الی گشت، چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟

الی گشت، چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟

چه در ماشین باشیم چه در اتوبوس، اتومبیل شخصی، هواپیما یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر، به رعایت یک سری از قوانین و قواعد نیاز داریم تا بتوانیم سفر نسبتا راحتی را تجربه کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بی‌شک، به آن اندازه‌ای که در خانه احساس راحتی می‌کنیم، نمی‌توانیم به‌هنگام سفر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر، هر چند کوتاه، همین احساس را داشته باشیم. اما می‌شود حالت بهتری را به‌ویژه در وسیله‌ای به‌نام هواپیما برای استراحت تجربه کنیم. خوب است تا مروری بر چند ترفند برای داشتن خواب راحت در هواپیما داشته باشیم.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید.

لذت سفر تا رسیدن به مقصد!

این یک حقیقت است که سفر مهم است، نه مقصد! اما وقتی سفر طولانی و طاقت فرسا می‌شود، آدم به شمارش لحظات برای رسیدن به مقصد می‌افتد و دیگر فراموش می‌کند که در لحظه زندگی کند. خواب راحت در سفر چیزی است که بیش‌تر انسان‌ها در سفر طلب می‌کنند؛ به‌ویژه در هواپیما! آن هم با آن صندلی‌های جان فرسا و ناراحت و کوچکی که دارد. بعد از دقایقی ورجه وورجه کردن، بالاخره جای خود را در صندلی باز می‌کنی و با دل خوش می‌خواهی چُرتی کوتاه بزنی که صدای اعلام وضعیت هواپیما و رفت‌و‌آمد مدام مسافران، خواب را بر چشم حرام می‌کند. ممکن است بارها شب را برای سفر انتخاب کنیم و به این امید که شب است و می‌توانیم راحت بخوابیم سوار هواپیما می‌شویم، اما باز با فیلم‌های سینمایی و نوشیدنی های انرژی زا روبه‌رو می‌شویم و هوس کار خودش را می‌کند! خبر خوب اما این است که با همه‌ی این مزاحمت‌های بیرونی و درونی، باز هم چند راه برای داشتن خواب راحت در هواپیما وجود دارد تا بتوانیم به محض رسیدن به مقصد، سرحال، از هواپیما بیرون بیاییم. به‌جای اینکه به خود بگویید من نمی‌توانم در هواپیما بخوابم! با ما همراه شوید تا راه و رسمش را پیدا کنیم.

ساعت محلی مقصد را چک کنید

سعی کنید چند روز قبل از موعد پروازتان، ساعت محلی شهر یا کشور موردنظرتان را بررسی کنید و چند روز مانده به حرکت، ساعت بدن خود را با ساعت محلی مقصد هماهنگ کنید. به‌عنوان مثال، دو عدد ساعت را پیش خود نگه دارید که یکی از آن‌ها با کشور مبدأ و دومی با کشور مقصد تنظیم شده باشد. کم‌کم خود را عادت دهید تا با ساعتی که با ساعت محلی مقصد تنظیم شده، کارهایتان را جلو ببرید و خواب‌تان را هم با آن تنظیم کنید. با این کار، تغییرات برنامه‌های روزمره، راحت‌تر انجام می‌شود.

صندلی کنار پنجره هواپیما را انتخاب کنید!

اگر به‌شکل خواب افراد دقت کنیم، متوجه می‌شویم که بسیاری به‌جای تکیه دادن به بالشتک صندلی، مایل به راست یا چپ می‌خوابند. بهترین گزینه که بتوانید تکیه‌گاه مناسبی برای ناحیه سر خود هنگام خوابیدن در هواپیما داشته باشد، صندلی کنار پنجره است! هستند کسانی که دل‌شان می‌خواهد سفری آرام و بی صدا را تجربه کنند؛ برای این دسته از افراد هم می‌توان صندلی کنار پنجره را پیشنهاد داد تا با تماشای مناظر بیرون، از دست همسفرانی که می‌خواهند مدام صحبت کنند، فرار کنند.

سبک سفر کنید تا جا باز شود!

همیشه سبک سفر کردن و برداشتن ملزومات و کم کردن وزن و اندازه چمدان‌ها، باعث راحت‌تر شدن سفر می‌شود. قسمتی در هر هواپیما وجود دارد که امکان قرار دادن چمدان‌ها را به مسافران می‌دهد؛ یک قسمت، جلوی پای مسافر قرار دارد، اگر سعی کنید حجم کم‌تری از بار را در قسمت جلو صندلی بگذارید، می‌توانید جای بیشتری برای درازکردن پاهایتان داشته باشید و با این حالت، به مراتب، خواب باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد.

بلیط هواپیما الی گشت

خانه را به هواپیما بیاورید!

به خواب رفتن به‌صورت طاق باز برای عده‌ی کمی امکان‌پذیر است. بسیاری از افراد، یا به شانه‌ی چپ می خوابند یا به شانه‌ی راست. قبل از سفر به این موضوع توجه کنید که با کدام طرف به خواب می‌روید و طبق چپ و راست بودن طرز خواب‌تان، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ مثلا اگر به شانه‌ی راست می خوابید، صندلی‌های سمت راست هواپیما که دسته‌شان در سمت راست است را انتخاب کنید و اگر به شانه‌ی چپ می‌خوابید، صندلی‌های سمت چپ را انتخاب کنید.

ملزومات خواب را فراهم کنید

چندسالی است که بالشتک های گردنی برای استراحت در وسایل نقلیه طراحی شده است. این بالشتک ها برای هر کسی که از هواپیما استفاده می‌کند، ضروری است. از دیگر ملزومات خواب در جایی پرنور مانند هواپیما، چشم بندهای مخصوص خواب است. هیچ چیز مانند یک چشم بند مشکی و نرم نمی تواند حس خواب را به چشم منتقل کند. هستند کسانی که به صدا حساس هستند و نمی‌توانند با وجود صدا، خواب راحتی داشته باشند. بهتر است در فضایی مانند هواپیما از گوشگیرهای مخصوص صدا استفاده کنند تا بتوانند خواب راحت‌تری داشته باشند. صدای کودک، صدای بازی با کارت‌های بازی، صدای اعلام های گاه به گاه مهماندار هواپیما، بیشترین صداهایی هستند که در هواپیما، مسافران را آزار می‌دهد.

پرواز را سخت نگیرید!

پیشنهاد پوشیدن پیژامه در هواپیما، پیشنهاد جالبی به‌نظر نمی‌رسد، اما بهتر است به‌جای پوشیدن کت و شلوار و لباس‌های رسمی، آن هم در حالتی که نیاز ندارید، لباسی راحت‌تر و سبک‌تر برای طول مدت پروازتان انتخاب کنید. به‌ویژه اگر سفری طولانی و بالای ۱۰ ساعت داشته باشید، مطمئن باشید که لباس‌هایتان، بعد از مدتی، حتما شما را کلافه خواهند کرد. هرچه قدر هم لباس‌های شما در طول سفر رسمی و زیبا باشند، به‌هنگام پیاده شدن از هواپیما شبیه فردی خواهید بود که بسیار شیک است، اما صورتی خسته و بدنی بی‌حال دارد و این تصویر به هیچ وجه آن تصویری نخواهد بود که شما انتظار نمایش آن را دارید.

گول خوردنی های مجانی را نخورید!

یک بطری نوشیدنی انرژی‌زا، یا اسنک‌هایی که با ادویه تفت داده شده‌اند، بی شک هوس انگیز هستند. اما اگر تمایل به خوابیدن و استراحت کردن دارید، بهتر است از این خوراکی‌های خوشمزه و البته مجانی که مهمانداران هواپیما تعارف می‌کنند، دوری کنید؛ چرا که به‌محض خوردن و آشامیدن آن‌ها، دیگر خبری از خواب نخواهد بود و چشمان‌تان با تمام خستگی، در تمام طول مسیر باز خواهد ماند. استفاده از کافئین در حین سفر، می‌تواند سطح اضطراب و استرس را افزایش دهد و لذت سفر را از شما بگیرد. همچنین اسنک ها که جز فست فودها به حساب می آیند، باعث ورم ناخوشآیند در معده شما و کلافه گی تان در مسیر می‌شود.

 منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

منبع الی گشت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید