خرید و فروش هوندا سیویک کم استهلاک ژاپنی در دیوار

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا در سال ۲۰۱۶ خودرویی به نام سیویک جدید را به بازار عرضه کرد.
تبلیغات

این خودروی سدان کامپکت کوچک از سال ۱۹۷۲ تولید می‌شد؛ اما در طول سال‌ها تغییرات بسیاری کرد (به‌خصوص در سایز و کلاس خودرویی) و حتی تولیدش برای مدتی (در سال ۲۰۱۰) متوقف شد.

تا به حال ۱۰ نسل از این خودرو رونمایی شده است. این موضوع نشان می‌دهد که هوندا در ساخت این خودرو تجربه‌‌ی زیادی دارد. بهبود عملکرد سیویک باعث شد که این خودرو چندین بار در آمریکا رتبه‌ی پرفروش‌ترین خودرو در کلاس خودش را کسب کند.

هوندا برای مدل ۲۰۱۷ یک سوم از بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌اش را به سیویک اختصاص داد تا خودرویی همه پسند بسازد. هوندا سیویک توسط شرکت فامیلی موتور به ایران وارد شد. شرکت مذکور خدمات پس از فروش سیویک را نیز ارائه می‌دهد.

شرکت هوندا سخت‌گیری‌های زیادی برای خدمات پس از فروش دارد؛‌ هرچند نباید فراموش کرد که کیفیت قطعات این خودرو در سطح بسیار بالایی قرار دارند. در این نوشتار از سایت دیوار به بررسی فنی و ظاهری این خودرو می‌پردازیم. در حال حاضر حدود قیمت خرید و فروش هوندا سیویک ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان است.

دیوار

بررسی فنی

ماشین هوندا سیویک موتوری ۴ سیلندری و ۱۶ سوپاپه با حجم ۱.۷ لیتر (به‌طور دقیق ۱۷۹۸ سی‌سی) دارد. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق دیفرانسیل جلو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این موتور می‌تواند قدرتی برابر ۱۳۹ اسب‌بخار در ۶ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۷۷ نیوتون متر در ۴ هزار و ۳۰۰ دور در دقیقه دارد.

مدل ۲۰۱۷ موتوری ۱.۵ لیتری با ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری مشابه موتورهای قبلی دارد. (مدل ۲۰۱۷ هنوز به‌طور رسمی وارد ایران نشده است و فقط در مناطق آزاد دیده می‌شود). جعبه‌دنده سیویک ۵ دنده خودکار است. تنها ۱۰.۴ ثانیه (در عمل ۱۱ ثانیه) طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.

این خودرو به‌صورت ترکیبی برای هر صد کیلومتر حدود ۶.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. ظرفیت باک سیویک ۵۰ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است. شرکت هوندا ۴ مدل ترمز (ABS، EBD، VSA و BA) در این خودرو تعبیه کرده است که هر کدام کاربردی دارند.

چسبندگی خوب به سطح جاده، فرمان‌پذیری زیاد، سواری نرم این خودرو واقعا مورد ستایش است؛ هرچند سیویک آن‌طور که انتظار می‌رود پرشتاب نیست.

دیوار

بررسی بیرون و درون کابین

چراغ جلوهای کشیده‌ی سیویک مانند چشمان مردمان سرزمین ژاپن کشیده و تیز است و ظاهر خودرو را باهوش جلوه می‌دهد. داخل کابین فضای کافی برای نشستن ۵ سرنشین کافی است. کابین به خوبی ایزوله شده و صدای مزاحمی وارد نمی‌شود. داخل کابین زیاد شلوغ نیست.

سیویک می‌تواند آپشن‌های زیادی داشته باشد، اما تعداد زیادی از آن‌ها سفارشی هستند. این محصول از شرکت هوندا ۵ ستاره‌ی ایمنی از مؤسسه‌ی ایمنی‌سنجی انکپ اروپا و امتیاز بالایی از مؤسسه‌های ایمنی سنجی آمریکایی دریافت کرده است. در مجموع این محصول امنیت بالایی دارد و همین موضوع باعث افزایش فروش خودروی هوندا سیویک شد.

هوندا ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ۲ کیسه هوای جانبی و ۲ کیسه هوای پرده‌ای دارد. صندوق عقب ۴۷۸ لیتر حجم دارد و فضای کافی برای وسایل ۵ مسافر در سفر را به خوبی مهیا می‌کند.

برخی آپشن‌های این خودرو شامل سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، چراغ روز، سیستم ضد لغزش، نمایشگر ۵ اینچی، کروز کنترل، سیستم هشدار تصادف از جلو و ترمزگیری قبل از برخورد، آینه نورپردازی شده و برقی، دوربین عقب، گرمکن صندلی، کاپ هولدر (به خاطر محبوبیت در آمریکا) و... هستند.

نظر شما در مورد این خودروی ژاپنی چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات