عکاسی تبلیغاتی با استودیو مانی

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
استودیو مانی با بیش از یک دهه تجربه درزمینه‌ی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، تبلیغات مؤثر را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و با شرکت‌ها و برندهای مطرح همکاری کرده است.
تبلیغات

عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی امروزه نقش تأثیرگذاری در جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات ایفا می‌کنند. در سال‌های اخیر، اکثر کسب‌وکارها به اهمیت و تأثیر عکس‌ها در بازاریابی و فروش محصولات پی برده‌اند. عکاسی تبلیغاتی ابزاری مؤثر برای معرفی حرفه‌ای محصولات و جذب خریداران است؛ اما بسیاری از تفاوت و کاربرد عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی مطلع نیستند. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هر دو لازمه‌ی کسب‌وکارهای تولیدی هستند؛ اما کاربرد هرکدام متفاوت است.

عکاسی صنعتی

با استقبال مردم از خریدهای اینترنتی، لزوم استفاده از عکس‌های باکیفیت محصولات ملموس‌تر شده است. عکس‌های باکیفیت لازمه‌ی معرفی تأثیرگذار محصولات به خریداران هستند؛ چراکه خریداران غیرحضوری بسیار هوشمندانه رفتار می‌کنند. مشاهده‌ی عکس‌های باکیفیت و واقعی از محصول مهم‌ترین عامل اعتماد در خرید‌های اینترنتی شده است.

این عکس‌ها که صرفا بروی سوژه (کالا) تمرکز دارند، به عکس‌های صنعتی معروف هستند. عکاسی محصولات جزئیات دقیقی از ماهیت و ویژگی‌های کالا ارائه می‌دهد و در حقیقت پل ارتباط دهنده فروشنده و خریدار است. عکس‌های صنعتی کاربردهای متعددی در رسانه‌های مختلف دارند. کاتالوگ، بروشور، فروشگاه‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های فروش محصولات، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی از مهمترین رسانه‌های استفاده این عکس‌ها هستند.

استودیو مانی

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی سبک دیگری از عکاسی برای تبلیغ برندها و محصولات است. عکس‌های تبلیغاتی هدف و کاربردی متفاوت از عکس‌های صنعتی دارند. عکاسی تبلیغاتی با هدف تأثیر گذاشتن بر مخاطب، جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش انجام می‌شود. عکس‌های تبلیغاتی با ایده‌های خلاق و گاها مفهومی همراه هستند تا تأثیرگذاری بیشتری بروی مخاطبان داشته باشند. گاهی هدف ایده‌ها جذابیت عکس‌ها است و گاهی این ایده‌ها حامل پیامی برای مخاطب هستند.

تأثیر عکاسی تبلیغاتی در افزایش فروش کسب‌وکارها

عکاسی تبلیغاتی بخش مهمی از تبلیغات برندها است که تأثیر زیادی در موفقیت اهداف تبلیغات و شناخته شدن برندها دارد. در طول سالها عکس‌های تبلیغاتی زیادی باعث موفقیت بسیاری از برندهای شناخته شده امروزی شده است. عکس‌های تبلیغاتی که با استفاده از مفاهیم با ارزش و اجرای حرفه ای تولید شده اند تأثیرات بیشتری بروی مخاطب می‌گذارند. این عکس‌ها با وایرال شدن در رسانه‌های مختلف و ثبت در ذهن مردم باعث ماندگاری برندها می‌شوند.

کمپین‌های تبلیغاتی

یکی از کاربردهای مهم عکس‌های تبلیغاتی، کمپین‌های تبلیغاتی است. کمپین‌ها معمولا با استراتژی معرفی یک برند و یا یادآوری یک محصول برای افزایش فروش آن اجرا می‌شوند. کمپین‌های تبلیغاتی از رسانه‌های مختلفی همچون بیلبورد، پوستر، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تیزرهای ویدئویی با هدف گسترش تبلیغ بهره می‌برند. عکس‌های تبلیغاتی مهمترین بخش طراحی کمپین‌های تبلیغاتی هستند چرا که وظیفه انتقال سریع پیام تبلیغاتی را به مخاطب دارند. عکس‌های تبلیغاتی تأثیر زیادی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی و بازخورد مناسب هزینه‌های تبلیغات دارند و اینجاست که وظیفه سنگین عکاس تبلیغاتی اهمیت پیدا می‌کند.

عکاسان تبلیغاتی با تجربه به اهمیت ویژه عکس‌های تبلیغاتی واقفند و تأثیر این عکس‌ها در معرفی قدرتمند برندها را درک کرده اند. عکاس تبلیغاتی با تبحر در ایده پردازی، کانسپت تعیین شده را به شکلی حرفه‌ای در عکس اجرا می‌کند تا با جلب توجه مخاطب پیامی ویژه به او بدهد. قالب اوقات پیام عکس‌های تبلیغاتی با هدف ترغیب بیننده به استفاده از محصول و یا خدمات همراه است.

فرایند تولید عکس‌های تبلیغاتی

عکس‌های تبلیغاتی که لازمه تبلیغات هستند بسیار هدفمند تهیه می‌شوند. پشت صحنه برخی عکس‌های تبلیغاتی تنها به عکاس ختم نمی‌شود. گاهی برای تهیه بعضی عکس‌های تبلیغاتی تیمی شامل مدیر تبلیغات، استایلیست، طراح دکور و مدل و عکاس دخیل هستند. این نوع عکس‌های تبلیغاتی بسیار هدفمند تولید می‌شوند و با داشتن ساختاری مفهومی پیامی خاص به مخاطب می‌دهند. اما در بسیاری موارد هم عکس‌های تبلیغاتی صرفا با استفاده از دکور، چیدمان و تکنیک‌های عکاسی تهیه می‌شوند. این عکس‌ها بخش زیادی از سفارشات عکاسی تبلیغاتی را تشکیل می‌دهند و هدف از تولید آن‌ها جذابیت بخشیدن به فضای تبلیغات و جلب توجه مخاطبان است.

تجهیزات و موارد مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

شاید بتوان گفت که با هر دوربینی می‌توان عکس‌های تبلیغاتی تهیه کرد. اما زمانی که صحبت از انجام سفارشات حرفه ای پیش می‌آید لزوم استفاده از تجهیزات حرفه ای مثل دوربین و لنز با کیفیت و همچنین تجهیزات نورپردازی مناسب احساس شود.

استودیو مانی

دوربین عکاسی دیجیتال

دوربین عکاسی دیجیتال اصلی ترین ابزار برای تولید عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی است. امروزه دوربین‌های دیجیتال متعددی تولید شده که امکانات و کیفیت‌های متفاوتی دارند. اما برای انجام سفارشات حرفه ای نیاز به دوربین حرفه ای با کیفیت و رزولوشن بالا نیاز خواهد بود. انواع دوربین‌های دیجیتال اس ال آر، مدیوم فرمت و حتی لارج فرمت مناسب عکاسی تبلیغاتی هستند و بسته به نیاز رسانه تبلیغ، سایز و کیفیت عکس دوربین انتخاب می‌شود. انتخاب هر یک از این دوربین‌ها تأثیر مستقیم بروی هزینه عکاسی دارد چرا که این دوربین‌ها از لحاظ کیفیت و قیمت تفاوت قابل توجهی با هم دارند.

لنز دوربین

یکی دیگر از ادوات عکاسی تأثیر گذار بروی کیفیت عکس لنزها هستند. انواع لنزها با فواصل کانونی و کیفیت‌های مختلف تولید شده اند که بنابر نوع سوژه و ایده عکاس از لنز مناسب استفاده خواهد شد. مثلا لنزهای ماکرو مناسب عکاسی مواد غذایی، جواهرات و محصولات ریز هستند و لنزهای واید مناسب عکاسی از دکور‌های تبلیغاتی عریض و یا محصولات بزرگ هستند. کیفیت عدسی‌های استفاده شده در لنزها تأثیر مستقیمی‌بروی کیفیت تصاویر دارند و البته لنزهای با کیفیت قیمت بالایی هم دارند.

تجهیزات نورپردازی

نور عامل اصلی خلق عکس با هر دوربین و لنزی است همچنین نورها نقش مؤثری در کیفیت و خلاقیت عکس‌ها دارند. نورهای با کیفیت تصاویری حرفه ای با وضوح بالا را بوجود می‌آورند. کیفیت نور در عکس‌های تبلیغاتی وابستگی زیادی به تجهیزات نورهای استودیویی و البته تجربه و مهارت عکاس در نورپردازی دارد. فلاش‌های استودیویی جدید امکانات و ویژگی‌های بالایی در اختیار عکاس قرار می‌دهند. این ویژگی‌ها کمک می‌کند عکس‌هایی حرفه ای با نورهایی خاص تولید شود.

 کلام پایانی

در شرایط کنونی بازار لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای رشد و فروش بیشتر کسب‌وکارها حس می‌شود. مهمترین راهکار برای رسیدن به این هدف، بهره گیری از عکاسی تبلیغاتی و صنعتی برای تولید محتواهای تأثیرگذار در تبلیغات است. استودیو مانی با یک دهه تجربه و همکاری موفق با برندها و شرکت‌های معتبر آماده ارائه خدمات حرفه ای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و همچنین طراحی تبلیغات است. جهت سفارش خدمات با شماره تماس 88961860-021 تماس حاصل نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات