استخدام در بهترین سازمان‌ها با کتاب جدید کاربوم

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فرایند استخدام، موضوعی است که اکثر ما در زندگی شغلی با آن مواجه شده‌ایم یا در آینده خواهیم شد.
تبلیغات

اگر رزومه خوب نگارش شود و با نیازهای کارفرما مطابقت داشته باشد، از شما برای مصاحبه شغلی دعوت می‌کنند. چالش جدی ماجرا از اینجا آغاز می‌شود. درباره چه موضوعاتی بیشتر صحبت می‌شود؟ فرایند استخدام سازمان به چه صورت است؟ آیا محیط کاری این سازمان مناسب من است؟ این سوالات در ذهن همه ایجاد می‌شوند.

قاعدتا با توجه به وجود چند گزینه برای تصدی یه موقعیت شغلی درصد رد شدن در مصاحبه های شغلی بیشتر از پذیرش در آن‌ها است. و حتی در مواردی با وجود اینکه فکر می‌کنیم مصاحبه خوبی داشته‌ایم، با پاسخ منفی از سوی کارفرما روبه‌رو می‌شویم.

رد شدن در مصاحبه استخدام، چیزی است که عده‌ی زیادی آن را تجربه کرده‌اند. در حالی که به نظر دانش فنی مناسب را داشته و برای موقعیت شغلی در نظر گرفته شده آماده بوده‌اند. اما ایراد کار از کجاست؟ چه نکاتی را باید رعایت کنیم که یک مصاحبه موفق داشته باشیم و در شرکت‌های برتر استخدام شویم؟

کاربوم

کتاب الکترونیک ۳ گام برای استخدام موفق، راهنمای ورود شما به شرکت‌های معتبر

کاربوم جواب همه‌ی این سؤال‌ها را در یک کتاب الکترونیک جمع‌آوری کرده و به‌صورت رایگان در دسترس مخاطبان خود قرار داده است. این کتاب چند بخش دارد و در هر قسمت، به سؤال‌های متداول درباره‌ی فرایند استخدام پاسخ می‌دهد. تدوین این کتاب مشابه همه‌ی اقدامات کاربوم در جهت ساختن زندگی شغلی بهتر است. کتاب در مراحل زیر فرایند استخدام را تشریح می‌کند:

  • در بخش اول درباره‌ی انتظارات شغلی صحبت می‌شود. باید بدانید هدف شما از کار کردن در این سمت شغلی چیست. فقط می‌خواهید درآمد داشته باشید یا اینکه یک مسیر شغلی برای خود تعیین کرده‌اید؟ باید بدانید چه برنامه‌ای در زندگی دارید و با استخدام شدن، می‌خواهید به کدام نقطه برسید. باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و براساس آن‌ها تصمیم بگیرید.
  • در قسمت بعدی روزمه‌نویسی و نکات مربوط به آن آورده شده است. قبل از فکر کردن به مصاحبه شغلی، باید رزومه کاری خوبی داشته باشید تا با شما تماس بگیرند. بایدها و نبایدهای یک رزومه خوب به شما آموزش داده می‌شود.
  • در گام سوم درباره مصاحبه‌ی شغلی حرف زده می‌شود. این مرحله اهمیت زیادی دارد و باید و نبایدهای اجرای درست یک مصاحبه شغلی حرفه‌‌ای پرداخته می‌شود. در این بخش تجربیات مصاحبه با افراد مختلف گردآوری شده تا بتوانید از آن‌ها الهام بگیرید. گام سوم به شما یاد می‌دهد چطور خودتان را برای یک مصاحبه شغلی موفق آماده کنید.
  • بعد از عبور از این مرحله‌ها باید در موقعیت شغلی جدید خودتان را نشان دهید و درباره‌ی شروع پرقدرت و مؤثر در محیط کاری جدید حرف زده می‌شود.
  • در بخش آخر هم در اقدامی نوآورانه فرایند استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی آورده شده است. با مطالعه‌ی این بخش، برای مصاحبه شغلی در بهترین سازمان‌های معرفی‌شده آماده می‌شوید و همچنین با محیط کاری و ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی این سازمان‌ها آشنا خواهید شد.

کتاب استخدام کاربوم، در چند مرحله مهارت شما را برای انجام یک مصاحبه شغلی حرفه‌ای و استخدام موفق افزایش می‌دهد.

کاربوم

معرفی سازمان‌ها و محیط‌های کاری، اقدام مهمی که کمتر به آن پرداخته شده است

نکته مهم این است که علاوه بر کتاب این سایت کاریابی در بخش شغل‌یابی خود، امکانی را برای شرکت‌های معتبر فراهم کرده تا معرفی کاملی از محیط داخلی خود برای کارجویان داشته باشند. در این بخش اطلاعاتی مثل تاریخچه رشد، زمینه فعالیت، ارزش‌های سازمانی، دستاوردها، تعداد کارکنان و فرهنگ کاری، اعضای کلیدی سازمان، تصاویر و ویدئوهای محیط کاری در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس می‌توانید با چشمان باز شغل آینده خود را انتخاب کنید و در مسیر درست قدم بردارید.

امکان بررسی و مقایسه‌ی محیط کاری هم در کاربوم فراهم شده است. این مسئله برای بسیاری از افراد تعیین‌کننده است تا با داشتن تصویر دقیق‌تر از محیط کاری آینده خود تصمیم‌گیری نمایند. به‌عنوان مثال بعضی‌ها دوست دارند در محیط‌های استارتاپی کار کنند و عده‌ای دیگر شرکت‌های بالغ را ترجیح می‌دهند.

در بخش معرفی شرکت‌های کاربوم، سازمان‌ها اطلاعات و حتی تصاویر و ویدئوهای ارزشمندی را به اشتراک می‌گذارند و همچنین دسترسی به آگهی استخدام آن‌ها برای ارسال رزومه نیز امکان‌پذیر است.

سایت کاربوم:

https://karboom.io/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات