گیم استور؛ معرفی انواع روش های خرید بازی PS4

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
با پیدایش و شناخت کنسول‌های بازی نسل ۴، بازی‌های رایانه‌­ای و روش­‌های جدیدی برای منتشرکردن آن­‌ها به‌وجود آمد.
تبلیغات

هرکدام از بازی‌های رایانه‌ای نسخه‌های گوناگون و ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف دارند که اگر تا ادامه‌ی مطلب همراه گیم استور باشید، با انواع بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ و دیگر ویژگی‌هایشان آشنا می‌شوید.

خرید بازی PS4 به‌صورت فیزیکی (دیسک)

دیسک یا همان بازی فیزیکی است که می‌توانید از بازار تهبه کنید و یکی از روش‌های مرسوم خرید بازی  PS4 تا قبل از انتشار بازی‌ها به‌صورت دیجیتالی اشتراکی و دیجیتالی بوده است. همچنین خرید بازی به هر دو روش مزایا و معایبی دارد که درادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. روش عرضه‌ی بازی به‌صورت سنتی دیسک‌های فیزیکی هستند که امروزه با نسخه‌های متفاوت و محتویات و قیمت‌های گوناگون وارد بازار می‌شوند.

نسخه‌­ی استاندارد

نسخه‌ی خام یا نسخه‌ی استاندارد بازی‌ها بیشتر از سایر نسخه‌ها در بین کاربران استفاده می‌شود و همان محتوای اولیه‌ی بازی است که این نسخه از سایر نسخه‌ها قیمت ارزانتری نیز دارد.

نسخه‌­ی Deluxe

نسخه‌ی Deluxe محتوای بیشتر و قیمت گران‌تری از نسخه‌ی استاندارد دارد و نسخه‌ی برتر بازی است. برای مثال، در نسخه‌ی Deluxe بازی، کاربر آیتم‌های بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌ی استاندارد بازی دارد؛ مثلا چند صحنه‌ی بازی مختلف یا چند نوع نارنجک و اسلحه. بازی‌ها ازنظر بازی یا محتویات متفاوتشان قیمت‌های مختلفی دارند.

نسخه‌­ی Ultimate

نسخه‌ی Ultimate همه‌ی محتویات و ویژگی‌های نسخه‌ی Deluxe را دارد و امکان استفاده از تمام آیتم‌هایی را به کاربر می‌دهد که بعد از هر به‌روزرسانی (DLC) به دانلود نیاز دارند. قیمت این نسخه از نسخه‌ی Deluxe گران‌تر است و قبل از انتشار Season Pass‌ها و به‌روزرسانی‌های بازی وارد بازار می‌شود. باتوجه‌به اینکه کاربر در زمان خرید این نسخه از بازی مبلغ بیشتری می‌پردازد، نمی‌داند از چه برتری‌ها و امتیازهایی بهره‌مند خواهد شد.

نسخه­‌ی Limited

نسخه‌ی Limited گران‌ترین نسخه در همه‌ی بازی‌ها است که در تعداد محدودی منتشر می‌شود. همچنین، محتویات خاص و ویژه‌ای مثل محتوای فیزیکی بازی شامل نقشه‌ی فیزیکی یا اکشن‌فیگور یا بسته‌‌بندی فلزی را دربر می‌گیرد. حتی گاهی سی‌دی اضافه نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد که باعث می‌شود محتویات بیشتری از بازی داشته باشد. برای مثال، در نسخه‌ی Limted بازی Call Of Duty: Black Ops 4 جعبه‌ی ترسناکی وجود دارد که طرح اسکلتی دارای نور است و از آن صدای زامبی می‌آید. همچنین در بسته‌بندی فلزی این بازی، علاوه‌بر سی‌دی چند اکسسوری و استیکر و پازل هزارتکه و... از شخصیت‌های مختلف بازی و محتویات دیگری برای بخش چندنفره‌ی بازی وجود دارد. افزون‌براین، خریداران این نسخه از تمامی‌ محتویاتی می‌توانند استفاده کنند که در آینده منتشر خواهد شد.

گیم استور

خرید بازی PS4 به‌صورت Collector’s Edition

نسخه­‌ی Collector’s Edition مناسب افرادی است که علاقه‌ی زیادی به جمع‌کردن کلکسیونی از بازی‌ها دارند که در بسته‌بندی‌های خاص، علاوه‌بر دیسک فلزی بازی محتویات دیگری قرار دارد. برای مثال، در نسخه­‌ی Collector’s Edition بازی Gears of War 4، چاپ سنگی و اکشن‌فیگور و جاسوئیچی نارنجک‌مانندی وجود دارد که در بازی استفاده می‌شود. همچنین، گاهی این نسخه به اسم Limited Collector’s Edition نیز عرضه و منتشر می‌شود که قیمت گران‌تر و ویژگی‌های بیشتری دراختیار کاربر می‌گذارد.

خرید بازی PS4 به‌صورت دیجیتال

امروزه، اکثر افراد به‌جای خرید دیسک‌های فیزیکی از خرید دیجیتال بازی استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند در خانه بازی سفارش بدهند و همان‌جا تحویل بگیرند. خرید بازی به‌صورت دیجیتال مزایا و معایبی درمقایسه‌با خرید فیزیکی دیسک دارد که درادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایا

  • نسخه‌ی دیجیتال از نسخه‌ی دیسکی ارزان‌تر است.
  • نسخه‌ی دیجیتال برای خرید بازی دسترسی بهتری دارد و می‌توان بازی‌ها را قبل از عرضه خرید تا در زمان انتشار تحویل گرفت.
  • امکان گم‌شدن و خرابی بازی‌های دیجیتال برخلاف دیسک وجود ندارد و به دستگاه آسیبی نمی‌زند.
  • درصورت خرابی یا از‌بین‌رفتن دستگاه و ‌هارد می‌توان نسخه‌ی دیجیتال بازی‌ها را به‌‌رایگان بازگردانی کرد.
  • نسخه‌ی دیجیتال بازی‌ها را می‌توان برای چند نفر ارسال کرد و آن را به‌اشتراک گذاشت.

معایب

  • نبود بسته‌بندی مناسب و اکسسوری و دیگر آیتم‌ها
  • باتوجه‌به کندی اینترنت در ایران، با مشکل دانلود دیتای بازی مواجه هستیم که برای این کار می‌توانید با هزینه‌ی اندک از شرکت‌های مختلفی مثل Player 2 دیتای بازی را تهیه کنید.

بازی‌های دیجیتال نیز مانند بازی‌های فیزیکی نسخه‌های مختلفی دارند که به‌دلیل نداشتن بسته‌بندی و آیتم‌های فیزیکی فقط محتویات و ویژگی‌های داخل بازی و قیمت آن‌ها باهم متفاوت است.

خرید اکانت قانونی PS4 (ظرفیتی)

گیم استور

خرید اکانت قانونی PS4 را می‌توان به‌صورت سه‌نفره و مشترک انجام داد؛ به‌همین‌دلیل به آن‌ها بازی‌های ظرفیتی نیز می‌گویند. این بازی‌ها چون به‌صورت اشتراکی خریده می‌شوند، با مبلغ ارزان‌تری دراختیار افراد قرار می‌گیرند. همچنین بازی‌های اشتراکی سه ظرفیت مختلف دارند که هرکدام محدودیت خاص خود را دارند و از گارانتی مادام‌العمر و کاملا قانونی بهره می‌برند.

ظرفیت ۱: ظرفیت آفلاین یا ظرفیت ۱ برای بازی به‌صورت آفلاین و بدون اینترنت است که برای بازی فرد باید اینترنت دستگاه خود را خاموش کند؛ در‌غیر‌این‌صورت ظرفیت ۱ بازی غیرفعال می‌شود و شخص نمی‌تواند به بازی ادامه دهد.

ظرفیت ۲: صاحب اصلی اکانت دارای ظرفیت ۲ است؛ زیرا به دو صورت آفلاین و آنلاین به بازی دسترسی دارد.

ظرفیت ۳: ظرفیت ۳ فقط به‌صورت آنلاین دردسترس است و دائما کاربر باید به اینترنت متصل باشد. همچنین، در ظرفیت ۳ حتما باید در اکانت خریده شده بازی کنید.

بازی‌های دیجیتالی ترکیبی و هکی

طرفداران بازی‌های رایانه‌ای همیشه به‌دنبال راهی بهتر برای دستیابی به این بازی‌های هستند؛ مخصوصا که بازی‌های پلتفرم PS4 به‌صورت فیزیکی (دیسک) قیمت بسیار گرانی دارد. اکانت ترکیبی در انواع مختلف می‌توانند بهترین گزینه برای کسانی باشند که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به‌دنبال تعداد بیشتری بازی رایانه‌ای هستند. گران‌بودن بازی‌های رایانه‌ای باعث می‌شود دوستداران این بازی‌ها به‌سمت اکانت ترکیبی جذب می‌شوند. برای توضیحات بیشتر درباره‌ی اکانت ترکیبی و هکی به سایت گیم استور مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی گیم استور ارائه‌دهنده‌ی جدیدترین و محبوب‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و گیفت کارت PSN در سراسر کشور است.

راه‌­های ارتباطی:

آدرس سایت: www.game-store.org

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات