کلایر و لوبیای سحرآمیزی بنام بالابر نفربر هیدرولیکی

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
وقتی به ارتفاع و دسترسی به آن فکر کنید، قطعا بالابر هیدرولیکی یکی از مهم‌ترین ابزارها خواهد بود. کلایر، بزرگ‌ترین مرکز تخصصی بالابر در ایران، قصد دارد شما را با بالابر و کاربردهایش بیشتر آشنا کند.
تبلیغات

کار در ارتفاع سختی‌های خودش را دارد. خیلی‌ها از ارتفاع می‌ترسند و خیلی‌ها جسارت بیش از اندازه دارند که گاهی تبدیل به حماقت می‌شود. کلایر، بزرگ‌ترین مرکز تخصصی بالابر در ایران، قصد دارد شما را بیشتر با ماشینی به اسم بالابر هیدرولیکی آشنا کند؛ تجهیزی که برای کار در ارتفاع به‌صورت ایمن و مطمئن ساخته شده است. بالابر هیدرولیکی مدل‌های گوناگون و کاربردهای متفاوتی دارد؛ اما قبل از آن اجازه دهید از دیدگاهی دیگر به قضیه نگاه کنیم.

تابه‌حال پیش آمده با خودتان بگویید اگر لوبیای سحرآمیز داشتم، با آن چه کار می‌کردم؟ فکر کنید دوست داشتید خیلی سریع به‌سمت آسمان پرواز کنید و کار دلخواهتان را انجام بدهید؛ اما نتوانستید. گاهی اوقات با نردبان این مسیر را رفتید و پایین افتادید. گاهی نیز تا به‌جای دلخواهتان رسیدید، سقوط آزاد کردید. برای همین شاید همیشه در فکر لوبیای سحرآمیز در زندگی‌تان بودید تا به آرزوهایتان برسید. البته شاید هم به این لوبیای سحرآمیزی خیلی کاری نداشته‌اید و حتی به آن فکر هم نکرده‌اید.

به‌هر‌حال موضوع مهم این است که شما بتوانید از وسایل اسرارآمیز استفاده کنید. حالا می‌تواند کفش‌های سیندرلا باشد یا عصای جادویی هری پاتر یا لوبیای اسرارآمیز جک. خیلی راه دوری نرویم، دور و اطراف خودمان هم اشیاء و آدم‌های اسرارآمیز زیاد دیده می‌شوند؛ مثلا متخصصانی که در کشورمان زندگی می‌کنند. از این افراد متخصص می‌توان به متخصصان تأسیسات و افرادی اشاره کرد که پای ثابت کارهایشان نصب و نگه‌داری از تأسیسات صنعتی و ساختمانی است. قطعا این افراد همیشه آرزو داشتند لوبیای سحرآمیز برای بالارفتن از تأسیسات داشته باشند.

خب آیا آرزوها راحت به‌دست می‌آیند؟ به‌نظر ما که بعضی آرزوها خیلی راحت به‌دست می‌آیند؛ مثل همین لوبیای سحرآمیز! تصور کنید وقتی در ساختمانی کار می‌کنید که با لوبیای سحرآمیز بالا و پایین بروید، جذاب و راحت است. ما برای شما این لوبیای سحرآمیز را در دنیای فعلی ساخته‌ایم: بالابر نفربر هیدرولیکی. نقش این بالابر هیدرولیک نفری در نصب و نگه‌داری تأسیسات صنعتی و ساختمانی چیست؟ با ما همراه باشید.

بالابر نفربر هیدرولیکی چیست؟

بالابر نفربر به سیستم‌هایی گفته می‌شود که برای حمل افراد یا اشیاء از آن استفاده می‌کنند. این نوع بالابرها با جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها و آسانسورها ازنظر کاری بسیار متفاوت است و کارکرد فنی خود را دارد. یکی از کاربردهای مهم بالابر نفربر هیدرولیک جابه‌جایی افراد در بین طبقات ساختمان یا تأسیسات مختلف است؛ از‌این‌رو، امنیت در آن بسیار مهم و حیاتی است. این بالابرها به‌دلیل اینکه به‌صورت هیدرولیکی کار می‌کند، به بالابرهای نفربر هیدرولیکی معروف هستند.

کلایر

نقش بالابرهای نفربر هیدرولیکی در تأسیسات صنعتی و ساختمانی

برای اینکه از نقش بالابر هیدرولیک نفری در تأسیسات صنعتی و ساختمانی آگاه شویم، باید مقایسه‌ای با روش‌های سنتی داشته باشیم. فرض کنیم در مکانی هستیم که نیاز به تعمیرات تأسیسات در راستای افقی و عمودی داریم. ساده‌ترین راه این است که از سه‌پایه استفاده کنیم. خطر سقوط و نداشتن تعادل کاری و آزادنبودن فعالیت در پروژه‌ها و ریسک و خطرهای پروژه و از همه مهم‌تر کندکردن کار از مواردی است که در روش سنتی برای نصب و نگه‌داری تأسیسات صنعتی و ساختمانی با آن رو‌به‌رو هستیم. حال تصور کنید بالابری داشته باشیم که در راستای افقی و عمودی کشش داشته باشد و بتواند فرد را در زمان کوتاه در پروژه حرکت دهد. کاهش زمان پروژه و امنیت زیاد متخصصان و درنتیجه کیفیت درخورتوجه انجام پروژه از مهم‌ترین مواردی است که در اینجا از آن بهره‌مند خواهیم شد. این بالابرهای نفربر انواع مختلفی دارد که توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر فنی صفحات تخصصی زیر در‌زمینه‌ی بالابر را بررسی کنید.

کاربردهای بالابرهای هیدرولیکی در نصب و نگه‌داری تأسیسات صنعتی و ساختمانی

  • استفاده از بالابرهای کوچک‌مرتبه برای نصب تأسیسات برقی ساختمان‌­ها
  • نصب و نگه‌داری لوله‌های انتقال سیالات یا لوله‌های تهویه‌ی هوا در سوله‌های صنعتی
  • کاربرد در آمفی‌تئاترها برای نصب چراغ و موارد روشنایی
  • کاربرد در نصب و نگه‌داری تأسیسات نفتی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها
  • کاربرد در سینماها برای تعمیرات دیتا پروژکتورهای سینمایی
  • استفاده از بالابرهای بلند مرتبه برای نصب شیشه‌های نمای ساختمان و در و پنجره در ارتفاع
  • نصب و نگه‌داری دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های اطفاء حریق در ساختمان‌ها و شرکت‌های صنعتی
کلایر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات