سفر به جاذبه‌های ناشناخته مشهد از نگاه گت بلیت

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سامانه جامع گت بلیت این امکان را فراهم کرده است تا در کمترین زمان و به‌راحتی هرچه تمام‌تر بلیت خود را از با ارزان‌ترین قیمت ممکن از سایت گت بلیت تهیه کنید.
تبلیغات

این سامانه امکان دریافت آنلاین و ۲۴ ساعته بلیط هواپیما را فراهم کرده است. همچنین می‌توانید با دانلود اپلیکیشن گت بلیت از طریق موبایل خود نیز بلیط هواپیما را خریداری کنید.

 برای سفر به مشهد و بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را از گت بلیت تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم تا با سفر به جاذبه‌های ناشناخته شهر مشهد شما را با این جاذبه‌ها آشنا کنیم.

شهر مشهد به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران اسلامی از دیرباز تاکنون همواره میزبان عاشقان حریم کبریایی حضرت دوست بوده است که از دور و نزدیک خود را به آستان مقدس آن حضرت رسانده‌اند تا روح خویش را جلا بخشند. در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) که بدون شک مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر مشهد است جاذبه‌های ناشناخته‌ای نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

دریاچه بزنگان

ایران ما بنا به وسعت و گوناگونی اقلیم و پوشش گیاهی کلکسیونی عظیم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است. استان خراسان نیز قطعا از این قاعده مستثنی نیست. یکی از جاذبه‌های دیدنی خراسان رضوی دریاچه بزنگان است که به‌عنوان تنها دریاچه طبیعی خراسان شناخته می‌شود. این دریاچه در ۷۰ کیلومتری شهرستان سرخس و در ۱۳۰ کیلومتری جاده مشهد سرخس قرار دارد.آب دریاچه بزنگان از بارندگی‌های فصلی و چشمه‌های اطراف دریاچه تأمین می‌گردد. این منطقه زیستگاهی مناسب برای پرندگان مهاجر در فصل زمستان است از همین رو سازمان حفاظت از محیط زیست تمهیدات ویژه‌ای را برای بهره‌وری معقول از این پدیده طبیعی اندیشیده است.

چگونه به این دریاچه برویم؟

اگر از سمت مشهد به سمت این دریاچه حرکت می‌کنید مسیری تقریبا دو ساعته را پیش روی خود دارید. در کیلومتر ۱۰۰ جاده مشهد سرخس و بعد از روستای مزداوند وارد فرعی سمت شمال شوید و به سمت روستای بزنگان بروید.

آبگرم شاهان گرماب

کشور ایران علاوه بر نفت از لحاظ دارا بودن بهترین چشمه‌های آب گرم نیز شهرت دارد. یکی از برترین چشمه‌های آبگرم کشور در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در جوار دهستان سفید سنگ واقع شده است که تنها آب گرم معدنی قابل شرب کشور و یکی از سه آبگرم معدنی با خاصیت درمانی است. پیشینه‌ی این آبگرم به سال ۱۰۸۷ بازمی‌گردد و شاه سلیمان صفوی دستور ساخت آن را داده است. چشمه آبگرم این منطقه از اعماق زمین سرچشمه می‌گیرد و دمای آن در حدود ۴۸ درجه سانتیگراد است. از این رو آبگرم شاهان گرماب به منظور کمک به درمان رماتیسم، گرفتگی عضلات و مفاصل بسیار مناسب است. از سویی دیگر این آب به دلیل خاصیت ضد اسید اوریک حلال سنگ کلیه است و به دلیل عدم وجود گوگرد و آمونیاک در آن بهترین نوشیدنی گازدار طبیعی به شمار می‌آید. با وجود خشکسالی‌های اخیر در کشور آب این چشمه تغییری نکرده و همچنان از دل کوه می‌جوشد. بهترین زمان بازدید از این منطقه نیز فصول بهار و تابستان است.

گت بلیت

برای سفر به مشهد و بازدید از آبگرم شاهان گرماب می‌توانید بلیط تهران مشهد را از گت بلیت تهیه کنید.

چگونه به آبگرم شاهان گرماب برویم؟

در مسیر مشهد به تربت‌جام بعد از شهر فریمان وارد جاده‌ای که به سمت شمال قرار گرفته شوید و به سمت سفید سنگ حرکت کنید. حدود ۳۰ کیلومتر بعد از روستا به آبگرم شاهان گرماب می‌رسید.

روستا و آبشار ارتکند مشهد

آبشارها همواره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری هر منطقه است. تلفیق صدای جوش و خروش آب در کنار خنکای وزش باد همراه‌با قطرات کوچک آب که از آبشار سرازیر است و سرسبزی چشم‌نواز این مناطق همه و همه باعث شده تا آبشارها به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عاشقان طبیعت باشد. آبشار ارتکند مشهد یکی از همین آبشار‌های بکر کشور است که سالانه میزبان گردشگران فراوانی است. برای رسیدن به این آبشار ابتدا باید از روستای سررود عبور کنید. بوی خوش نان تازه و شالیزارهای برنج این منطقه خبر از ورود به دل طبیعت و فاصله گرفتن از هیاهوی شهری دارد. در مسیر آبشار که قدم می‌گذارید دره باریک‌تر شده و علف‌های بلند در کنار درختان حالت جنگل را شکل داده‌اند.

گت بلیت

آبشار ارتکند از دو قسمت تشکیل شده است که آبشار اول در انتهای غاری قرار گرفته که در کنار صخره‌ای که از آب همین آبشار خیس شده قرار دارد؛ اما برای رسیدن به آبشار دوم نیازمند آشنایی با اصول اولیه کوهنوردی هستید و باید از طریق ریشه قطور درختان از این منطقه بالا بروید تا به ‌آبشار دوم برسید. ارتفاع آبشار دوم بلندتر از آبشار اول است و در حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد.

این آبشار یکی از تمیزترین مجموعه‌های حفاظت شده محیط زیست است. چرا که در بدو ورود به منطقه پلاستیک زباله‌ای به شما تحویل داده می‌شود و مبلغی نیز دریافت می‌گردد در هنگام بازگشت از آبشار در صورت بازگرداندن کیسه زباله مبلغ گرفته شده برگردانده می‌شود.

چگونه به آبشار ارتکند برویم؟

در کیلومتر ۱۱۰ جاده مشهد به سمت کلات نادری تابلو ‌‌‌آبشار ارتکند را خواهید دید از آنجا حدود ۱۸ کیلومتر جاده‌ی فرعی را طی کنید تا به اردوگاه برسید از آنجا حدود یک ساعت و چهل دقیقه پیاده‌روی تا آبشار دارید.

اگر قصد سفر به شهر مقدس را دارید می‌توانید بلیط هواپیما ارزان را از گت بلیت تهیه کنید.

غار هندل‌ آباد مشهد

اگر معتقد هستید از جرات کافی برای ورود به یک غار تاریک که محل زندگی خفاش‌ها و وزغ‌ها است را دارید غارهندل‌‌ ‌آباد گزینه‌ مناسبی است تا خود را محک بزنید. غار هندل آباد در ۴۰ کیلومتری مشهد و در منطقه تبادکان قرار دارد. دهانه‌ی این غار به شکل مربعی و بسیار کوچک است اما طولی در حدود ۹۰ متر دارد که مسیر عبوری آن گاهی به شکل تالار مانند و گاهی عرض و ارتفاعی در حدود دو متر دارد. آب چشمه این غار در بین مردم محلی جنبه شفابخش دارد و معتقدند آبله حیوانات را درمان می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات