کمپ ترک اعتیاد افشار

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اعتیاد نوعی بیماری زیست‌شناختی و روان‌شناختی و اجتماعی است که فرد را با مشکلات مختلفی درگیر  و روال معمولی زندگی‌اش را مختل می‌کند.
تبلیغات

اعتیاد یکی از بیماری‌های چندبعدی است و فراتر از بیماری جسمی. بیماری اعتیاد نوعی بیماری جسمی، عاطفی، ذهنی، رفتاری و معنوی است. ممکن است فرد معتاد یا خانواده‌ی وی تصمیم جدی برای ترک اعتیاد بگیرند؛ ولی اگر درمان اعتیاد در مرکز تخصصی و باتجربه انجام نشود، امکان عود بیماری و بازگشت فرد به مصرف موادمخدر بسیار زیاد است.

افراد زیادی هستند که بارها برای ترک اعتیاد اقدام کرده و با شکست مواجه شده‌اند و این شکست‌ها هربار اراده‌ی آنان را برای درمان قطعی بیماری اعتیاد ضعیف‌تر می‌کند. نخستین سؤالی که بعد از تصمیم فرد معتاد یا خانواده‌اش در ذهنشان ایجاد می‌شود، این است که برای ترک اعتیاد به کجا مراجعه کنیم؟

کلینیک ترک اعتیاد افشار با بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی موفق درزمینه‌ی ترک اعتیاد انواع موادمخدر در یکی از خوش‌آب‌و‌هواترین مناطق تهران فعالیت می‌کند. این کلینیک در نزدیکی پارک سنگی جمشیدیه قرار دارد و با امکاناتی نظیر استخر، سالن بیلیارد، سالن ورزش و دستگاه‌های مدرن شبانه‌روزی به بیماران مبتلا به بیماری اعتیاد خدمات می‌دهد.

تصوری که اکثر افراد از کمپ ترک اعتیاد و مراکز درمانی اعتیاد در ذهن دارند، مکانی کثیف و غیربهداشتی است که با زور افراد را به آنجا منتقل و با ضرب‌و‌شتم اعتیادشان را ترک می‌دهند؛ ولی در این مرکز از این اتفاقات خبری نیست. در کلینیک ترک اعتیاد افشار افراد به خواست خود مراجعه می‌کنند و با خدمات بی‌نظیر و امکانات رفاهی در حد هتلی پنج‌ستاره مواجه می‌شوند.

کمپ ترک اعتیاد افشار با کارکنان مودب و تحصیل‌کرده و اتاق‌های تمیز و مجلل معمولا از خانه‌ی افراد مراجعه‌کننده راحت‌تر است. افرادی که برای ترک اعتیاد به این مرکز مراجعه می‌کنند، از قشر مرفه و تحصیل‌کرده جامعه هستند.

ترک اعتیاد

وجود کادر متخصص متشکل از روان‌پزشک، پزشک عمومی، دندان‌پزشک، روان‌شناس، پرستار و داشتن منو غذایی مخصوص هر فرد یکی از خدماتی است که در هیچ‌یک از مراکز ترک اعتیاد یافت نمی‌شود. از کارهای تخصصی و علمی که در این مرکز انجام می‌شود، می‌توان به ترک متادون و ترک بوپرنورفین اشاره کرد.

مسئولان این مرکز هدف خود از تأسیس آن را ارائه‌ی خدمات ترک اعتیاد به قشر مرفه و تحصیل‌کرده جامعه بیان می‌کنند. آن‌ها معتقدند مراجعان این کلینیک افراد خاص هستند و باید به آن‌ها امکانات و خدمات خاص ارائه کرد. برخلاف باور عمومی، این افراد از روی فقر و مشکلات مالی به اعتیاد گرفتار نشده‌اند؛ بلکه اکثرا در رفاه کامل هستند و نمی‌دانند پول خود را چگونه خرج کنند و بنابه دلایل مختلف به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.

ترک مواد مخدر

دراصل، باید به این افراد به چشم بیمار نگاه شود و شرایط برای بازگشت آن‌ها به زندگی عادی و معمولی فراهم شود. باید قبول کنیم اعتیاد فقط برای افراد فقیر و کم‌بضاعت نیست و قشر مرفه و تحصیل‌کرده نیز ممکن است معتاد شوند و این افراد نیز به حمایت و درمان نیاز دارند.

کمپ ترک اعتیاد افشار در طول روند درمان اعتیاد به جنبه‌های مختلف جسمانی و روانی بیماری اعتیاد می‌پردازد و سعی می‌کند با درمان ریشه‌ای بیماری و اختلالات روانی در فرد مصرف‌کننده، یکبار و به‌طور قطعی بیماری اعتیاد را درمان کند.

این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل خدمات مشاوره و بستری اعتیاد را به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌کند. برای مشاوره‌ی رایگان درزمینه‌ی ترک اعتیاد با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۶۱۲۲۴۴۶

۰۲۱-۲۶۱۲۱۲۵۳

۰۹۱۹۸۰۷۰۱۷۰

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات