میهمان شو جایگزین مناسب airbnb در ایران

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سایت میهمان شو امکان رزرو آنلاین بیش از ۵۰۰۰ ویلا، سوئیت مبله و اقامتگاه را در سراسر کشور فراهم ساخته است.
تبلیغات

عبور از مرز سنت‌های قدیمی می‌تواند زمینه‌ساز انقلاب در توسعه‌ی کسب‌و‌کار و رونق اقتصادی باشد. در سال ۲۰۰۸ میلادی چندین جوان در شهر سانفرانسیسکو گرد هم آمدند و برای اولین‌بار با ایجاد یک وب سایت و اجاره‌ی بخشی از منزل خود به مسافرین نسل جدیدی از خدمات در بخش محل اقامت را پایگذاری کردند. این استارتاپ که هم‌اکنون به یکی از غول‌های کسب‌و‌کار انلاین دنیا تبدیل شده است airbnb نام دارد. این سایت تقریبا در تمامی کشورهای دنیا خدمات اجاره روزانه خانه مبله، ویلا، اتاق، اقامتگاه های بزرگ و کوچک را ارایه می‌کند اما تحریم های اقتصادی باعث شده تا کشور ایران از حوزه‌ی فعالیت این سایت حذف شود.

سایت میهمان شو به آدرس mihmansho.com در سال ۱۳۹۷ باتوجه به خلاء بازار داخلی ایران توسط جمعی از فعالان حوزه تجارت الکترونیک با بهره‌گیری از الگوی تجاری سایت airbnb و انطباق با فرهنگ ایرانی رونمایی شد. میهمان شو با گرداوری بیش از ۵۰۰۰ ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله و اقامتگاه های بوم گردی در سراسر کشور ایران و همکاری مستقیم با صاحبین منازل، میزبانان و فعالان بخش گردشگری زمینه‌ساز رونق بخش جدیدی از سبد خانوار ایرانی شده و مالکین می‌توانند فضای خالی منازل خود یا خانه های خالی از سکنه را مبله و در اختیار مسافرین و میهمانان قرار دهند و از این طریق منبع درآمدی جدیدی برای خود ایجاد کنند. این موضوع مخصوصا در مناطق روستایی که از سطح درآمد پایین تری برخوردار هستند بیشتر حائز اهمیت است و به همین دلیل در سال‌های اخیر بحث اقامتگاه ها و کلبه های سنتی و بوم گردی بر سر زبان‌ها افتاده است.

از مهم‌ترین چالش‌هایی که سایت میهمان شو روی آن تأکید می‌کند ایجاد حس اطمینان در هنگام رزرو یک اقامتگاه است. تاکنون مسافرین برای اجاره محل اقامت خود به‌صورت حضوری یا از طریق سایت‌های انتشار آگهی اقدام می‌کردند که به دلیل عدم نظارت کافی روی آن‌ها گاها در معرض کلاهبرداری سودجویان قرار می گرفتند. سایت میهمان شو با تأیید هویت میزبانان سایت خود و تدوین قوانین و مقررات عادلانه کلیه رزروها را از لحاظ قیمت و تحویل کلید گارانتی می‌کند و همچنین با ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا ضمن ایجاد یک محیط رقابتی تلاش می‌کند کیفیت محل های اقامت و ویلاها را بهبود بخشد.

اجاره آپارتمان و ویلا

برای انجام یک رزرو در سایت میهمان شو می‌توان از طریق اپلیکیشن این سایت یا به‌صورت مستقیم از طریق مرورگر دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر خانگی وارد سایت شده و با انتخاب شهر مقصد لیست تمامی اماکن اقامتی را به‌همراه تصاویر کامل از زوایای مختلف ملک، جدول قیمتی، موقعیت روی نقشه، امکانات و مشخصات مالک به‌همراه نظرات دیگر میهمانان مشاهده کرد و پس از مقایسه آن‌ها به‌صورت کاملا آنلاین درخواست رزرو را با مشخص کردن تاریخ ورود و خروج و تعداد میهمانان به میزبان ارسال و پس از تأیید وی با پرداخت آنلاین رزرو قطعی نمود.

هم‌اکنون اکثر نقاط کشور ایران دارای اقامتگاه ها و ویلاهای مختلف است؛ به‌عنوان مثال در شهرهای شمالی بیش از هزار ویلا در دایرکتوری سایت ثبت شده یا برای اجاره آپارتمان مبله در تهران بیش از ۳۸۰ مورد در تمامی مناطق تهران در سایت میهمان شو سوئیت و آپارتمان مبله وجود دارد که در میان دیگر سایت‌ها رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده‌ایم و برای اجاره سوئیت در اصفهان بیش از یک‌صد مورد اقامتگاه سنتی و بوم گردی و همچنین منزل مبله موجود است که قبل یا در حین سفر می‌توان آن‌ها را رزرو کرد.

به منظور بهبود خدمات سرویس دهی، یک مرکز تماس مجهز با پشتیبانی از ساعت ۹ الی ۲۴ در تمامی ایام سال حتی روزهای تعطیل را در نظر گرفته‌ایم که پاسخگوی تمامی سوالات میهمانان و مسافرین و انجام مشاوره های لازم قبل از رزرو باشیم.

اگر عزم سفر کردید کافی است به سایت میهمان شو مراجعه کنید تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از محل اقامت خود به‌دست آورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات