چک رنت؛ تاکسی یا ماشین اجاره‌ای در ترکیه، کدام باصرفه‌تر است

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سیاست اصلی چک رنت سهولت روند اجاره خودرو بوده و بر همین مبنا نیازی به دریافت دپازیت و وثیقه نیست.
تبلیغات

کمپانی چک رنت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایپک یولی آراز فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است. چک رنت در تمامی شهرهای مهم ترکیه آماده ارائه خدمات بوده و ضمن تضمین کیفیت و خدمات با پشتیبانی فارسی۲۴ ساعته مشتریان خود را حمایت می‌کند.

درصورت سفر به کشور ترکیه، حتما با مشکلات تردد در شهر، سوار شدن به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و کرایه های بالای آن‌ها برخورد کرده‌اید. ما به‌عنوان شرکت «چک رنت» در زمینه اجاره ماشین در ترکیه، یک پیشنهاد آسان و به‌صرفه را به شما ارائه می‌کنیم؛ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

همان‌طور که می دانید، تردد به نقاط مختلف ترکیه با استفاده از وسائل حمل‌و‌نقل عمومی، نه‌تنها کار راحت و آسانی نیست، بلکه هزینه بالای نیز در بردارد. از این رو، برخی از گردشگرها مجبور شده‌اند فقط به نقاطی بروند که یا آشنایی قبلی نسبت به آنجا دارند یا قید رفتن به مکان های جدید را بزنند. این در حالی است که کشور ترکیه به دلیل تنوع جغرافیایی و گذشته غنی تاریخی، مملو از مکان های دیدنی، چه به لحاظ تاریخی و چه به لحاظ اکوتوریسم است.

تنها راه برطرف شدن این مشکل، استفاده از ماشین های کرایه برای تردد در مسیرهای شهری و بین شهری است که هم توجیه مالی دارد و هم زمانی.

به صرفه بودن ماشین کرایه ای نسبت به تاکسی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، با همان میزان هزینه‌ای که در شهری مثل استانبول از فرودگاه به میدان تقسیم می‌روید (152 TL)، می‌توانید یک ماشین کرایه کرده و به هرجایی که دلتان می‌خواهد بروید و تردد کنید. هزینه های بالای کرایه تاکسی که مشکلی برای خود مردم ترکیه نیز شده، با کرایه یک ماشین، به‌سادگی برای شما برطرف می‌شود.

برای مقایسه هزینه تاکسی با کرایه ماشین، کافی است اپلیکیشن «BiTaksi» را روی گوشی خود نصب و خیلی ساده، مبدا و مقصد خودتان را انتخاب کنید تا هزینه کرایه تاکسی را به شما نشان بدهد. حال اگر همین مبلغ را نسبت به مجموع هزینه های تردد در شهر درنظر بگیرید، متوجه بالا بودن مخارج رفت و آمدتان می‌شوید. این درحالی است که با همین هزینه یا کمتر از آن (مخصوصا اگر گازوئیل سوز باشد)، می‌توانید ماشینی را کرایه و هر جا دلتان می‌خواهد، بروید.

نحوه کرایه ماشین توسط ایرانی‌ها در ترکیه

متاسفانه ایرانی‌ها معمولا به‌دلیل نداشتن Credit Card (کارت اعتباری بین‌المللی یا ترک)، نمی‌توانند اقدام به اجاره خودرو در ترکیه کنند. تنها راهکار موجود، استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه کرایه ماشین، جون شرکت چک رنت - CheckRent است که از سال ۲۰۱۶ تحت پوشش شرکت ایپک یولی آراز، به ایرانی هایی که به ترکیه سفر می‌کنند، با شرایطی بسیار راحت و آسان در تمامی شهرهای مهم کشور ترکیه مانند: استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و... ، ماشین کرایه داده و تا حد زیادی مشکل حمل‌و‌نقل آن‌ها برطرف کرده است.

تمام مدل‌های ماشین های کرایه ای شرکت «چک رنت» طبق قوانین جهانی و بین‌المللی در زمینه کرایه ماشین، حداکثر یک یا دو ساله و پیش از تحویل به مشتری، ملزم به کسب معاینه فنی و شستشوی کامل هستند.

چک رنت

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین از چک رنت

  • عکس از پاسپورت
  • عکس از گواهینامه بین‌المللی
  • شماره تلفن همراه
  • آدرس منزل مسکونی در ایران
  • بلیط پرواز رفت (در صورت سفر هوایی)

شیوه پرداخت هزینه کرایه ماشین در چک رنت

شرکت چک رنت دارای ۲ نوع روش پرداختی برای اجاره ماشین است که عبارت‌اند از:

  • پرداخت کل هزینه به تومان هنگام رزرو و عدم نیاز به پرداخت هرگونه وجه ارزی هنگام دریافت ماشین 
  • با پرداخت بیعانه که نسبت به هزینه رزرو متغیر بوده و هزینه‌های مابقی هنگام دریافت خودرو و به‌صورت ارزی (یورو، دلار و لیر)، باید پرداخت شود.

نحوه کنسل رزرو ماشین کرایه شده

برای کنسل رزرو ماشین، لازم است وارد پروفایل خودتان در وب سایت CheckRent، بشوید و رزروتان را کنسل کنید. پس از این اقدام، طی ۷۲ ساعت هزینه لغو رزرو به کارت بانکی شما از طریق حواله بین بانکی «سحاب» واریز می‌شود. اگر لغو رزرو بیش از ۲۴ ساعت مانده به زمان رزرو انجام بگیرد، کنسل رایگان و اگر کمتر از ۲۴ ساعت مانده به زمان تحویل باشد، مبلغی بالغ بر ۲۰% کل هزینه رزرو کسر و مابقی به شما عودت داده خواهد شد.

ماشین های بیمه شده چک رنت

کلیه ماشین های شرکت «چک رنت» دارای بیمه بدنه و شخص ثالث بوده و این امکان را برای شما فراهم ساخته تا با خیالی آسوده، به سفر و گشت‌و‌گذار خود بپردازید. درصورت تمایل (که ما آن را پیشنهاد می‌کنیم)، می‌توانید به‌طور اختیاری بیمه خسارات جزئی را که همان «Mini Hasar Sigortası» است، برای مواقعی که احتمال آسیب دیدن ماشین هنگام عدم حضور شما در پارکینگ و... ممکن است اتفاق بیفتد، برای ماشین لحاظ کنید.

این بیمه برای رزروهای کمتر از ۱۰ روز و تا سقف ۵۰۰ لیر است.

اقدامات لازم هنگام تصادف

لطفا هنگام هرگونه حادثه‌ای، این راهکارها را انجام بدهید: ابتدا با شرکت چک رنت تماس بگیرید، بعد به پلیس (۱۵۵)، زنگ زده و یک کپی از گزارش تأیید شده پلیس همراه مدارک ماشینی که با شما تصادف کرده و نیز کپی کارت شناسایی، گواهینامه و بیمه فرد مقابل را دریافت کنید.

اقدامات لازم هنگام خرابی ماشین

درصورت بروز هرگونه نقص فنی در راه، فقط لازم است با پشتیبانی شرکت «چک رنت» تماس گرفته تا پس از هماهنگی های لازم، ظرف کمتر از ۲ ساعت به‌صورت کاملا رایگان، ماشین جایگزین برای شما ارسال و ماشین معیوب تحویل گرفته شود.

چک رنت

حل مشکل درخواست کارت اعتباری هنگام کرایه ماشین توسط «چک رنت»

به دلیل امکان رزرو ماشین کرایه ای از طریق وب سایت شرکت «چک رنت»، شما می‌تواند کلیه هزینه‌های لازم را از کارت‌های شتاب ایرانی به تومان پرداخت و نیازی به داشتن کارت‌های اعتباری ترکیه ای یا بین‌المللی نداشته باشید. پس از ورود به سایت ChechRent.ir، خیلی راحت می‌توانید روز، ساعت و ماشین دلخواه‌تان را انتخاب و با تأیید نهایی و پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین، ماشین کرایه‌ای خودتان را در شهر مورد نظرتان دریافت کنید.

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای کرایه ماشین از طریق چگ رنت، عدم نیاز به: وثیقه، دپازیت، تضمین بانکی و ارائه مدرک کاغذی است.

لازم به ذکر است، به دلیل وجود دفاتر متعدد این شرکت در فرودگاه های ترکیه، هیچ ضرورتی به تحویل خودرو در محل تحویل گرفته شده نبوده و می‌توانید ماشین را در شهر و فرودگاه دیگری تحویل دفاتر شرکت بدهید.

تخفیف ویژه (محدود) برای اعضای سایت «چک رنت»

یکی دیگر از امتیازهایی که ما برای شما درنظر گرفتیم، «تخفیف ویژه» برای دوستانی است که عضو سایت چک رنت می‌شوند. با عضو شدن در سایت، به‌عنوان مشتری دائمی درنظر گرفته می‌شوید و از تخفیف ویژه مشتریان و همچنین سایر مزایایی که در دوره‌های مختلف برایشان ارائه می‌شود، بهره‌مند می‌شوید؛ تخفیفی که چک رنت برای اعضایی که در سایت ثبت‌نام کرده‌اند، ۵% تخفیف در اولین رزروشان است. پس همین حالا ثبت‌نام کنید و از این تخفیف ویژه مدت دار استفاده کنید.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۴۱۹۱۰۱۰۸۰۸ تماس بگیرید.

سایت: www.checkrent.ir

اینستاگرام:  @checkrent_ir

کانال تلگرام: @checkrent

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات