بهترین بازی‌های گروهی برای بزرگسالان را از فروشگاه دانش لند تهیه کنید

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
طی سال‌های اخیر بازی با تبلت و تلفن‌های هوشمند، طرفداران زیادی در یافته است؛ اما بازی‌های فکری همچنان جایگاه خاصی دارند، به‌خصوص بازی‌هایی وجود دارند که برای اوقاتی که با خانواده در کنار هم هستید، لحظات شاد و به یاد ماندنی را برای شما می‌سازند.
تبلیغات

یکی از دلایل محبوبیت بازی‌های فکری، ارایه‌ی امکان بازی کردن و لذت بردن در کنار هم است؛ در عصری که همه کارها به‌صورت آنلاین و بدون حضور شخص انجام می‌شود.

اما نکته‌ی مهم، انتخاب بازی مناسب برای این لحظه خاص در کنار هم بودن است تا مطمئن باشیم همه از بازی کردن آن لذت می‌برند. بهترین بازی رومیزی برای خانواده می‌تواند چیزی باشد که برای مثال تمامی اعضا با هر سنی بتوانند از بازی کردن لذت ببرند و برای تک تک بازیکنان جذاب باشد.

چگونه مناسب‌ترین بازی رومیزی را برای خودمان انتخاب کنیم؟

جواب سؤال در این است که می‌خواهید چه بازی را انجام دهید. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، انتخاب بازی به گروهی بستگی دارد در نظر دارید درکنار آن‌ها به انجام بازی بپردازید، یا اینکه فکر می‌کنید با چه نوعی از بازی می‌توانید خوش بگذرانید. درنتیجه همیشه تعدادی بازی پیدا می‌شوند که برای شما مناسب باشند.

در ادامه نکاتی بیان شده است که باید برای انتخاب بازی فکری رومیزی به آن‌ها توجه کنیم:

  • مشارکتی یا رقابتی: در برخی بازی‌ها شما با همراهی دیگران می‌توانید برنده شوید، در حالی‌ که در دیگر بازی‌ها صحبت از رقابت و نبرد است. هر دو از جذابیت‌ و لذت‌های خاص خود برخوردار هستند، اما برخی بیشتر از اینکه بخواهند با بقیه رقابت کنند، دوست دارند با دیگران همکاری کنند.
  • رقابت مستقیم یا غیر مستقیم: اگر انتخاب شما بازی‌های رقابتی است، باز هم تفاوت‌هایی در این بازی‌ها وجود دارد، به صورتی که شما به‌طور غیر مستقیم با هم بازی‌تان رقابت می‌کنید مانند بازی‌های کارتی، یا رقابت کاملا مشخص و مستقیم است مانند بازی شطرنج.
  • ساده یا پیچیده: بعضی‌ها دوست دارند بازی به شکلی پیچیده باشد که تمام بازه‌ی زمانی بعد از ظهر خود را به آن اختصاص دهند، ولی برخی دیگر در نظر دارند بازی بیشتر از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نیاز نداشته باشد.

بهترین بازی‌های فکری رومیزی خانوادگی

روزنامه نیویورک تایمز، در گزارشی در زمینه پزشکی به این نتیجه رسید که افرادی که فعالیت‌های ذهنی انجام می‌دهند، ۶۳% کم‌تر از افرادی که به ندرت فعالیت‌های فکری دارند در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند. طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان انجام شد، محققان دریافتند که بزرگسالانی که بازی‌های فکری را به‌صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می‌دهند به‌طور چشمگیری هوش‌شان بهتر از بقیه می‌شود. بازی‌های فکری که در زیر آمده است نیز به همین منظور طراحی شده است. بازی‌های فکری زیر که جهت افزایش قوه‌ی ادراک و هوش، توسط سینتیا گرین، استاد گروه روانشناسی دانشکده پزشکی سینایی معرفی شده است.

بازی فکر برتر؛ افزایش هوش با طعم نوستالژی

بازی فکر برتر، یک بازی فکری کلاسیک و بسیار محبوب در بین بزرگسالان و حتی کودکان است. یادگیری این بازی بسیار ساده است؛ حریف ۵ مهره رنگی را به ترتیبی دلخواه پشت یک دیواره مخصوص پنهان می‌کند، حالا شما باید در ۱۲ مرحله بتوانید چینش دقیق مهره‌ها را حدس بزنید.

بعد از هر بار حدس زدن، حریف‌تان به وسیله مهرهای سیاه و سفید شما را راهنمایی می‌کند. رنگ سیاه یعنی که مهره‌ای که انتخاب کرده‌اید، در پشت دیوار وجود ندارد و باید رنگ‌های دیگری را انتخاب کنید؛ رنگ سفید هم یعنی این مهره در پشت دیوار وجود دارد اما مکانش باید تغییر کند. این بازی،‌ یک بازی استراتژیک است که برای افزایش قدرت تحلیل و ذهن خوانی بسیار مناسب است.

بازی اونو؛ همان سبک قدیمی با چالش هایی جدید

بسیاری از شما باید با بازی هفت خبیث (می‌توانید برای آموزش به بزرگان فامیل مراجعه کنید) آشنا باشید. یک بازی کارتی محبوب و بسیار خانوادگی که هدف ساده‌ای هم دارد. بازیکنی که کارت‌های در دستش، زودتر خالی شود، برنده است! در حین انجام بازی هم قوانین مختفی برای افزایش (جریمه) یا کاهش (پاداش) تعداد کارت وجود دارد.

هدف بازی اونو هم همین است و شباهت‌های زیادی به بازی هفت خبیث دارد ولی شاید بتوان گفت تغییراتی که در این بازی داده شده، هیجان آن را چند برابر کرده است.

بازی اتللو؛ چالش بر انگیز و جذاب

در بازی فکری ۲ نفره اتللو، بازیکنان با محاصره و تصاحب مهره‌های یکدیگر وارد رقابتی جدی و آموزنده می‌شوند و زمان خود را به نحوی ثمر بخش سپری می‌کنند. هم‌اکنون هزاران نفر در سراسر دنیا ضمن درگیر شدن در جذابیت‌های این بازی مشهور، قدرت برنامه‌ریزی و آینده‌نگری خود را پرورش می‌دهند و استراتژی‌های رقابت و برنده ماندن را طراحی و در عمل اجرا می‌کنند. پس از بازی و تجربه‌ی اوج هیجان، توان طراحی و برنامه‌ریزی ذهنی و عملی را در صحنه این رقابت، بیاموزید.

بازی مافیا؛ عضو جدا نشدنی این لیست

بازی شب مافیا یک بازی گروهی است که حداقل تعداد نفرات شرکت‌کننده در بازی باید چهار نفر باشند. نسخه اصلی این بازی تشکیل شده از ۴۰ شخصیت جذاب که شامل نقش‌های شهروندی، مافیا و مستقل است. مافیا، یک بازی کاملا استنباطی و استدلالی است و از دو بخش شب و روز در بازی تشکیل شده است؛ به این صورت که هر تیمی برای برنده شدن، باید دیگر شخصیت‌های بازی را حذف کند و این حذف کردن، اصلا آسان نیست.

دانش لند

بهترین فروشگاه برای خرید بهترین بازی‌های فکری

بعد از انتخاب سبک بازی مورد نظرتان، نوبت به این می‌رسد که اقدام به خرید بازی دل‌خواه‌تان کنید، طبیعتا بهترین منبع خرید بازی فکری، منبعی است که علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب و تخفیفی دائمی، دارای دسته‌بندی‌های متفاوت هم باشد، فروشگاه اینترنتی بازی فکری دانش لند علاوه بر دارا بودن تخفیف‌های ویژه و ارسال رایگان، دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی از بازی فکری مانند: بازی‌های کارتی، بازی‌های رومیزی، بازی‌های ساختنی، بازی‌های ساختنی و غیره است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات