شرکت تارنمای طلایی؛ سیستم های اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور و دیتاسنترها

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور از موارد اساسی و مهم در طراحی و اجرای اصولی و استاندارد اتاق سرور یا دیتاسنتر هستند.
تبلیغات

ازآنجاکه در مراکز حساسی مانند اتاق سرور امکان وقوع حریق بسیار زیاد بوده و خسارات ناشی از حریق ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری ایجاد کند، انتخاب یک سیستم اعلام و اطفاء حریق مناسب برای این فضاها در درجه‌ی اول اولویت کارفرماها قرار داد.

شرکت تارنمای طلایی متخصص‌ترین تیم در زمینه‌ی تجهیز اتاق‎های سرور و مراکز داده کوچک، دیتاسنترها، رک‌ها و همینطور اتاق‌های برق و مانیتورینگ دیتاسنترها به جدیدترین سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق است که تاکنون توانسته بیش از 600 پروژه موفق ملی و فراملی دراین‌زمینه را با موفقیت به پایان رساند.

توصیه‌های اطفاء حریق اتاق سرور

باتوجه به ارزش فوق‌العاده بالای داده‌های موجود در اتاق‌های سرور، Down time شدن سرورها گزینه‌ی مناسبی نیست و باید این ریسک را به حداقل برسانیم. سرورها با هم پک و بسته‌بندی می‌شوند، جریان و برق به‌صورت پایدار و همیشگی در آن‌ها وجود دارد، گرما تولید می‌کنند و بدون اینکه کسی احساس کند ممکن است آتش بگیرند. مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌شود تا تجهیزات رایانه‌ای را از گرمای بیش از حد حفظ کند. کاهش میزان قدرت لازم برای خنک کردن رک‌های سرور موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، از این رو، برای حذف گرما یا هدایت هوای خنک که در آن‌ها مورد نیاز است، انواع استراتژی ها بیان شده است. 

نتیجه‌گیری استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق

کارشناسان عملیات اتاق‌های سرور یا مراکز داده از استراتژی های خنک‌کننده استفاده می‌کنند؛ با این روش که تجهیزات سرور را برای هدایت گرما به ستون‌های تعیین شده بین قفسه ها قرار می‌دهند. اما در هر حالت باید به سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور یا دیتاسنترها توجه بسیار ویژه‌ای کرد، زیرا حریق به‌عنوان موجودی ناشناخته همیشه سعی دارد خود را نشان دهد و هیچ‌گاه نمی‌توان به اطمینان گفت از وقوع حریق در اتاق سرور جلوگیری کرده‌ایم.

در ذیل به ارائه‌ی آخرین پیشنهادها در زمینه‌ی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق اتاق‌های سرور و دیتاسنترها می‌پردازیم:

  • پیشنهاد اول: سیستم اعلام و اطفاء حریق  fm200

سیستم اطفاء حریق fm200 به‌عنوان جایگزین هالون‌ها در صنعت اطفا حریق عرضه شد و مشکلاتی که هالون‌ها برای محیط زیست ایجاد می‌کردند را ندارد. گازهای خانواده هالون مانند هالون 1301 پس از انتشار در محیط به دلیل پایداری بالا در لایه‌های بالایی جو نفوذ کرده و در قسمت بالایی جو اشعه‌های خورشید و کیهانی از قدرت بالایی برخوردار هستند. گاز FM200 یا HFC227-ea جایگزین شده دارای پایداری همانند هالون‌ها است و نسبت به تجزیه‌پذیری در لایه‌های بالایی جو و واکنش با اوزون موجود در جو مقاوم است. کمپانی‌های معتبری در جهان به طراحی و تولید سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق fm200 می‌پردازند؛ معتبرترین آن‌ها کمپانی HYGOOD زیر مجموعه کمپانی TYCO است که نمایندگی انحصاری آن در ایران در اختیار شرکت تارنمای طلایی است. شما می‌توانید برای مشاوره و طراحی رایگان سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق FM200 برای اتاق های سرور و دیتاسنترهای خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • پیشنهاد دوم: سیستم اعلام و اطفاء حریق موضعی Fire Tube

این سیستم از روش‌های پیشرو در صنعت حفاطت از رک‌های سرور و تجهیزات مخابراتی است که با استفاده از تکنولوژی نیوماتیکی و سیستم‌های اطفاء‌‌‌‌حریق CleanAgent از قبیل FM200 یا ‌ Novec1230، به‌سرعت حریق را تشخیص داده و پیش از آنکه به دستگاه‌های  مجاور سرایت کند، آن ‌را اطفاء می‌کند.

مزایای استفاده از این سیستم:

  • مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با ارزش تجهیزات تحت حفاظت
  • عملکرد خودکار بدون نیاز به منبع تغذیه
  • تشخیص سریع و اطفا حریق مؤثر
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • هزینه‌های نگه‌داری بسیار پایین
  • دارای تنوع در مواد اطفاکننده جهت حفاظت از مکان‌های مختلف
  • عمر عملیاتی بالا
  • طراحی شده برای استفاده در محیط‌های خشن
  • دوست‌دار محیط زیست
  • ایمن برای انسان

شرکت تارنمای طلایی به‌عنوان اولین واردکننده و نماینده رسمی این تکنولوژی در ایران است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین طراحی و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • پیشنهاد سوم: سیستم اعلام و اطفاء حریق پایروژن آیروسل

پایروژن که از تکنولورژی سوخت جامد موشک استفاده می‌کند، اولین سیستم اطفا حریق ایروسل در جهان است که به‌صورت تجاری تولید شده و به‌عنوان جایگزینی بی‌خطر و کاربردی برای گازهای FM200, Co2، هالون، هالوکربن‌ها، پودرهای شیمیایی و گازهای بی اثر طراحی شده است. پایروژن جامدی غیر سمی و بی‌اثر بوده و تا زمانی‌که به‌صورت الکتریکی یا حرارتی فعال نشده است پایدار می‌ماند و در صورت فعال شدن، گاز ایروسل با خاصیت خاموش‌کنندگی بسیار بالا نسبت به گازهای قدیمی تولید می‌کند. آیروسل تولید شده به‌صورت فیزیکی و شیمیایی به حریق حمله‌ور شده و به‌صورت تقریبا لحظه‌ای حریق را فرو نشانده و از شعله‌وری مجدد آن (و در شرایط واقعی از انفجار) نیز جلوگیری می‌کند.

این سیستم که از تکنولوژی ایروسل (ذرات ریز معلق در هوا) برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کند نه‌تنها هیچ ضرری برای انسان، محیط زیست و تجهیزات ندارد، بلکه تنها سیستمی است که بدون کاهش سطح اکسیژن حریق را اطفا می‌کند.

امروزه این تکنولوژی با نام تجاری پایروژن در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که شرکت تارنمای طلایی نماینده انحصاری این محصول در ایران است. این شرکت به‌عنوان اولین و تنها واردکننده تکنولوژی پایروژن ایروسل به بازار ایران سعی بر همگام‌سازی صنعت اطفا حریق ایران با کشورهای پیشرفته و صنعتی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات