استودیو عکاسی صنعتی ناین در چه حوزه‌هایی فعال است؟

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
استودیو عکاسی صنعتی ناین یک مجموعه بسیار مجهز عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بوده که به‌صورت حرفه‌ای در حوزه های عکاسی صنعتی ، عکاسی خطوط تولید، عکاسی غذایی ، عکاسی معماری و عکاسی محصولات تولیدی فعالیت می‌کند.
تبلیغات

استودیو عکاسی صنعتی ناین به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ بین‌المللی مگات در حوزه تخصصی هنر و صنعت در سال ۱۳۹۲ با هدف انجام خدمات عکاسی صنعتی توسط محمد امین ابوالقاسمی و نیما ابوالقاسمی تأسیس شد. این مجموعه با ۶ شعبه فعال در سطح بین‌المللی (ایران، امارات متحده عربی و ترکیه) در حال فعالیت است. استودیو عکاسی صنعتی ناین افتخار همکاری با ۵۷۶ برند معتبر صنعتی و تولیدی کشور را داشته و ثبت تصاویر خط تولید بیش از پنج میلیون متر مربع از کارخانجات کشور را در کارنامه دارد.

استودیو صنعتی ناین متدها و ایده‌های تبلیغاتی مدرن را در دستور کار قرار داده و از همکاری با پرسنل خلاق و خبره و تحصیل کرده بهره می‌برد. همچنین بهره‌گیری از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شامل انواع دوربین‌ها، لنزها و به روزترین ابزارهای عکاسی صنعتی از نقاط قوت و شایستگی‌های کلیدی استودیو عکاسی صنعتی ناین است.

کیفیت روزافزون و سبک کاری نوین استودیو عکاسی صنعتی ناین یک مزیت رقابتی پایدار به شمار می‌رود که در مدت زمان اندکی سبب توسعه و ارتقای این مجموعه گشته است و آن را به مرکزی در جهت جذب کارخانجات و گروه‌های مختلف تولیدی در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در داخل و خارج از کشور بدل کرده است.

همچنین استودیو عکاسی صنعتی ناین از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، محیطی پویا و به روز را جهت رشد و توسعه نیروهای مستعد و کوشا خود فراهم کرده است.

عکاسی صنعتی ناین

برخی از ارزش‌های بنیادی و ویژگی‌های برجسته موردنظر مدیران و کارکنان استودیو عکاسی صنعتی ناین عبارت‌اند از:

  • رعایت استانداردهای کیفیت در سطح بالا
  • استفاده از نیروهای متخصص و خلاق
  • استمرار در نوآوری و توسعه تجهیزات
  • ساختار منظم و منسجم سازمانی برای انجام درخواست‌های مشتری
  • زمان‌بندی دقیق و سرعت بالا

آشنایی با تعدادی از تکنیک های تخصصی و اجرایی استودیو عکاسی صنعتی ناین

  • عکاسی پرسوناژ

عکاسی پرسوناژ یکی از تکنیک های پر طرفدار در عکاسی صنعتی از کارخانجات و شرکت‌ها است. در این سبک عکاسی، هدف ثبت لحظه‌های واقعی و مستند است. در عکس‌های صنعتی تنها با نشان دادن ماشین آلات و محیط‌های صنعتی نمی‌توان نگاه مخاطب را به عکس جذب کرد. اما عکاسی پرسوناژ می‌تواند این کمبود را جبران کرده و جذابیت خاصی به عکس‌ها ببخشد.

از فاکتورهای اصلی در عکاسی پرسوناژ می‌توان به تجربه و سلیقه و خلاقیت تیم عکاسی اشاره کرد. همچنین این تکنیک نیازمند رعایت اصولی هست که کمک می‌کنند تا در نهایت عکسی با کیفیت به مخاطب ارائه گردد. به‌عنوان مثال نمایش واقعیت نباید سبب شود که  نظم و زیبایی محیط نادیده گرفته شود.  قبل از شروع به عکاسی صنعتی با این تکنیک،  باید تمام محیط را به خوبی بررسی کرده و این کار نگاه تیزبینانه یک عکاس حرفه‌ای را طلب می‌کند.

  • عکاسی دکوراتیو

عکاسی دکوراتیو زیر مجموعه‌ای از عکاسی تبلیغاتی است که در آن عکاس با هنر خود در تلاش است که با استفاده از ایده‌های صحنه‌پردازی و چیدمان و نورپردازی صحیح و همچنین رعایت اصول تبلیغاتی، عکسی را به تصویر بکشد که نه‌تنها حس خوبی به بیننده القا می‌کند بلکه بتواند پیام تبلیغ را هم به درستی انتقال دهد.

مهارت عکاس در توجه و دقت به جزئیات و آشنایی با اصول و تکنیک‌های فضا‌سازی و نورپردازی متناسب با سوژه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات استاندارد و حرفه‌ای نیز نقش مهمی را در تصویر سازی دکوراتیو ایفا می‌کند. عکاسی دکوراتیو با تحریک احساسات مثبت در نگاه بیننده سبب می‌شود تا رویای دستیابی به آن محصول در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

  • عکاسی سرعت بالا

عکاسی با سرعت بالا، به تکنیک عکس گرفتن از پدیده‌های بسیار سریع گفته می‌شود. درواقع هدف ثبت لحظه‌ای جذاب و بی‌نظیر در کسری از ثانیه است،  لحظه ای که حتی گاهی تماشای آن با چشم انسانی میسر نیست. با استفاده از فلاش و سرعت بالای شاتر می‌توان عکاسی سرعت بالا را انجام داد اما نباید فراموش کنیم که این روش به ظاهر ساده، برای آنکه به درستی اجرایی شود نیازمند تبحر و دقت و حوصله عکاس است. آشنایی با تکنیک‌های عکاسی نظیر نور و زمان‌بندی دقیق برای ثبت لحظه‌های ناب در دستیابی به نتیجه مطلوب تأثیر بسزایی دارد.

عکاسی صنعتی ناین

استودیو عکاسی صنعتی ناین به‌صورت تخصصی و گسترده در ۶ حوزه ذیل در حال فعالیت است.

عکاسی تبلیغاتی

همان‌طور که می‌دانیم تبلیغات امر مهمی در بازاریابی و رشد و توسعه یک تجارت محسوب می‌شود. عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی کاملا حرفه‌ای و زیر شاخه‌ای از عکاسی صنعتی است. در عکاسی تبلیغاتی از تکنیک‌های نورپردازی و ابزارهای کمکی استفاده کرده تا تصاویر خلاقانه از یک محصول ثبت شود. هدف اصلی در عکاسی تبلیغاتی و برندینگ ایجاد تصویری مفهومی و متفاوت  است که در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

در این سبک، عکاس  باید در ابتدا با ویژگی‌های محصول آشنایی پیدا کرده و سپس  نیازمند شناخت کامل از جامعه و مکانی است که قرار است عکس در آنجا منتشر شود. همچنین عکاس باید از تأثیر عوامل مختلف بر ذهن مخاطب مانند تأثیر نور و رنگ آگاه باشد و باید بتواند با خلاقیت و نوآوری در مفهوم عکس سعی در ترغیب و جذب مخاطب به سوی تبلیغ داشته باشد.

عکاسی خط تولید

هدف از عکاسی خط تولید، نمایش روند تولید یک محصول در کارخانه است. در کل ثبت فرایند تولید یک محصول از لحظه ورود مواد خام و اولیه تا بسته‌بندی محصول نهایی و ارائه به مصرف‌کننده را عکاسی خط تولید می‌گویند. این عکاسی در جهت معرفی کالا و آشنایی با فعالیت یک کارخانه صورت می‌پذیرد که این کار سبب افزایش حس اعتماد و تمایل به خرید کالا در مصرف‌کننده می‌شود. در فضای رقابتی حال حاضر، عکاسی خط تولید تأثیر چشم‌گیری در فروش و بازاریابی خواهد داشت.

امروزه هر عکاس صنعتی در خط تولید با یک چالش اساسی روبه‌رو خواهد بود و آن هم وجود دستگاه‌ها و ماشین آلات تمام خودکار در کارخانه‌ها است. این چالش همان کمبود یا عدم وجود نیروی انسانی در کارخانجات است. یک عکاس صنعتی متبحر و متخصص باید بتواند با بهره‌مندی از متدهای نورپردازی و عکاسی حس گرمی و زندگی به یک عکس صنعتی و ماشینی ببخشد.

عکاسی محصولات

امروزه با رونق تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین، هنر عکاسی محصولات بیش‌ازپیش مطرح گردیده است. چگونگی نشان دادن یک محصول به مخاطب بسیار اهمیت دارد. چرا که تبلیغات و فروش یک محصول در وب‌سایت نیاز به دیده شدن آن کالا دارد. درواقع می‌توان گفت در فروشگاه‌های آنلاین، کیفیت عکس محصول نسبت به کیفیت خود محصول در فروش آن تأثیر گذارتر است.

عکاسی محصولات شاخه‌ای از عکاسی است که در تلاش است تا محصولی را به‌صورت دقیق و جذاب برای استفاده در تبلیغات به تصویر بکشد. استفاده از ایده‌های خلاقانه و مهارت‌های عکاسی برای زیبا جلوه دادن یک عکس و جذب نگاه بیننده به آن محصول بسیار حائز اهمیت است.

عکاسی غذایی

عکاسی غذایی یک ژانر عکاسی است که هنوز هم برای ایجاد عکس‌های جذاب از مواد غذایی استفاده می‌شود. این کار یک تخصص در عکاسی تجاری است‌، عکس‌های ثبت شده در این ژانر در تبلیغات، مجلات، بسته‌بندی ، منوها یا کتاب‌های آشپزی استفاده می‌شود.

عکاسی حرفه‌ای از غذا  نتیجه یک تلاش مشترک مابین مدیر هنری، عکاس حرفه‌ای، یک سبک غذایی و دستیاران آن‌ها است. در عکاسی از مواد غذایی اغلب  از روش عکاسی و ویرایشی خاص برای اغراق در جذابیت یا  اندازه غذای تبلیغ  شده استفاده می‌شود.

عکاسی رستوران

یکی دیگر از شاخه‌های عکاسی تبلیغاتی عکاسی از رستوران است که یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری است. قطعا دیدن عکس‌های با کیفیت و هوس برانگیز از غذاها و فضای خاص و تم کلی یک رستوران هرکسی را به تجربه کردن آن ترغیب می‌کند. اما اینکه چگونه باید این فضا را به تصویر کشید تا رنگ و نور متناسب آن بتواند احساس مخاطب را تحریک کند و در ذهنش تأثیر مثبت بگذارد، نیاز به علم و دانش تخصص عکاسی و تجهیزات و ابزارهای مدرن دارد.

عکاسی معماری

عکاسی معماری یک تجارت تخصصی است. کاری است که نیاز به یک چشم آموزش دیده و یک پایگاه دانش منحصربه فرد دارد. معماران سال‌های سال وقت صرف می‌کنند تا طراحی را تبدیل به فرم ساختمانی کنند و یک عکاس معماری باید برای روایت این داستان کمک کند.

البته چالش اصلی استفاده خلاقانه از نور و چشم انداز برای نشان دادن حالت و ساختار یک فضا است و شروع کار مستلزم داشتن درک اساسی ازاصول این کار است. معماری در هر شکل و اندازه‌ای در می‌آید، اما واقعاً همه چیز به خطوط مرتبط است. گرفتن عکس‌های عالی از معماری یک بنا، بستگی به کار با آن خطوط و استفاده از چشم اندازی برای جلب توجه و نگاه مخاطب به جزئیات آن سوژه دارد.

جهت دیدن نمونه پروژه ها و ارتباط با تیم استودیو عکاسی صنعتی ناین و همچنین اطلاع از تعرفه قیمت عکاسی صنعتی با ما در ارتباط باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات