با همراه مکانیک متخصص قیمت‎گذاری خودرو دست دوم شوید

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ابزار محاسبه‌ی قیمت خودرو همراه مکانیک به مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو دست‌دوم و محاسبه‌ی افت قیمت خودرو تبدیل شده است.
تبلیغات

آیا تا‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خودرو شما دیگر وسیله‌ی نقلیه صِرف نیست؛ بلکه سرمایه شما است؛ سرمایه‌ای که از یک طرف، با افزایش قیمت خودرو در حال افزایش است و از طرف دیگر، با هر کیلومتر رانندگی، هرگونه تصادف، رنگ‌خوردگی یا تعویض قطعات خودرو در حال کاهش است. به‌عنوان مثال، رنگ‌خوردگی فقط یک در پژو 206 سال ۱۳۹۷ قیمت آن را نزدیک به سه‌میلیون تومان و تعویض کاپوت سانتافه قیمت آن را حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش می‌دهد. این اعداد تنها با لحاظ‌کردن دو تکه رنگ‌خوردگی و تعویض در خودرو محاسبه شده است، حال آنکه عوامل متعددی در تعیین قیمت خودرو اثر گذارند که به‌صورت روزانه و هم‌زمان با نوسان‌های بازار در حال تغییرند.  

ممکن است این سؤال برایتان مطرح شده باشد که این اعداد و ارقام یا به‌عبارتی، افت قیمت برای خودرو شما چقدر است؟ روش محاسبه‌ی آنلاین و دقیق افت قیمت خودرو آن‌هم به‌‌طور رایگان چگونه است؟ پاسخ این پرسش جدیدترین الگوریتم محاسبه‌ی افت قیمت خودرو است که در قالب ابزار تعیین قیمت خودرو فعال و چند سالی است به‌عنوان مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو دست‌دوم در کشور استفاده می‌شود. درادامه‌ی این مطلب، نحوه‌ی استفاده از ابزار تعیین قیمت خودرو شرح داده می‌شود که به‌رایگان دراختیار عموم قرار گرفته است.

 قیمت خودرو دست‌دوم چگونه محاسبه می‌شود؟

آگاهی از قیمت خودرو، اولین مرحله در فرایند خریدوفروش خودرو است؛ اما متأسفانه راه دقیقی برای محاسبه‌ی قیمت خودرو، به‌ویژه خودرو کارکرده و دست‌دوم وجود ندارد و اغلب فروشندگان براساس جوّ بازار و شرایط رقابت، قیمت مدنظر خود را پیشنهاد می‌دهند. این قیمت‌ها کارشناسی‌شده نیست و هر فردی بنابر سلیقه شخصی و صرفا با مشاهده‌ی قیمت سایر خودروهای بازار قیمت‌گذاری می‌کند.

شایان ذکر است عوامل بسیاری در تعیین قیمت خودرو، به‌ویژه خودرو دست‌دوم، تأثیر گذارند؛ عواملی همچون سال ساخت، میزان کارکرد (کیلومتر)، میزان رنگ‌خوردگی و تعویض قطعات بدنه، سلامت فنی و... که هرکدام با ضرایب مختلفی در تعیین قیمت خودرو تأثیر‌گذار است. بنابراین، اگر اطلاعات تقریبا کاملی از افت قیمت ایجادشده با هر تکه رنگ‌خوردگی یا تعویض قطعات را داشته باشید، خواهید توانست قیمت خودرو دست‌دوم خود را دقیق محاسبه کنید.  

برای پی‌بردن به اهمیت آگاهی از افت قیمت ایجادشده درنتیجه‌ی هر تکه رنگ‌خوردگی یا تعویض بدنه به جدول زیر توجه کنید.

همراه مکانیک

جدول مذکور میزان افت قیمت ایجادشده درنتیجه رنگ‌خوردگی و تعویض تنها یک قطعه از خودروهای پرفروش بازار را نشان می‌دهد. با درنظرگرفتن مجموع آسیب‌دیدگی‌های فنی و بدنه‌ی هریک از خودروهای بالا، میزان افت قیمت خودرو بسیار بیشتر خواهد شد که به کاهش درخورتوجه قیمت خودرو منجر می‌شود. حال سؤال اینجا است که این اطلاعات افت قیمت خودرو چگونه و از چه طریقی محاسبه شده‌اند و آیا افراد معمولی بدون داشتن تجربه می‌توانند افت قیمت خودرو خود را محاسبه کنند یا خیر؟

 اپلیکیشن قیمت خودرو همراه مکانیک

پاسخ این پرسش ابزار محاسبه‌ی قیمت خودرو همراه مکانیک است که بیش از پنج سال است به مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو دست‌دوم و محاسبه‌ی افت قیمت خودرو تبدیل شده است. این ابزار تحت‌وب که براساس اطلاعات دقیق بازار و با بهره‌گیری از تجربه‌ی کارشناسی بیش از ۵۰ هزار خودرو دست‌دوم طراحی شده است، عوامل متعدد فنی و بدنه‌ی خودرو، اطلاعات روز بازار و نیز تخصص و تجربه‌ی کارشناسان خودرو را ترکیب کرده و با تشخیص میزان افت قیمت خودرو، دستیابی به قیمت دقیق خودرو را برای افراد آسان ساخته است.

همراه مکانیک

این ابزار تحلیلی قیمت خودرو که ‌با درنظر‌گرفتن مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت خودرو مانند سال تولید، تیپ، میزان کارکرد، رنگ خودرو و قطعات رنگ یا تعویض‌شده به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای قیمت خودرو را بررسی می‌کند، دائما در حال به‌روز‌رسانی است و با نوسان بازار خودرو تغییر می‌کند تا پاسخ‌گوی نیازهای اطلاعاتی افراد در زمان بی‌تعادلی بازار باشد. برای استفاده از نسخه‌ی وب ابزار تعیین قیمت خودرو همراه مکانیک کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • به وب‌سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.
  • سازنده، مدل، سال ساخت و تنوع مدل خودرو مدنظر را تعیین کنید.
  • عوامل مهم در تعیین قیمت خودرو را انتخاب کنید.

همچنین نسخه اندروید این ابزار از لینک مستقیم hamrah-mechanic.com/hm.apk  یا کافه بازار قابل دانلود و نصب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات