اصول دیجیتال مارکتینگ را با آکادمی اینتن بیاموزید!
تیم اینتن در نظر دارد تا با کادر متخصص و و حرفهای دورههای آموزشی در زمینهی دیجیتال مارکتینگ را برای علاقهمندان برگزار کند. با گذراندن این دورهها نهتنها میتوانید دانش خود را افزایش دهید، بلکه گامی به سوی شغل آینده خود برداشتهاید. علاوه بر این، اگر سایت و شرکت خود را راهاندازی کردهاید، با شرکت در دورههای آموزشی دیجیتال مارکتینگ اینتن میتوانید از هزینه های شرکت بکاهید و شرایط کسبوکارتان را بهبود ببخشید.
دوره جدید کلاس های آموزشی دیجیتال مارکتینگ اینتن با محوریت SOSTAC برگزار میشود. با حضور در این دوره شما میتوانید بازاریابی در دنیای اینترنت را آغاز کنید. اگر میخواهید یک دیجیتال مارکتر حرفهای شوید، سری به لینک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ اینتن بزنید و اطلاعات جامع دوره را دریافت کنید.
این دوره آموزشی شامل موضوعات زیر خواهد بود:
- سئو ۴ جلسه ۴ ساعته
- بازاریابی محتوا ۱ جلسه ۴ ساعت
- بازاریابی شبکههای اجتماعی ۲ جلسه ۴ ساعته
- بازاریابی ایمیل ۱ جلسه ۴ ساعته
- مدت دوره گوگل آنالیتیکس ۴ ساعت یک جلسه ۴ ساعته
- مدت دوره گوگل ادوردز ۴ ساعت یک جلسه ۴ ساعته
اما SOSTAC چیست؟ یک مدل دیجیتال مارکتینگ است که در دنیا محبوب شده و همانطور که از اسمش پیدا است و در زیر توضیح میدهیم، ما را به هدف میرساند:
Situation وضعیت: ما کجا هستیم ؟
Objectives اهداف: ما میخواهیم کجا باشیم؟
Strategy استراتژی: چگونه میتوانیم به آنجا برویم؟
Tactics تاکتیک: از چه تاکتیکهایی استفاده کنیم؟
Action اجرا: چطور تاکتیکها را اجرا کنیم؟
Control کنترل: آیا ما به آنجا رسیدیم؟
مدرک پایان دوره :
علاوه بر آموزشهای فوق شما در پایان این دوره مدرک حضور در این دوره هم ارائه خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به فعالیتی که برای جذب کاربران یا مشتریان در فضای مجازی صورت میگیرد، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال گفته میشود؛ چرا که امروزه مشاغل برای برقراری ارتباط با مشتریان از رسانه های اجتماعی مانند موتورهای جستوجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای دیگر استفاده میکنند؛ در نتیجه جذب مشتریان در این مسیر تأثیر بالایی دارد.
بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی؟
به نوعی از بازاریابی که در آن تبلیغات چاپی، تبلیغات فیزیکی و ارتباط تلفنی وجود داشته باشد، بازاریابی سنتی میگویند. در مقابل بازاریابی دیجیتال بهصورت آنلاین و الکترونیکی رخ میدهد؛ یعنی تبلیغات خود را از طریق فیلم، ایمیل یا رسانههای اجتماعی مبتنی بر وب سایت میتوانید منتقل کنید.
به دلیل تنوع بالا در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، با بودجههای مختلف امکان استفاده از روشهای متنوع بازاریابی وجود دارد. همچنین با استفاده از بازاریابی دیجیتالی میتوانید از ابزارهای مختلف برای آنالیز و بررسی میزان موفقیت، RIO و کمپینهای مختلف خود بهرهمند شوید.
دیجیتال مارکتینگ برای تجارت و کسبوکار
فضای مجازی و اینترنت تنها جایی است که همهی افراد بیشترین زمان خود را در آنجا صرف میکنند. به همین دلیل دیجیتال مارکتنیگ با استفاده از تاکتیکها و استراتژیهای مختلف در این فضا با مشتریان ارتباط برقرار میکند. طراحی وب سایت، تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیل، بنر آنلاین و غیره، طیفی از تاکتیکهایی است که زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است.
ابزار و انواع دیجیتال مارکتینگ
همانطور که گفتیم، تاکتیکها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال مختلفی وجود دارند که در زیر به برخی از موارد آن اشاره شده است:
- بهینهسازی موتور جستوجو (SEO)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
- ایمیل مارکتینگ
در ادامه رایجترین تکنیکهای بازاریابی دیجیتالی را بررسی میکنیم.
بهینهسازی موتور جستوجو (SEO)
بهینهسازی موتور جستوجو یا (SEO) به فعالیتی گفته میشود که هدف اصلی آن بالابردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستوجو است؛ یعنی میزان ترافیک ارگانیک وب سایت با استفاده از اصول سئو افزایش مییابد. البته بهمنظور ایجاد ترافیک به وبسایت چندین روش برای دستیابی به سئو خوب وجود دارد که به شرح زیر هستند:
سئو on page:
سئو on page روشی است که در آن علاوه بر رعایتکردن اصول سئو روی کلمات کلیدی متمرکز شوید؛ یعنی باید اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید که بهدنبال آن هستند. در نتیجه با استفاده از کلمات کلیدی سایت خود میتوانید جایگاه بالاتری در موتور جستوجو دریافت کنید.
سئو off page:
سئو off page به روشی گفته میشود که تمام فعالیت شما براساس اصول سئو برای بهینهسازی سایت، باید خارج از سایت خود یا شرکت انجام شود. بک لینک یا دریافت لینک از سایتهای معتبر به سایت شما تأثیر بهسزایی در بهینهسازی موتورهای جستوجو دارد.
سئو تکنیکال:
روش سئو تکنیکال به قسمت backend و نحوه کدنویسی سایت شما بستگی دارد. به عبارتی فشرده سازی تصاویر، فشرده سازی کدهای css و دادههای دیگر نوعی از سئو تکنیکال است که سبب افزایش سرعت سایت میشود که در نهایت روی رتبه بندی سایت تأثیر مثبتی دارد.
بازاریابی محتوا
تهیه و ارتقا محتوای داخلی سایت به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک و جذب مشتریان را بازاریابی محتوا میگویند. روشهای مختلفی که در استراتژی بازاریابی محتوا مؤثر هستند به شرح زیر است:
- پست وبلاگ: در قسمت وبلاگ و مقالات سایت، نوشتن و انتشار مقالات تخصصی در زمینه صنعت و کسب و کارتان به شما کمک میکند تا یک ترافیک جستجوی ارگانیک را برای تجارت خود ایجاد کنید.
- کتابهای الکترونیکی: کتاب های الکترونیکی و مطالب آموزشی که در این قالب قرار دارند، باعث افزایش بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت میشود.
- اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وبسایت کمک میکند تا برای یادگیری بتوانند مفهومی را که میخواهید ارائه دهید، تجسم کنند.
بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
بازاریابی در رسانه های اجتماعی بهترین روش برای افزایش شهرت نام تجاری و محتوای وب سایت و آگاهی از برند های تجاری است. این نوع بازاریابی سبب میشود تا ترافیک و مسیرهای دستیابی به سایتتان افزایش پیدا کند. فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، پینترست کانالهایی هستند که میتوانید در بازاریابی رسانههای اجتماعی از آنها استفاده کنید.
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
یکی از متداولترین انواع روشهای PPC، Google Ads است که به شما امکان میدهد تا سایت شما در صفحات برتر موتورهای جستوجو گوگل، با پرداخت هزینه برای هر کلیک نشان داده شود.
ایمیل مارکتینگ
شرکتها از ایمیل مارکتینگ بهعنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین جهت هدایت مردم به سمت وب سایت مشاغل استفاده میشود.
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل قابل استفاده است؟
بازاریابی دیجیتالی برای هر نوع کسبوکار بدون توجه به آنچه به فروش می رسانند مؤثر است. شرکتهایی که دارای تجارت B2Bو B2C هستند، نیازمند متخصصان برای شناسایی نیاز مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین با ارزشاند. با این حال، به این معنی نیست که همهی مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به همان روش پیادهسازی کنند.
آژانس اینتن یکی از معتبرترین برگزارکنندههای دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ و همچنین ارائه دهنده انواع خدمات طراحی و سئو سایت است که در این راه شما را با متخصصان جوان و با تجربه خود یاری میکند. هولدینگ اینتن با حضور فعال در حوزه های مختلف دیجیتال شامل زیر مجموعه های اینتن کلاد، اینتن سوشال و رپورتاژ ادز است. اگر بهدنبال شرکتی هستید که تمامی این خدمات را در اختیار شما قرار دهد، اینتن یکی از ۱۰ شرکت فعال در این حوزه است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها و پروژههای موفق این تیم به سایت اینتن مراجعه کنید. همچنین در صورت تمایل به شرکت در دوره آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ میتوانید با مشاورین اینتن در ارتباط باشید.
نظرات