موسسه کوه نور، همراه شما برای تمدید ویزای اسپانیا پس از اتمام تحصیل

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از مهم‌ترین دغدغه های افرادی که در کشورهایی چون اسپانیا تحصیل می‌کنند، نگرانی بابت وضعیتشان پس از تحصیل است.
تبلیغات

دانشجویانی که پیش از این با کمک مؤسسه کوه نور راهی اسپانیا شده‌اند، همواره این سؤال را دارند که تا چه زمانی می‌توانند در این کشور اقامت کنند و چگونه می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. یکی از مرسوم‌ترین راه‌هایی که افراد می‌توانند پس از تحصیل در اسپانیا، در این کشور بمانند و اقامت خود را تمدید نمایند، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اسپانیا است و باید بگوییم این کار با همراهی مؤسسه مهاجرتی کوه نور، به یک امر آسان بدل شده است و تنها کافی است از این مؤسسه دانش بنیان کمک بگیرید.

باید بدانید وضعیت دانشجویان پس از تحصیل در اسپانیا، به شرایط اقامتی آن‌ها باز می‌گردد، هر چند باید اذعان کرد دریافت ویزای کاری خیلی هم کار ساده‌ای نیست. درواقع یافتن شغل مناسب، کاری دشوار است اما باید بگوییم غیر ممکن نیست و شما می‌توانید با کمی زحمت کار مورد نظرتان را پیدا کنید.

البته باید بدانید برای این کار میبایست به‌صورت تمام و کمال به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید تا بتوانید ویزای کاری دریافت کنید و اقامت خود را در این کشور تمدید کنید. هر چند راه‌های دیگری چون ازدواج با تبعه اسپانیا و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند شما را راحتتر به اقامت در این کشور سوق دهد اما عموما دانشجویان علاقه دارند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند تا بیشتر در این کشور اقامت داشته باشند.

وضعیت دانشجویان پس از تحصیل در اسپانیا با ویزای کار

یکی از راه‌هایی که می‌تواند سبب شود افراد اقامت دائم اسپانیا را کسب کنند، این است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود، با رعایت شرایط و قوانین می‌توانند ویزای کاری دریافت کنند. این افراد باید عاری از سوابق کیفری بوده و همچنین تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام رسانده باشند و بتوانند یک قرار داد کاری رسمی با یک کارفرما امضا کرده و ویزای خود را تمدید نمایند.

کوه نور

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اسپانیا

برای آن که شما بتوانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید باید شرایط گوناگونی را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانید
  • از مؤسسات دولتی و غیردولتی کمک مالی دریافت نکرده باشید
  • سو پیشینه چه در کشور خود و چه در اسپانیا نداشته باشید
  • یک قرار داد معتبر امضا شده توسط کارفرما ارائه دهید
  • شرایط قرارداد کاملا قانونی باشد
  • اگر کار شما نیمه وقت است، باید حقوقی برابر با کار پاره وقت دریافت کنید.
  • کارفرما باید توان پرداخت اجاره و تمامی حق و حقوق و همچنین ایجاد شرایط کاری مناسب را برای شما داشته باشد
  • قرار داد باید با تمامی قوانین مالیاتی و تأمین اجتماعی اسپانیا همسو باشد.
  • داشتن مدارک مورد نیاز برای اثبات توانایی شما در قرارگیری در شغل مورد نظر

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

برای آن که بدانید وضعیت دانشجویان پس از مهاجرت تحصیلی به اسپانیا به چه صورت تغییر می‌کند و با چه شغل هایی می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند، این بخش را با دقت بخوانید.

توجه داشته باشید که کشور اسپانیا در حوزه هایی چون فناوری اطلاعات، مشاوره، امور مالی و مواردی از این دست پیشرفت های بسیاری داشته و متخصصان متعددی تربیت کرده است اما موضوعاتی که این کشور با کمبود متخصصان در آن مواجه بوده به شرح زیر است:

  • پزشکی
  • کسب‌و‌کار
  • ملاک
  • تدریس
  • مهندسی
  • گردشگری
  • و...

توجه داشته باشید اگر تخصص شما در حوزه های نام برده است، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید و پس از چند سال نیز اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید.

کوه نور

اقامت دائم پس از تحصیل در اسپانیا

شما می‌توانید پس از آن که تحصیل خود را تمام کردید و کار مورد نظر خود را یافتید، ویزای خود را تمدید کنید تا ۵ سال از اقامت شما در این کشور بگذرد، در این شرایط دریافت اقامت دائم برای شما به امری آسان تبدیل می‌شود.

اگر شما کارت آبی از دیگر کشوری که عضوی از اتحادیه اروپا است را دریافت کرده و همین مدت در کشوری دیگر از اتحادیه اروپا زندگی کرده باشید، می‌توانید اقامت طولانی مدت اسپانیا را به دست اورید.

در پایان

باتوجه به آنچه تا پیش از این برایتان شرح دادیم، باید توجه داشته باشید افرادی که درس خود را با موفقیت تمام کرده‌اند و همچنین دارای مهارت کافی در زبان اسپانیایی هستند، می‌توانند برای یافتن کار تلاش کنند. این افراد اگر بتوانند کار مورد نظر خود را بیابند و قرار دادی رسمی با رعایت موارد گفته شده را منعقد نمایند، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و مدت بیشتری در این کشور اقامت کنند.

در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم اگر برنامه ای برای مهاجرت به اسپانیا دارید و می‌خواهید بدون دردسر خود را به این کشور زیبا برسانید، در اولین فرصت به مؤسسه مهاجرت تحصیلی کوه نور مراجعه کرده و از متخصصان حوزه مهاجرت کمک بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات