سفری ایمن با تیک‌ بان

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تیک بان با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری می‌کند. خرید بلیط هوا‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیما از تیک بان با قیمت مناسب بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر را کاهش خواهد داد.
تبلیغات

هنگامی‌که تصمیم به سفر می گیریم با چالش انتخاب مواجه می‌شویم؛ از انتخاب مقصد سفر گرفته تا انتخاب وسیله‌ی نقلیه و هتل. در‌این‌بین، یکی از موضوعاتی که بیشتر ما را به چالش می‌کشد، انتخاب وسیله‌ی نقلیه است؛ وسیله‌ی نقلیه‌ای که هم ایمن باشد، هم راحت و سریع و درضمن از قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای نیز برخوردار باشد. مهم‌ترین بحث در انتخاب وسیله‌ی نقلیه، ایمنی است. اینکه کدام وسیله‌ی نقلیه امنیت بیشتری دارد، برای همه‌ی مسافران موضوع درخورتوجهی است. ازآنجاکه خرید بلیط هواپیما برای خیلی از مسافران مهم است، در این مقاله، ایمنی هواپیما بررسی می‌شود.

در نگاه اول به اخبار و اطلاعات متوجه می‌شویم حوادث هوایی به‌‌دلیل حساسیت ویژه‌ی آن‌ها بازتاب خبری بیشتری دارند؛ اما اگر همین اخبار و اطلاعات را به‌خوبی بررسی کنید، متوجه می‌شوید میزان مرگ‌و‌میر در حوادث هوایی در مقایسه با حوادث جاده‌ای بسیار ناچیز است. فیلم‌های زیادی درباره‌ی سقوط هواپیما دیده‌اید. همان‌طورکه می‌دانید این‌ها فیلم هستند؛ پس اجازه ندهید سینما شما را متقاعد کند پرواز ناامن است. واقعیت این است که سفر هوایی بسیار ایمن‌تر و کارآمدتر از هر روش حمل‌و‌نقل دیگر  است.

برای بررسی دقیق این قضیه، بهتر است به آمار سازمان بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی (IATA) مراجعه کنید. این سازمان هرساله آمار حوادث هوایی را با جزئیات منتشر می‌کند. با کمی جست‌وجو در این صنعت به‌خوبی درمی‌یابیم سفرهای هوایی در زمره‌ی ایمن‌ترین سفرها هستند. طبق آمار در سال ۲۰۱۶، ۳۲۵ نفر در ۱۹ سقوط هواپیما در سراسر جهان جان باختند. در نگاه اول، این آمار نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ اما وقتی در نظر بگیرید بیش از ۳/۵ میلیارد نفر مسافر هوایی وجود دارند، در‌می‌یابید این میزان بسیار کم است. هواپیما ممکن است از ارتفاع سقوط کند یا هنگام فرود روی باند دچار سانحه شود؛ اما دلیلی برای آسیب حتمی مسافران وجود ندارد و احتمال زنده‌ماندن در سوانح هوایی بیشتر از ۹۵ درصد است.

اگر بخواهیم آمار حوادث هوایی را با حوادث جاده‌ای مقایسه کنیم، شاید دیگر جرئت نکنیم با خودرو به سفر برویم. از هر ۱۱ میلیون نفر فقط یک نفر در طول زندگی خود با سانحه‌ای هواپیما مواجه می‌شود و کشته‌شدن در تصادف هواپیما بسیار کمتر از دیگر حوادث احتمالی است. به عبارت دیگر، احتمال اینکه درگیر سقوط هواپیما شوید، بسیار کم است و اگر با آن مواجه شوید، احتمال بقای شما بسیار زیاد است. این دقیقا همان چیزی است که آمار و اطلاعات نشان می‌دهند. یا باید به اعداد اعتماد کنید یا به فیلم‌های سینمایی؛ اما به‌نظر می‌رسد گزینه‌ی اول عاقلانه‌تر و مطمئن‌تر است.

تیک بان

پنج دلیل که ثابت می‌کند هواپیماها بسیار ایمن هستند

داده‌ها به‌وضوح نشان می‌دهد سفر هواپیمایی ایمن است. درادامه، برخی از مهم‌ترین دلایل ایمن‌بودن هواپیماها بیان می‌شود:

۱. محافظت از سیستم‌های بحرانی پرواز

هر روز بیش از ۱۰۰ هزار پرواز تجاری انجام می‌شود. این بدان‌معنی است که هواپیماها به‌طور منظم در محدوده‌ی تغییرات فشار، رطوبت، خطرهای محیطی و حتی میدان‌های الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند. با وجود فراوانی شرایط بد پروازی و سایر عوامل مهارنشدنی در آسمان، سفرهای هوایی ایمن است؛ چراکه سیستم‌های مهم پرواز در هواپیماها مانند موتور الکترونیکی و کنترل پرواز دربرابر صاعقه و فشار شدید محافظت می‌شوند.

۲. فناوری کنترل ترافیک هوایی پیشرفته

حتی در خارج از هواپیما، فناوری‌ها و مکانیسم‌های جدیدی وجود دارد که سفر هوایی را برای خلبانان و مسافران به‌طور یکسان ایمن می‌کند. درحالی‌که کنترل ترافیک هوایی همیشه در هدایت هواپیماها نقش داشته‌اند، پیشرفت‌های فناوری احاطه‌ی بیشتری به اتفاقات اطراف خواهند داشت.

۳. خدمات ایمنی بیشتر (Crashworthiness)

در صنعت هوایی، روزبه‌روز بر ایمنی تجهیزات هواپیما افزوده می‌شود. کمربندهای ایمنی و صندلی‌های هواپیما ایمن‌تر از گذشته شده‌اند و ایده‌هایی مانند ماسک‌های اکسیژن، فرار اضطراری، قایق‌های بادی و سایر پیشرفت‌ها همه باهم ترکیب می‌شوند تا زنده‌ماندن را در حوادث هوایی محتمل‌تر کند.

۴. آموزش حرفه‌ای و به‌روز خلبانان

خلبانان در دوره‌های مختلف آموزش‌های حرفه‌ای را می‌بینند و از قوانین جدید پروازی مطلع می‌شوند.

۵. راهکارهای ایمنی بیشتر

در سال‌های اخیر صنایع هواپیمایی تمام تلاش خود را روی ایمنی بیشتر گذاشته است. با ارائه‌ی راهکارهای مناسب سعی شده است حوادث و سوانح هوایی کاهش یابد.

دراین‌زمینه، انتخاب ایرلاین مناسب نیز تأثیرگذار خواهد بود. برای انتخاب بهترین ایرلاین‌ها و لذت‌بردن از سفری ایمن و راحت، وب‌سایت تیک بان در خدمت شما است. فروش بلیط هواپیما یکی از ده‌ها خدمات این سایت محسوب می‌شود. تیک بان با همکاری بیش از ۹۰۰ ایرلاین داخلی و خارجی معتبر، برای سفر هوایی لذت‌بخش درکنار شما است.

اگر دنبال سایت معتبر خرید بلیط هواپیما هستید، تیک بان به نشانی tikban.com درکنار سایت‌های معتبری چون علی‌بابا و فلایتیو می‌درخشد. با این سایت مثل سایت‌های خارجی مثل expedia.com یا skyscanner.net خیلی سریع و با کارت شتاب و به ریال می‌توانید بلیط خارجی خود را بخرید یا سریع‌تر از هر سایت دیگری بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات