از تیم مدیریت و تیم نظارت

لازم است بدانید در هر دو صورت، زمان مدیریت ۶ ماهه است و سهام‌داران از اعضای اصلی محسوب می‌شوند؛ چراکه سهام‌داران در تأیید و ثبت شرکت در اسلونی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

قوانین ثبت شرکت در اسلوونی

برای ثبت شرکت در اسلوونی به‌شکل محدود حداقل به ۸۰،۵۰۰ یورو سرمایه نیاز است؛ در‌حالی‌که برای تأسیس شرکت‌های سهامی به ۲۶،۵۰۰ یورو.

شرکت ثبت‌شده در اسلوونی باید سالانه ۲۹ درصد مالیات پرداخت کند.

سخن پایانی

همان‌طورکه گفته شد، یکی از راه‌های دریافت اقامت اروپا، ثبت شرکت در کشور اسلوونی است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید راه دریافت اقامت اروپا را برای خود هموار سازید، می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری و زندگی کاری و تجاری موفقی تجربه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات