کوین نیک قصه برادران دوقلویی را می‌گوید که به‌واسطه بیت کوین به شهرت و ثروت رسیدند

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مطلب کوین نیک سعی می‌کنیم با تعریف داستان دوقلو‌های بیت کوین و نگاهی متفاوت به زندگی آن‌ها دریچه‌ای تازه به روی فعالان بازار رمز ارز باز کنیم.
تبلیغات

دیوید بیلی جمله‌ی بسیار معروفی دارد: «برای ثروتمند شدن، باید در زمانی‌که خواب هستید نیز پول دربیاورید»؛ به‌نظر می‌رسد برادران وینکلوس این راه را در دنیای رمزارزها یافته باشند.

کامرون و تایلر وینکلووس در دنیای کسب‌و‌کار فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کردند و در نهایت با خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در آن به ثروت و شهرت رسیدند.

معرفی کامرون و تایلر وینکلووس

کامرون و تایلر کارآفرینان آمریکایی هستند که جنگیدن، رقابت‌پذیری و تلاش را از طریق ورزش حرفه‌ای آموختند و از مزایای آن در زندگی حرفه‌ای خود استفاده کردند.

قایقرانی ورزش حرفه‌ای آن‌ها است و در این ورزش تا جایی پیش رفتند که در قالب تیم دونفره به‌عنوان نماینده آمریکا در بازی‌های المپیک شرکت کردند.

آن‌ها متولد متولد ۲۱ اوت ۱۹۸۱ هستند و دارایی بیت کوین آن‌ها در زمان اوج قیمت‌ها به یک میلیارد دلار هم رسید؛ ثروتی که تعداد کمی از سرمایه‌گذاران بیت کوین شاید به اندازه‌ی انگشتان یک دست هم آن را تجربه نکرده‌اند.

به این ترتیب آن‌ها درکنار ساتوشی ناکاماتو، خالق بیت کوین به ثروتمند‌ترین مالکان بیت کوین تبدیل شدند.

دلایل علاقه دوقلوها به بیت کوین

برادران وینکلووس ۱۱ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند، چرا که باور داشتند بیت کوین نسخه‌ای بهتر از طلا است و سرمایه‌گذاری در آن برای آینده بسیار سودمند خواهد بود. آن‌ها برای ۴ سال متوالی سرمایه‌ی خود را در این بازار حفظ کردند و در زمان اوج گیری قیمت بیت کوین به سود سرشاری دست یافتند.

زمانی که بیت کوین کار خود را آغاز کرد از نظر بسیاری از کارشناسان علم اقتصاد تجربه‌ای محکوم به شکست بود. آن‌ها رویای دستیابی به یک واحد پولی مستقل را غیرممکن می‌دانستند.

درست در همین زمان بود که این دو برادر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند که در نوع خود ریسکی بزرگ به شمار می‌آمد و البته مزد این ریسک پذیری خود را هم دریافت کردند.

البته فراموش نکنید ریسک‌پذیری آن‌ها به‌معنی دل زدن به دریا با چشم بسته نبود، بلکه آن‌ها با تحقیق روی بازار رمزارزها به این حوزه گام نهادند و به دلیل اعتقاد و باوری که به این بازار داشتند در آن سرمایه‌گذاری کردند.

گمینی یک تجربه ناموفق

ارز رمزنگاری «گمینی» تلاش ناموفق برادران وینکلووس برای ابداع یک ارز رمزنگاری شده در دنیای مجازی بود که با شکست مواجه شد.

ایده‌ی این رمزارز ایجاد ارزی رمزنگاری شده بود که ایراد‌های بیت کوین را نداشته باشد و تحت نظارت دستگا‌ه‌های مالی و کشورهای توسعه یافته باشد. این مشخصات با ماهیت عدم تمرکز و استقلال رمزارزها که اصل نخست ایجاد رمزارزها بود مغایرت داشت و از این رو با شکست مواجه شد.

البته فراموش نکنید که این شکست برای آن‌ها تنها آغاز راهی بود که به تأسیس صرافی جمینی منجر شد.

کوین نیک

از سرمایه‌گذاری در بیت کوین تا تأسیس صرافی ارز دیجیتال

طی سال‌های اخیر بیت کوین همواره بازار پرتلاطمی را تجربه کرده، اما کامرون و تایلر اعتقاد خود را به آن حفظ کرده‌اند و با تأسیس صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) دلبستگی همیشگی خود به رمزارزها را نشان دادند.

صرافی‌های رمزارز متفاوتی با مزایا و معایب مختلف در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. جمینی تعداد محدودی رمز ارز (تنها بیت کوین و اتر) را با امنیت بسیار بالا ارائه می‌کند و از سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرده است.

ویژگی‌های جانبی متنوعی که این صرافی جهت حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال به کاربران ارائه می‌کند، سبب محبوبیت و شهرت آن شده است.

قراردادهای آتی بیت کوین هم در این صرافی با نظم و امنیت بالا ارائه می‌شود. البته ثبت‌نام در این صرافی کار ساده‌ای نیست و اطلاعات زیادی را باید ارائه کنید که مورد پسند کاربران نخواهد بود.

روش‌های سرمایه‌گذاری در این صرافی هم بسیار محدود است که کار را برای کاربران دشوار می‌کند.

ایده‌ی وینکلووس‌ها این بوده که بیشترین سازگاری را با قوانین آمریکا داشته باشند تا به امنیتی که مد نظرشان بوده دست یابند. در این مسیر هم تا حدی موفق عمل کرده‌اند و توانسته‌اند نام خود را در بین امن‌ترین صرافی‌های ارزدیجیتال به ثبت برسانند.

تفاوت نگاه وینکلووس‌ها به بیت کوین

مخفی‌سازی هویت در بیت کوین یکی از مزیت‌های عمده آن است که بسیاری حتی خالق آن با اشتیاق، نهایت استفاده را از آن برده‌اند اما کامرون و تایلر با اعلام میزان سرمایه‌گذاری‌شان در بیت کوین راه کاملا متفاوتی را در این مسیر پیموده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۱۳ که همه به‌دنبال یافتن ساتوشی مرموز بودند به‌صورت رسمی اعلام کردند که یک درصد بیت‌ کوین‌ های موجود را در اختیار دارند.

آن‌ها همچنان مسیر سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در فضای استارتاپی و رمزارز در پیش گرفته‌اند و امیدوار هستند بار دیگر هم این ریسک‌پذیری سود سرشاری را نصیب آن‌ها کند.

یکی از نمونه‌های این سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه‌گذاری در صرافی تخصصی بیت کوین BitInstant، مستقر در شهر نیویورک است.

نتیجه‌گیری

همرنگ جماعت شدن همیشه هم خوب نیست؛ گاهی لازم است به شیوه‌ی خودمان زندگی کنیم و بدون شنیدن صدای منتقدان و مخالفان راه خودمان را برویم تا به هدف‌هایی که تعیین کرده‌ایم دست یابیم. کامرون و تایلر وینکلووس نمونه‌ی موفق این طرز فکر هستند که ثروتی که از طریق شکایت از مارک زاکربرگ مالک فیس بوک به دست آوردند را در زمینه‌ی خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند و توانستند به ثروت و شهرت برسند.

این گفته به‌معنای بی‌پروایی و بی‌گدار دل به دریا زدن نیست بلکه بدان مفهوم است که اگر در مسیری که به آن اعتقاد داریم و بر مبنای دانش و تجربه به آن رسیده‌ایم ثابت‌قدم باشیم قطعا به موفقیت‌های خوبی دست خواهیم یافت.

اگر به‌دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات