اهمیت آنالیز اینستاگرام برای رشد کسب‌و‌کار از نگاه نوین هاب

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها، شبکه‌های اجتماعی به عاملی مهم برای موفقیت در کسب‌وکار تبدیل شده‌اند. در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمعیت کل دنیا در سال ۱۹۷۱ بیشتر است؛ بنابراین، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر و آگاهی از برند و درنتیجه فروش بیشتر اجتناب‌ناپذیر است.
تبلیغات

اینستاگرام با یک‌میلیارد نفر کاربر، ثابت کرده یکی از شبکه‌های اجتماعی مفید برای کسب‌وکارها است. استفاده از اینستاگرام روشی عالی برای ارائه‌ی برند شما به مخاطبان است؛ به‌ویژه اگر مخاطبان هدف شما جوانان باشند. ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام حداکثر ۳۵ سال دارند و دیگر شکی در مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد؛ بلکه باید به روش‌های استفاده از آن‌ها فکر کنیم.

در اینجا، این سؤال‌ها برای صاحبان کسب‌وکار پیش می‌آید:

  • چگونه می‌توانم از استراتژی اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرم؟
  • چگونه می‌توانم از نتایج فعالیت خود در اینستاگرام مطمئن باشم؟
  • پاسخ‌های زیادی برای این سؤال‌ها وجود دارد؟

همه‌ی این پرسش‌ها یک پاسخ مشترک دارند: «آنالیز اینستاگرام». فعالیت در اینستاگرام بدون اندازه‌گیری آمار و ارقام، مانند رفتن در جاده‌ای تاریک و بدون هدف است. اگر به آنالیز اینستاگرام توجه کنید، می‌توانید تعیین کنید استراتژی بازاریابی شما موفقیت‌آمیز است یا خیر. چند معیار باارزش در اینستاگرام برای رصد و آنالیز وجود دارد. اینکه کدام معیار را بررسی کنید، کاملا به استراتژی و هدف بازاریابی شما بستگی دارد.

به‌عنوان مثال، اگر هدف شما آگاهی از برند است، تمرکزتان باید روی تعداد اکانت‌های منحصر‌به‌فردی باشد که شما را می‌بینند (Reach) و اگر به‌دنبال تولید سرنخ (Lead Generation) هستید، باید روی مشارکت مخاطبانتان تمرکز کنید تا بتوانید عملکرد و رفتار آینده‌ی آن‌ها را پیش‌بینی کنید. حجم اطلاعات آنالیز اینستاگرام زیاد است و شاید در نگاه اول بترسید و آنالیز اکانت خود را به‌تعویق ‌بیندازید. برای اینکه کمتر احساس سردرگمی کنید، می‌توانید از ابزار آنالیز اینستاگرام استفاده کنید.

نوین هاب

نوین هاب اولین و کامل‌ترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی در ایران است. آنالیز اینستاگرام یکی از امکانات این ابزار کاربردی است. در بخش آنالیز اینستاگرام، می‌توانید رشد دنبال‌کنندگان خود را به‌صورت نمودار ببینید. همچنین، میزان بازدید یا ایمپرشن در بازه‌های زمانی مختلف در قالب نمودار به شما نشان داده خواهد شد و می‌توانید میزان مشارکت یا اینگیجمنت مخاطبان با اکانت اینستاگرام خود را مشاهده کنید.

یکی از اطلاعاتی مهمی که با استفاده از آنالیز اینستاگرام به‌دست خواهید آورد، ساعت آنلاین‌بودن دنبال‌کنندگان در بازه‌های زمانی متفاوت است. با دانستن زمان آنلاین‌بودن دنبال‌کنندگان می‌توانید استراتژی دقیق‌تری برای فعالیت در اینستاگرام تعیین کنید.

برای ساده‌ترشدن کار شما، بهترین زمان انتشار پست در آنالیز اینستاگرام براساس ساعات آنلاین‌بودن دنبال‌کنندگان به شما ارائه می‌شود و دانستن بهترین زمان انتشار پست به رشد دنبال‌کنندگان نیز کمک خواهد کرد. تنها راه موفقیت در اینستاگرام، اطلاع از چگونگی عملکرد این پلتفرم و استفاده از امکانات بی‌شمار آن است. برای رصد نحوه‌ی فعالیت خود در اینستاگرام؛ به سایت نوین هاب سر بزنید و از آنالیز اینستاگرام خود به‌طورکامل مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات