ارزش موتور خودروی شما چه مقدار است؟ ضد یخ را هرگز فراموش نکنید!

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ضد یخ توسکا اولین برند دارای استاندارد GS1 اتحادیه اروپا در ایران است که مانع آسیب زدن مایع داخل رادیاتور به قطعات و موتور خودرو می‌شود.
تبلیغات

طبق استاندارد GS1 اتحادیه اروپا تمامی خودروهای روز جهان حتی سوپرماشین‌ها می‌توانند بدون نگرانی از ضد یخ توسکا استفاده کنند.

شاید واژه‌ی ضد یخ برای ما تداعی‌گر روزها و شب‌های سرد زمستان باشد و نقش آن در جلوگیری از یخ زدن مایع داخل رادیاتور خودروها در فصل سرد؛ البته این برداشت الزاما اشتباه نیست و همچنان هم یکی از وظایف اصلی ضد یخ جلوگیری از یخ زدن آب و مایع داخل رادیاتور است.

همان‌طور که می‌دانیم، آب و املاح داخل آن می‌تواند باعث پوسیدگی و خورده شدن قطعات مختلف مخصوصا قطعات فلزی و آهنی شود، این خاصیت از بین برندگی و تخریب مایع رادیاتور در سیستم خنک‌کننده خودرو به مراتب می‌تواند هزینه‌های بسیار بالایی را برای اجزای مختلف موتور، رادیاتور و دیگر قطعات خودرو داشته باشد که در تماس مستقیم و دائمی با این مایع هستند، به این دلیل که هزینه تعمیر موتور و سیستم خنک‌کننده خودرو به‌شدت بالا بوده و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض قیمت بالایی خواهند داشت. استفاده نکردن از مواد ضدخورندگی در مایع داخل رادیاتور به مراتب ریسک بالایی داشته و می‌تواند هزینه‌های هنگفت در بر داشته باشد.

ضد یخ های جدید و دارای استانداردهای روز جهانی نقش موثری در افزایش عمر قطعات متفاوت موتور خودرو دارند، حتی آن‌ها می‌توانند تا ۴ برابر عمر قطعات موتور خودرو را افزایش دهند، به این معنی که در صورت استفاده نکردن از مایع مخصوص عمر مفید و ذکر شده توسط کمپانی های اتومبیل سازی به یک چهارم کاهش می‌یابد.

یکی از نکاتی که تعمیرکاران حرفه‌ای و سرویس‌کاران باتجربه‌ی خودرو جهت افزایش عمر مفید قطعات مختلف و موتور خودروها به مشتریان خود متذکر می‌شوند انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای، مانند تعویض روغن موتور، تعویض فیلترهای خودرو و دیگر لوازم مصرفی و استفاده از ضد یخ معتبر و استاندارد در مایع خنک‌کننده رادیاتور و سیستم خنک‌کننده خودروها است.

جهت اخذ نمایندگی، سفارش محصولات یا تماس با شرکت به انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

یکی از بهترین ضد یخ هایی که دارای تمامی استانداردهای روز دنیا است ضد یخ توسکا است. این برند تنها برند ایرانی است که موفق به اخذ استاندارد GS1 اتحادیه اروپا شده که معتبرترین استاندارد جهانی دراین‌زمینه است و توانسته راه خود را جز بازار ایران به بازارهای جهانی نیز باز کند.

ویژگی‌های ضد یخ توسکا

  • خاصیت ضد خورندگی
  • جلوگیری از یخ زدن مایع رادیاتور تا ۴۰ درجه زیر صفر
  • بالا بردن نقطه جوش مایع داخل رادیاتور
  • روی فلزات و قطعات مختلف خنک‌کننده اثر منفی و مخرب ندارد
  • مطابق با محیط زیست و برگشت‌پذیر است
  • عمل انتقال حرارت را به‌خوبی انجام می‌دهد
  • بوی نامطبوع ندارد
  • ضریب انبساطی بسیار پایین برای کم کردن فشار روی سطح موتور و لوله های و اتصالات سیستم خنک‌کننده
  • سمی نیست
  • کمترین املاح را تولید می‌کند
  • روی بدنه خودرو اثر منفی ندارد
  • استفاده از استاندارد ترین و بهترین مواد اولیه در تولید ضد یخ

ضد یخ را چند وقت یک بار باید تعویض کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات، زمان تعویض ضد یخ است. بسیاری از تعمیرکاران بی‌تجربه به مایع نگاه می‌کنند و در صورت شفاف بودن و حفظ شدن کیفیت ظاهری مایع داخل رادیاتور به صاحب خودرو می گویند که نیازی به تعویض ضد یخ نیست، در صورتی که این کار ریسک بسیار بالایی دارد، به این دلیل که مواد ضدخوردنده موجود باعث عدم فرسودگی قطعات موتور می‌شوند و بعد از یک سال کارایی خود را از دست می‌دهند و پس از گذشت یک سال کارایی آن رو به افول رفته و آب و املاح داخل رادیاتور شروع به آسیب زدن به قطعات مختلف فلزی و پلاستیکی موتور خودرو می‌کند.

جمع بندی کلی

خصوصیت خنک‌کننده و ضد جوش ضدیخ که می‌تواند به‌طرز کاملا چشمگیر و مؤثر از جوش آوردن و گرم شدن بیش از حد مایع یا آب رادیاتور جلوگیری کرده تا موتور خودرو در بهترین شرایط و در ایده‌آل‌ترین موقعیت خود عمل کند. این خصوصیت بسیار مهم بوده و می‌تواند در کارایی خودرو و همچنین عمر موتور اتومبیل عاملی مؤثر باشد. پس باید توجه داشته باشیم که مایع ضد یخ به‌جز خصوصیت جلوگیری از یخ زدن مایع رادیاتور می‌تواند نقش بسیار کلیدی در کنترل حرارت موتور و آب داخل رادیاتور داشته باشد. شاید برایتان جذاب باشد که بدانید در برخی از کشورها به مایع ضدیخ مایع خنک‌کننده گفته می‌شود و این خود نشان‌دهنده‌ی اهمیت ویژگی آن است.

خاصیت ضد خورندگی شاید پراهمیت‌ترین خصوصیت ضد یخ های استاندارد و امروزی است که بسیاری مصرف‌کنندگان از این خصوصیت بی‌اطلاع بوده و تصور می‌کنند تنها در صورت سرد بود هوا باید از آن استفاده نمایند، این در حالی است که خاصیت ضد خورندگی که در ضد یخ استاندارد وجود دارد می‌تواند عمر مفید موتور خودرو را به دو برابر افزایش داده و راندمان موتور را افزایش دهد. البته توجه داشته باشید که تمامی محصولات از این خصوصیت بهره‌مند نبوده و حتما باید با تحقیقات و دانش کافی برند مناسب و استاندارد را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که ضدیخ های توسکا با دارا بودن استاندارد GS1 اتحادیه اروپا، حتی در خودروهای روز و دارای بالاترین تکنولوژی دنیا نیز قابل استفاده هستند.

ضد یخ توسکا با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه که از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پتروشیمی های ایران همچون زرند خریداری می‌شود، تولید شده است. محصولات این پتروشیمی ها جهت صادرات به کشورهای اروپایی و صنعتی درجه یک جهان تولید می‌شوند. استفاده از این مواد اولیه به‌همراه تیم تحقیقاتی و مهندسان متخصص جبال شیمی باعث شده تا کیفیت و مرغوبیت ضد یخ های توسکا به‌حدی باشد که حتی تقاضا جهت صادرات این محصول وجود داشته باشد و به کشورهای دیگر صادر شود.

خرید تکی و عمده ضد یخ و شرایط اخذ نمایندگی

شرکت جبال شیمی ایرانیان تولیدکننده انواع مکمل ها و لوازم خودرو و همچنین تولیدکننده ضد یخ توسکا نمایندگی‌های متعددی در شهرستان‌ها و تهران دارا است؛ با این حال آماده‌ی همکاری با نمایندگان جدید است و شرایط بسیار عالی را برای نمایندگان فراهم کرده است.

برای اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی با شماره‌های ۰۲۱۸۶۰۱۳۱۸۹ و ۰۲۱۸۶۰۱۴۳۲۵  تماس حاصل کنید.

در ضمن برای سفارش به‌صورت تکی و اطلاع از نمایندگی های رسمی، تعمیرگاه های معتبر و دارای تخفیف نیز با بخش فروش تماس حاصل کنید.

نکته: به دلیل جلوگیری از تولید محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، کلیه محصولات توسکا دارای کد اصالت کالا هستند که با اسکن این بارکد ها یا تماس با شرکت می‌توانید از اصل بودن محصولات خاطر جمع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات