کوین نیک بررسی می‌کند؛ آیا اتریوم برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کوین نیک به عنوان دستیار شما در دنیای ارزهای دیجیتال همواره به بررسی وضعیت رمزارزها می‌پردازد. با توجه به شرایط ویژه‌ای که این روزها اتریوم با آن مواجه شده این بار به سراغ این ارز دیجیتال رفته است.
تبلیغات

یک سازمان غیرانتفاعی سوئیسی بنیاد اتریوم را اداره می‌کند و با توجه به پیشرفت خوبی که این ارز دیجیتال طی سال‌های اخیر داشته، بسیاری به سرمایه‌‌گذاری در این خصوص ترغیب شده‌اند. اتریوم تنها یک رمز ارز نیست، بلکه از بلاک‌چین در راستای افزایش بهره‌وری فرآیندهای مختلف استفاده می‌کند. مدیریت داده‌ها و متمرکزسازی از طریق اتریوم امکان‌پذیر است و به همین دلیل آینده‌ی روشنی برای آن تصور می‌شود. کوین نیک تصمیم دارد در این مطلب شما را هر چه بیشتر با قابلیت‌های متنوع اتریوم آشنا کند و به این سوال که آیا زمان مناسبی برای خرید اتریوم است پاسخی بدهد.

چرا اتریوم؟

به «هارد فورک Muir Glacier» اتریوم در اوایل سال جدید میلادی رسیدیم و بایننس به‌عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزدیجیتال به‌طور موقت برداشت و سپرده گذاری اتر را برای چند ساعت متوقف کرد. با این سوال درذهن برخی شکل گرفته که آیا زمان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟ بعد از باز شدن نماد (ETH) به سراغ آن بروم یا باید کمی بیشتر فکر کنم؟

برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است نگاهی دوباره به مفهوم «هارد فورک» داشته باشیم. هر تغییری در شبکه‌ی بلاک چین یک ارز دیجیتال که کار نرم افزارهای شبکه را با دشواری روبرو کند و نتوانند با به‌روزرسانی‌های جدید تطبیق پیدا کنند «فورک» نامیده می‌شود. این تغییرات می‌توانند برنامه ریزی شده یا کاملا اتفاقی رخ دهند. در این شرایط احتمال دارد نرم‌افزارها و تمام کسانی که روی شبکه فعالیت دارند اعم از توسعه دهنده و ماینر با مشکلاتی مواجه شوند. این کار مدیران و سازمان‌های مسئول آن است که مشکلات را برطرف کرده و کار شبکه را به روال قبل باز گردانند. فورک‌ها فرصت مناسبی هستند که تغییرات مثبتی روی شبکه ایجاد کنند و مشکلات احتمالی پیشین برطرف شود.

«هارد فورک» کمی با فورک متفاوت است؛ دراینجا هم تغییراتی در شبکه رخ می‌دهد، اما این‌بار تغییرات بسیار گسترده‌تر است و معمولا به شکسته شدن بلاک منجر می‌شود؛ در نتیجه این شکست اغلب یک بلاک جدید شکل می‌گیرد و یک رمز ارز تازه متولد می‌شود.

هاردفورک Muir Glacier

کوین نیک

هاردفورک Muir Glacier با هدف پیشگیری از عصر یخبندان اتریوم و از سوی توسعه دهندگان پیشنهاد شده است. عصر یخبندان می‌تواند شبکه اتریوم را با خطر کاهش سرعت شدید مواجه کند. عصر یخبندان که بعضی‌ها به آن لقب بمب سختی هم داده‌اند حالتی است که در آن هشینگ الگوریتم ماینینگ به مشکل بر می‌خورد، درنتیجه سرعت ایجاد بلاک‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. ماینرها قطعا از این کاهش سرعت خوششان نخواهد آمد و به همین دلیل به دنبال به تعویق انداختن آن هستند. انتظار می‌رود با تعویق افتادن عصر یخبندان آنچه قرار است رخ بدهد برای فعالان شبکه آشکارتر ‌شود و تصمیم‌گیری و عملکرد را ساده‌تر ‌کند.

سرمایه‌گذاری روی اتریوم

یکی از نتیجه‌های مرسوم هارد فورک شکسته شدن بلوک‌ها و ایجاد بلوک جدید است که معمولا به شکل گیری رمز ارز جدید منجر می‌شود. کسانی‌که روی رمز ارز پیشین سرمایه‌گذاری کرده‌اند به هیج وجه مجبور نیستند سرمایه‌ی خود را به ارز جدید تبدیل کنند، بلکه این دو ارز به حیات خود ادامه می‌دهند و سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند می‌توانند آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنند. حقیقت این است که به نظر نمی‌رسد این اتفاق با اجرای هاردفورک Muir Glacier رخ بدهد و تنها فعالان شبکه امید دارند با اجرای این اتفاق عصر یخبندان به تعویق بیفتد.

جذابیت‌های سرمایه گذاری روی اتریوم

جاذبه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری روی اتریوم ذکر می‌شود که استفاده از آن را برای کاربران جذاب می‌کند.دراینجا به سه جاذبه کلاسیک اتریوم اشاره می‌کنیم.

۱. AUGUR: یکی از ICO های پرطرفدار قدیمی است که در ابتدای کار یکی از دلایل توسعه و محبوبیت اتریوم بود. به مرور صرافی‌های ارز دیجیتال از اتریوم پشتیبانی کردند و این ارزدیجیتال با توجه به قابلیت های زیاد خود توانست به جایگاه مطلوب خود دست پیدا کند.۲.قرارداد آتی: قرارداد‌های آتی می‌تواند صدمات احتمالی ناشی از کاهش قیمت‌ این ارزدیجیتال را پشتیبانی کند و به افزایش قیمت‌ها هم کمک کند از این رو به مرور توسعه اتریوم را محقق کرد.۳.قابلیت ارتقای اتریوم: کلیه نرم‌افزارهای حوزه‌ی اتریوم، به‌ویژه نرم‌افزارها این قابلیت را دارند که توسعه پیدا کنند.

اتریوم هم مثل باقی ساخته‌های دست بشر ایرادهایی هم دارد از جمله آن اتکای آن به توسعه دهندگان است که در صورت اشتباه می‌توانند راه را به روی هکرها و حملات آن‌ها باز کنند. درمقابل اتریوم از تمام مزایای فناوری بلاک چین سود می‌برد که جاذبه‌های زیادی در آن ایجاد می‌کند.

راه‌های به دست آوردن اتریوم

کوین نیک

ساده‌ترین راه به‌دست آوردن اتریوم خرید آن از طریق صرافی‌های معتبر ارزدیجیتال است که در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. در ایران هم صرافی‌های مختلفی هستند که از این ارز پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید از طریق کوین نیک اتریوم مورد نیاز خود را تامین کنید. همچنین مانند بیت کوین این ارزدیجیتال هم قابل استخراج است. البته استخراج دشواری‌های خاص خود را دارد که تنها از عهده افراد حرفه‌ای بر می‌آید. مبادلات همتا‌به‌همتا آخرین راه به دست آوردن اتریوم است؛ به این ترتیب شما می‌توانید سایر ارزهای دیجیتال خود را به اتریوم تبدیل کنید.

نتیجه‌گیری

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار است که طی سال‌های اخیر هر روز به طرفداران آن افزوده شده است. اگرچه پیش بینی آینده این ارزدیجیتال کار ساده‌ای نیست، اما کاربردهای بی شمار اتریوم در شبکه‌ی بلاک چین سبب شده که بتوان از آن برای منظورهای مختلفی از طریق اپ‌ها و برنامه‌نویسی در شبکه را اجرایی کند و به این ترتیب انتظار می‌رود آینده روشنی پیش رو داشته باشد.

هشدار!

آنچه در این نوشتار مطرح شد بررسی شرایط موجود اتریوم به عنوان یک ارزدیجیتال پرطرفدار است و معنی تشویق یا بازداشتن شما از سرمایه گذاری نیست. توصیه ما به شما این است که جوانب مختلف کار را بررسی کنید و برمبنای یافته‌های علمی  و دانش خود تصمیم‌گیری کنید.

کوین نیک یک پلتفرم ساده و راهبردی برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال فراهم آورده و به شما این امکان را می‌دهد هر زمان که اراده کنید نسبت به خرید و فروش اتریوم اقدام کنید. تصمیم با شما است که چه زمان بهترین بازده را برای شما خواهد داشت و تصمیم مناسب برای شما کدام است. در کلیه مراحل تصمیم‌گیری ما در کنار شما خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات