کالکشن یلدا ساعتچی

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آخرین شب از پاییز که مصادف است با ۳۰امین روز ماه آذر، شب یلدا نام دارد. ستاره‌شناسان می‌گویند شب یلدا در نقطه‌ی انقلاب زمستانی خورشید صورت می‌گیرد و این شب از شب‌های قبل و بعد خود ۱ دقیقه طولانی‌تر و درواقع طولانی‌ترین شب سال است.
تبلیغات

در آیین ایرانی شب یلدا یا همان «شب چله» جشن گرفته می‌شود و این رسم برای سالیان درازی‌ با مردم این مرز و بوم همراه است. در این شب ایرانیان دور هم جمع می‌شوند و با نوش جان کردن میوه و تنقلات طولانی‌ترین شب سال را جشن گرفته و در کنار یکدیگر به حافظ‌خوانی مشغول می‌شوند. هندوانه و انار از میوه‌های ثابت مراسم‌ یلدا هستند و رنگ قرمز نیز به همین علت یادآور شب یلدا است.

آداب هدیه دادن در شب یلدا بسیار مرسوم است. افراد برای اعضای خانواده‌ی خود هدیه تهیه می‌کنند و در مراسم جشن گرفتن این شب آن را به یکدیگر تقدیم می‌کنند. البته هدیه در این شب بیشتر از همه‌ مختص تازه عروس و دامادها است.

در میان هدایایی که معمولا برای یک تازه عروس تهیه می‌شود، لباس، کفش، کیف و طلا وجود دارد. ما قصد داریم در این مقاله بهترین هدیه‌های طلای یلدایی که می‌توانید با انواع بودجه‌ها برای یک تازه عروس و چه بسا یک تازه داماد تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.

قطعا اولین انتخاب در میان هدایایی که می‌توانید از یک گالری طلا تهیه کنید، یک تمام ست یا نیم‌ست طلا است. اگر قصد داشته باشید که هدیه‌ی یلدایی که می‌دهید یادآور شب یلدا باشد، بهتر است از طلاهایی استفاده کنید که از المان‌های یلدا مانند انار در طراحی آن‌ها استفاده شده یا اینکه سنگ‌های قرمز رنگ را به‌همراه دارند.

به‌طور مثال نیم‌ست طلا طرح انار با شعر «شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد» از گالری ساعتچی  که مناسب این شب زیبا طراحی شده و خاطره قشنگ آن را هرچه بیشتر به یاد ماندنی می‌کند.

ممکن است شما علاقه‌ای به خرید طلا با المان‌های یلدا نداشته باشید و ترجیح دهید مدلی را انتخاب کنید که ظاهر و رنگ آن یادآور مراسم خاصی نباشد. در گالری ساعتچی مدل‌های دیگری از نیم‌ست‌های با طراحی زیبا و با شرایطی که ذکر کردیم وجود دارد. اگر بخواهید یک نیم‌ست ظریف با طرحی دلنشین هدیه دهید، نیم‌ست زنانه با طرح ونکلیف و سنگ فیروزه در این گالری انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

این نیم‌ست برای یک تازه عروس جوان هدیه‌ای کاربردی است و او می‌تواند سال‌های طولانی پس از هدیه گرفتن، از آن همراه‌با لباس‌های متنوعی استفاده کند.

در گذشته عادت به خرید النگو به مناسبت هدیه‌ی شب یلدا فراگیر بود و این روزها مدل جدیدی از دستبند طلا جایگزین النگوهای گذشته شده‌ است. دستبندهای النگویی جدیدی وارد بازار شده‌اند که همانند النگوهای گذشته محکم است و روی دست نمی‌خوابد، اما از طراحی‌های متفاوتی برخوردار هستند و بسیار مورد استقبال واقع شده‌اند.

برای مثال دستبند طلا زنانه طرح شعر گالری ساعتچی، یکی از انواع دستبندهای مدرن النگویی است.

این دستبند النگویی برای ست کردن با لباس‌های اسپرت و مجلسی مناسب است و می‌تواند هدیه‌ای بسیار مناسب برای شب یلدای یک تازه عروس باشد.

اگر قصد هدیه دادن یک دستبند طلا را دارید اما از بودجه‌ی محدودی برخوردار باشید، بهتر است دستبندهای ظریف را انتخاب کنید که وزن طلای کمتری دارند. اگر قصدتان از خرید دستبند طلا و هدیه دادن آن در شب یلدا، تنها ابراز محبت است و بودجه‌ی چندانی برای این موضوع در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید با انتخاب یک دستبند طلا و بافت یا طلا و چرم هم‌زمان با خوشحال کردن فرد هدیه‌گیرنده، کمتر هزینه کنید.

دستبند طلا طرح انار گالری ساعتچی، یک هدیه‌ی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای شب یلدا بوده که در عین حال بسیار زیبا نیز است.

ساعتچی

هدایای طلایی که می‌توانید برای عزیزانتان و جهت هدیه دادن در مراسم یلدا تهیه کنید بسیار متنوع هستند. اگر بخواهید برای یک بانوی جوان هدیه‌ای خریداری کنید که همواره آن را در نزدیکی خود داشته باشد و یاد شما بیفتد، می‌توانید با خرید یک انگشتر ظریف و زیبا این امر را میسر سازید.

این روزها گالری‌های طلا برخلاف طلافروشی‌های پیشین، طلاهایی ظریف‌تر از گذشته طراحی می‌کنند و یکی از علت‌های این امر می‌تواند بالا رفتن قیمت طلا در چند ساله‌ی اخیر باشد. با این حال هر علتی که باعث ظریف‌تر شدن طلاهای طراحی شده‌ی اخیر شده، زیورآلاتی زیباتر از گذشته را در فروشگاه‌های امروزی به ارمغان آورده است.

انگشتر طلا زنانه با آویز انار گالری ساعتچی، نمونه‌ی زیبایی از یک انگشتر ظریف، جوان‌پسند و مدرن است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند هدیه‌ی بسیار مناسبی برای شب یلدا باشد.

ساعتچی

انگشترهای زیبا و ظریف امروزی، تنها برای استفاده به شیوه‌ی گذشته طراحی نشده‌اند و می‌توان برای هدیه‌ی شب یلدای یک تازه عروس جوان، از ترکیب یک انگشتر معمولی و یک انگشتر نیم‌بند استفاده کرد.

از جذابیت‌های انتخاب یک انگشتر یا یک تکه طلای کوچک به‌عنوان هدیه‌ی شب یلدا، نحوه‌ی کادو کردن آن است. شما با خرید یک قطعه طلای کوچک و قرار دادن آن در میان میوه‌ها یا تزیین هدیه‌ی خود با انواع میوه‌ها و المان‌های مربوط به شب یلدا می‌توانید هدیه‌ای جذاب‌تر به عزیز خود بدهید و او را بیش‌ازپیش خوشحال کنید.

البته تنها بانوان نیستند که در شب یلدا هدیه می‌گیرند و تازه دامادها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر قصد دارید برای تازه دامادی که وارد خانواده‌تان شده است هدیه‌ای به مناسبت مراسم شب یلدا خریداری کنید و ترجیح می‌دهید هدیه‌ای ماندگار و ارزشمند باشد، می‌توانید از میان طلاهای مخصوص آقایان که در گالری‌های طلا موجود است انتخاب کنید.

برای آقایان نیز انتخاب‌های متنوعی از میان زیورآلات طلا وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به انگشترها، دستبند‌ها و گردنبندهای مردانه اشاره کرد. این زیورآلات با طراحی‌های خاص و استفاده از سنگ‌های مناسب، برای استفاده آقایان آماده شده‌اند و می‌توان به‌عنوان هدیه‌ی یلدای مردانه از آن‌ها بهره برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات