با پیام تک، پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنید

با پیام تک، پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنید

سامانه پیامکی پیام تک از سال ۱۳۹۵ با تکیه بر نیروی کار جوان و پویا و با هدف اعتلای تبلیغات پیامکی و خدمات پیام کوتاه شروع به فعالیت کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیام تک همواره تلاش کرده است ارزان‌ترین قیمت پنل پیامک را به بهترین سامانه‌ی پیامکی تبدیل کند. پیامک‌های تبلیغاتی و نحوه‌ی ارسال یا مسدودسازی آن‌ها مسئله‌ای است که در موفقیت یا ناکامی کمپین تبلیغاتی بسیار مؤثر است. درادامه، نکاتی درباره‌ی چگونگی ارسال هدفمند پیامک تبلیغاتی بیان شده است.

همه‌‌ی مردم روزانه چندین پیامک با پیش‌شماره‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ یا ۰۲۱ و ۰۲۶ دریافت می‌کنند. این پیامک‌ها از بستری به‌نام پنل پیامک ارسال می‌شود. این ساده‌ترین تعریف برای سامانه‌های پیامکی است و شاید بهترین و خودمانی‌ترین تعریف نیز همین باشد. حال کارایی این پنل پیامک دقیقا چیست و چه عاملی باعث ایجاد چنین بستری می‌شود؟ سه کارایی اصلی برای پنل پیامک وجود دارد:

۱. ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و هدفمند؛

۲. اطلاع‌رسانی به مشتریان و دوستان و...؛

۳. ارتباط با مشتری.

اگر این موارد جزو نیازهای کسب‌و‌کار نیست، پس نیازی به خرید پنل پیامک نیست و حتی اگر پنلی خریده شود، خریدی هیجانی انجام شده که استفاده‌ای هم از آن نمی‌شود. قبل از اینکه درباره‌ی این سه کارایی صحبت شود، بهتر است ابتدا به افرادی اشاره کرد که نه‌تنها به پنل پیامک نیازی ندارند؛ بلکه از دریافت پیامک تبلیغاتی نیز کلافه شده‌اند و مایل‌اند هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند. این افراد کافی است با شماره‌گیری #۰۰۸*، برای همیشه با پیامک‌های تبلیغاتی خداحافظی کنند.

۱. ارسال پیامک تبلیغاتی و هدفمند

برای کمپین تبلیغات پیامکی موفق، به‌جای مانور روی واژه‌ی تبلیغاتی، بهتر است روی کلمه‌ی هدفمند تمرکز کرد. منظور چیست؟ یعنی اگر بوتیکی در پاساژ کوروش افتتاح شد، بهتر است در منطقه‌ی غرب تهران پیامک را ارسال کرد، نه جنوب یا شرق تهران یا اگر قرار است لوازم آرایشی تبلیغ شود، برای خانم‌ها پیامک را ارسال کرد که نتیجه بهتری خواهد داشت.

چندین بانک شماره دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که طبق نیاز خود بتوانند از آن استفاده کنند.

  • ارسال براساس رده‌ی سنی و جنسیت (مثلا فقط آقایان بین ۲۰ تا ۳۵ سال یا فقط خانم‌های ۱۸ تا ۲۵ سال)
  • ارسال براساس محله (مثلا ارسال فقط برای محله‌ی یوسف‌آباد تهران)
  • ارسال براساس پیش‌شماره (مثلا ارسال فقط برای پیش‌شماره‌ی کد یک شماره‌های همراه‌اول شهر کرج)
  • ارسال براساس شهر و استان (مثلا ارسال برای شماره‌های دائمی یا اعتباری همراه‌اول شهرستان خوی)
  • ارسال براساس کدپستی و از روی نقشه (مثلا ارسال برای خیابان ۳۵ متری گلستان در جنت‌آباد تهران)
  • ارسال براساس دکل (مثلا ارسال برای شماره‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته در محدوده‌ی مدنظر تردد کرده‌اند)
  • ارسال براساس مشاغل و اصناف (مثلا ارسال برای پزشکان عمومی شهر مشهد یا مهندسان عمران)

کدام بانک مفیدتر است؟ این به کسب‌و‌کار بستگی دارد. برای نمونه، آژانس‌های هواپیمایی بیشتر از روی نقشه ارسال می‌کنند یا نمایندگی‌های بیمه براساس رده‌ی سنی و جنسیت بازخورد مناسب‌تری دریافت می‌کنند. اطلاع‌رسانی کسب‌وکار جدید را بهتر است ازطریق دکل مخابراتی انجام داد. سؤالات موجود در‌این‌زمینه را می‌توان ازطریق پشتیبانی مطرح کرد. تمامی مواردی که اشاره شد، درباره‌ی ابزار ارسال پیامک بود. مواردی مانند متن پیامک خلاقانه و زمان ارسال نیز عوامل بسیار مهمی در کمپین تبلیغاتی هستند.

۲. اطلاع‌رسانی

ممکن است کسب‌وکاری اپلیکیشن یا وب‌سایتی داشته باشد که باید اطلاعات کاربران را ارسال کند یا مدیر مدرسه‌ای ممکن است لازم باشد زمان جلسات و کلاس‌ها را برای اعضا ارسال کند یا در سایر موارد اطلاع‌رسانی ممکن است به بانک شماره نیاز داشت.

  • اگر کسب‌وکاری وب‌سایت یا اپلیکیشن داشته باشد، می‌تواند ازطریق وب‌سرویس یا افزونه‌های وردپرس، ووکامرس، جوملا، اپن‌کارت، پرستاشاپ و... وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را به سامانه پیامکی وصل و به کاربران اطلاع‌رسانی کند؛
  • اگر شماره‌ها در فایل متنی یا اکسل موجود است، متن پیامک را می‌توان با همان فایل اکسل یا از داخل سامانه ارسال کرد؛
  • ارسال براساس اسم یا کد یا هر کلمه کلیدی مدنظر؛ مثلا (نام و نام‌خانوادگی) عزیز کد عضویت شما در (اسم برنامه) برابر با (عدد) است؛
  • ارسال براساس تاریخ مدنظر یا ارسال زمان‌دار؛ مثلا کاربر عزیز تا تاریخ انقضای شما (Xروز) باقی است یا زادروز تولد شما فرخنده باد

برای تمامی موارد بالا آموزش تصویری در سامانه قرار داده شده است؛ ولی به درخواست کاربران، تیم پشتیبانی این موارد را به‌رایگان پیاده‌سازی می‌کند.

۳. ارتباط با مشتری

به پل ارتباطی بین خود و مخاطبان نیاز دارید؟ پیامک راهکاری کم‌هزینه و دردسترس است.

  • دریافت نظرسنجی از مخاطبان؛
  • راه‌اندازی سیستم کدخوان؛
  • برگزاری قرعه‌کشی بین اعضا؛
  • ایجاد باشگاه مشتریان؛
  • ارسال مستقیم قبض یا فاکتور از نرم‌افزار حسابداری؛
  • منشی هوشمند.

با هرکدام از ابزارهای بالا می‌توان ارتباط بیشتر و بهتری با کاربران خود برقرار کرد و وفاداری مشتریان را به خود افزایش داد. آنچه گفته شد، درواقع امکانات سامانه‌ی پیامکی بود که می‌توان از آن استفاده کرد. درادامه، افسانه‌های پیامکی به‌اختصار مرور شده است. قدیمی‌ترین و شاید رایج‌ترین افسانه‌ی پیامکی عبارات زیر هستند:

۱. پنل پیامک مخابرات و سامانه‌ی پیام کوتاه همراه‌اول و پنل اس ام اس ایرانسل: مخابرات و اپراتورهای سیم‌کارت پنل پیامک رسمی یا غیررسمی ندارند و اگر چنین ادعایی می‌کنند، در‌واقع، از ناآگاهی افراد سوءاستفاده می‌کنند؛

۲. ارسال پیامک با نام تجاری شما: این افسانه نیست و واقعیت دارد؛ ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که هزینه‌ی واقعی این امکان به افراد اطلاع‌رسانی نمی‌شود. ارسال براساس نام تجاری سالانه‌ی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه دارد و همین باعث می‌شود شرکت‌ها و اشخاص بسیار کمی از این امکان استفاده کنند؛

۳. بهترین پنل و پر‌امکانات‌ترین سامانه: نه، واقعا چنین نیست. تقریبا تمامی پنل‌های پیامکی امکانات و حتی ظاهری یکسان دارند و تقریبا امکانی نیست که در پنل پیامکی‌ای باشد و در پنل پیامک دیگر نباشد. پس عواملی که باید هنگام انتخاب پنل ملاک قرار داد، عواملی چون تعرفه‌ی پیامک و پشتیبانی سامانه است؛

۴. خطوط اعجازبرانگیز و سرشماره‌های طلایی: برخی از همکاران اشاره می‌کنند خطوطی که به افراد اختصاص می‌دهند، ویژگی‌ها و کیفیت و دلیوری بیشتری دارند. این موضوع چیزی نیست جز افسانه و داستان‌پردازی. تمامی پیش‌شماره‌ها کیفیت و سرعت و دلیوری کاملا یکسانی دارند و در تمامی سامانه‌ها، اپراتور گزارش دلیوری را ارائه می‌دهد.

ارسال به لیست سیاه؛ آری یا خیر

مطمئنا درصد چشمگیری از افراد کل متن را پایین می‌آیند تا ببینند امکان ارسال به لیست سیاه میسر است یا خیر. دو پاسخ وجود دارد:

۱. اگر برای مورد دوم و سوم و ارتباط با مشتری یا اطلاع‌رسانی و ارائه‌ی خدمات موردنیاز است؛ بله، از همان روز اول این امکان وجود دارد که با خطوط خدماتی با مشتریان خود در ارتباط بود و خدمات خود را به آن‌ها ارائه کرد.

۲. اگر برای ارسال تبلیغات انبوه تمایل به ارسال لیست سیاه است؛ خیر، چنین امکانی دراختیار افراد قرار نمی‌گیرد و حتی این راهکار پیشنهاد هم نمی‌شود؛ زیرا شخصی که پیام تبلیغاتی خود را مسدود کرده است، علاقه‌ای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارد. حتی اگر به‌زور برای آن‌ها ارسال شود، پیامک بدون اینکه بازشود در موبایل شخص حذف می‌شود. این کسب‌وکار برای این اشخاص نامی مزاحم تلقی می‌شود و با اصرار بر ارسال پیامک، برندینگ خود را نابود کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت پیام تک مراجعه کنند.

منبع payamtak

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید