کتاب پلاس؛ جشنواره بزرگ کتاب‌خوانی «مهرآبان با کتاب»

یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌مناسبت فرارسیدن هفته‌ی کتاب و به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کتاب پلاس جشنواره مهرآبان با کتاب را با همکاری ناشران بزرگ کشور از مهرماه تا پایان هفته‌ی کتاب برگزار می‌کند.
تبلیغات

افت تیراژ کتاب‌ها مسئله‌ای جدی است که تقریبا همه ناشران در سالیان اخیر با آن درگیر بوده‌اند و اگر فکری برای آن نشود، نتایج ناگواری در پی خواهد داشت؛ به‌همین‌دلیل، ضرورت وجود بستری برای بهبود این فضا کاملا آشکار است. کتاب پلاس استارتاپی در حوزه‌ی کتاب است که با هدف جلوگیری از کپی و قاچاق کتاب و تشویق مردم به خرید نسخه‌ی اصلی کتاب و البته کتاب‌خوانی راه‌اندازی شده است. کتاب پلاس ازطریق کدگذاری کتاب‌های چاپی، آن‌ها را به بازارهای دیجیتال و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و فناوری‌های روز متصل می‌کند و از این طریق، پل ارتباطی میان همه‌ی ذی‌نفعان حوزه‌ی کتاب ازجمله مؤلف، ناشر، فروشگاه، خریداران و حامیان کتاب محسوب می‌شود.

هدف کتاب پلاس کمک به ذی‌نفعان و علاقه‌مندان کتاب است؛ ازاین‌رو، با ایجاد پلتفرم آنلاین و ارائه‌ی خدمات پس از فروش کتاب، از یک سو، امکان بهره‌مندی از خدمات پس از فروش ناشران را برای همه‌ی افراد در سراسر کشور (با خرید و ثبت کد آن) فراهم می‌کند و از سوی دیگر، این فرصت را دراختیار ناشران قرار می‌دهد که ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند. هم‌اکنون ناشران معتبری چون انتشارات ققنوس، ثالث، مروارید، نیستان، کوله پشتی، هیرمند، شهرستان ادب، انتشارات دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی و مرکز دانشگاهی وزارت علوم و فناوری با کتاب پلاس همکاری می‌کنند و از این فضای دوطرفه بهره‌مند می‌شوند.

در‌همین‌زمینه، یکی از فعالیت‌های مهم کتاب پلاس برگزاری همیشگی جشنواره‌های کتاب‌خوانی است تا از این طریق انگیزه‌ای برای کتاب‌خواندن در اقشار مختلف ایجاد شود و آن‌ها به‌سمت فرهنگ کتاب‌خوانی ترغیب شوند. ازآنجاکه کتاب پلاس با ناشران مختلفی همکاری می‌کند، تعداد و تنوع این جشنواره‌ها بسیار گسترده است و افراد می‌توانند متناسب با علایق خود در جشنواره‌های مختلف شرکت کنند. برای برندگان هریک از این جشنواره‌ها نیز جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.

کتاب پلاس به‌مناسبت هفته‌ی کتاب جشنواره‌ای با عنوان جشنواره مهرآبان با کتاب برگزار می‌کند که از مهرماه آغاز شده و تا پایان هفته‌ی کتاب ادامه می‌یابد. عناوین این جشنواره که در آن همه‌ی ناشران همکار با کتاب پلاس حضور دارند، بدین‌شرح است:

  • جشنواره‌ی اسرار عشق انتشارات ققنوس
  • جشنواره‌ی همچون یک داستان انتشارات ثالث
  • جشنواره‌ی بخوان، بخند، بنویس انتشارات مروارید
  • پویش مطالعاتی اربعین اندوه انتشارات نیستان:
  • جشنواره‌ی روزت را بساز دختر انتشارات کوله پشتی
  • جشنواره‌ی پیرنگ انتشارات هیرمند
  • جشنواره‌ی پای سیب انتشارات شهرستان ادب

کاربران می‌توانند در همه‌ی جشنواره‌ها با‌توجه‌به علایقشان شرکت و با ثبت دیدگاه‌ درباره‌ی کتاب‌ها، نظردادن درباره‌ی دیدگاه‌های دیگران، دعوت دوستان خود به جشنواره و ثبت برچسب کتاب، امتیاز دریافت کنند. بدین‌ترتیب، هم بخت خود را برای کسب جایزه‌ی ویژه‌ی هر جشنواره افزایش می‌دهند و هم در قرعه‌کشی نهایی جشنواره‌ی بزرگ کتاب‌خوانی مهرآبان با کتاب شرکت داده می‌شوند.

کتاب پلاس

سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در این جشنواره برای مخاطبانشان پویش مطالعاتی در بستر کتاب پلاس راه‌اندازی کرده‌اند که ازجمله‌ی آن‌ها ستاد توسعه‌ی فناوری اقتصاد دیجیتال معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری (برای تشویق استارتاپ‌ها به خواندن کتاب‌های مرتبط با کسب‌و‌کار نوآوری) و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و دانشکده فنی‌وحرفه‌ای دخترانه‌ی دکترشریعتی (برای دانشجویان، دانش‌آموختگان، استادان و کارکنان خود) هستند.

علاوه‌براین، کاربران کتاب پلاس می‌توانند در مسابقه مهرآبان با کتاب شرکت کنند و روزانه امتیاز خود را به‌سادگی افزایش دهند. شرکت در این مسابقه بسیار آسان است و کاربران می‌توانند با ورود به وب‌سایت کتاب پلاس و کلیک روی اسلاید مسابقه، وارد صفحه‌ی مرتبط شوند و در مسابقه شرکت کنند. پس از حضور در مسابقه روزانه نیز این امکان وجود دارد در جشنواره‌ی بزرگ کتاب‌خوانی مهرآبان با کتاب شرکت کنند.

جوایز جشنواره‌ی مهرآبان با کتاب همان‌طورکه در ‌وب‌سایت مشخص شده‌، یک دستگاه پلی‌استیشن و یک دستگاه تبلت و جوایز نقدی دیگر است.

کتاب پلاس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات