خرید شرکت اینجنیکو فرانسه توسط شرکت وردلاین

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت پرداخت جهانی وردلاین (worldline) در ۱۴ بهمن ماه با طرح خرید شرکت رقیب فرانسوی اینجنیکو در معامله‌ای ۷.۸ میلیارد یورویی (۸.۷ میلیارد دلار) موافقت کرد.
تبلیغات

به نقل از رویترز، شرکت پرداخت جهانی وردلاین برای همراه شدن با تغییرات سریع عادت‎های پرداختی مشتریان و فناوری، با خرید رقیبب فرانسوی خود با نام اینجنیکو، اکنون خود را به‌عنوان یکی از رهبران صنعت پرداخت الکترونیک در اروپا معرفی می‌کند. از سوی دیگر این شرکت در تلاش است تا در رقابت با ویزا و مسترکارت یکی از چهار شرکت برتر صنعت پرداخت در جهان باشد.

خرید وردلاین (این شرکت یکی از زیربرند‌های گروه فناوری اطلاعات آتوس ATOS.PA است) در راستای موجی از ادغام بین رقبای ایالات متحده خود جهت کسب سهم بیشتری از معاملات دیجیتال و پرداخت الکترونیک، انجام شده است.

استفاده روزافزون از تلفن‌های هوشمند برای پرداخت‌های آنلاین، از جمله ازطریق Apple Pay) AAPL.O) یا WeChat) 0700.HK)، باعث ایجاد رقابت در این صنعت برای توسعه سیستم‌های پردازشی جدید و سازگار شده است که اغلب به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیاز دارند.

وردلاین در راستای تأمین سهم بازار و بنگاه‌های تجاری این صنعت، همه امکانات را از پایانه‌های کارت موجود در مغازه‌ها گرفته تا خدمات گسترده‌تری از قبیل امنیت معاملات برای خرده فروشان و بانک‌ها ارائه می‌دهد، درحال‌حاضر بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند در کل زنجیره پرداخت و بازار پرداخت الکترونیک حضور داشته و برای خود سهمی از این بازار گسترده فراهم نمایند.

شرکت Worldline دارای محصولات کاملی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در حوزه پرداخت است که مهم‌ترین آن ترمینال‌های با قابلیت پرداخت الکترونیک یکپارچه (سلف سرویس)، با نام تجاری Valina است. این محصول با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیده شده کاربردهای زیادی در ارائه خدمات پرداخت در حوزه‌های مختلف از جمله جایگاه‌های سوخت و همچنین تجهیز خدمات سلف سرویس در بخش‌های مختلف را دارا است. شرکت Worldline در سال مالی گذشته توانسته با عقد قراردادی چشم‌گیر و قابل‌توجه، تجهیز خدمات سلف سرویس در کشور سوئد را از آن خود کند. رشد روزافزون کاربری و تقاضای ترمینال Valina درحال‌حاضر به‌گونه‌ای‌ است که مدیرعامل مجموعه، آقای گراپینت آینده شرکت Wordline را از آن Valina می‌داند.

ویرلن

ژیل گراپینت، رئیس اجرایی کمپانی وردلاین گفت: «احتمالاً شاهد تحکیم و ثبات بیشتری در بازار پرداخت الکترونیک خواهیم بود» و مزایای این صنعت برای کسانی است که امکان فعالیت در مقیاس بزرگ را دارند.

وی افزود: خرید و مالکیت شرکت اینجیکو باعث افزایش ۷.۸ میلیارد یورو سهام کمپانی وردلاین می‌شود و بلافاصله درآمد جهانی را به ازای هر سهم افزایش می‌دهد، پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۲۴، این رقم به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون یورو برسد.

براساس تحقیقات انجام شده توسط مشاوره شرکت مکنزی، صنعت پرداخت جهانی قرار است تا سال ۲۰۲۳ به درآمد ۳ تریلیون دلار در سال برسد زیرا تعداد بیشتری از پرداخت‌های نقدی به پرداخت‌های دیجیتال برای خرید آنلاین و فروشگاه تبدیل می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات