فروشگاه اینترنتی اویان تک، ارائه دهنده اسکوتر برقی

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آلودگی، نگرانی جهانی است که هر ساله میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چهار میلیون بیمار مبتلا به آسم در سراسر جهان با آلودگی ترافیکی ارتباط دارند.
تبلیغات

قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن وسایل نقلیه، یک عامل خطرناک است که همه ما روزانه در معرض آن قرار می‌گیریم.

حال می‌خواهیم نقش اسکوتر برقی را در آینده حمل‌و‌نقل بیان کنیم اما در ابتدا باید به تعریف یکی از نمونه‌های رایج آن بپردازیم که کم و بیش همه آشنایی و شناخت کافی از این وسیله را دارند.

 «اسکوتر برقی یا هاوربرد ( Hoverboard ) که گاهی با نام‌های دیگری همچون: اسکوتر هوشمند یا اسکوتر شارژی در اذهان عمومی ماندگار شده، درواقع دستگاهی است که از یک بدنه‌ی فلزی و هوشمند ساخته شده است. قسمت میانی بدنه‌ی اسکوتر برقی، دارای یک باتری قابل شارژ و طرفین چپ و راست آن دارای دو چرخ است. با ایستادن روی بدنه و روشن شدن چراغ‌های LED فرمان حرکت به سنسورهای مادون قرمز اسکوتر برقی صادر می‌شود. مسیر حرکت را می‌توان با تغییر جهت پا و سرعت آن را نیز با تغییر فشار تنظیم کرد.»

برخی از مهم‌ترین مزایای اسکوتر برقی عبارت است از :

  • کم شدن ترافیک سطح شهر: یکی از اصولی که همواره برنامه‌ریزان شهری در پی عملی کردن آن هستند، اصل «تخفیف در ترافیک سطح شهر» است. یکی از راهکارهای رسیدن به این اصل را می‌توان استفاده از اسکوتر برقی به‌جای استفاده از خودرو شخصی در نظر گرفت. البته پر واضح است که این راهکار تنها در خصوص مسافت‌های کوتاه (حدود ۲ - ۳ ساعت) کارایی دارد یعنی تا زمانی‌که باتری قابل شارژ اسکوتر هوشمند دوام بیاورد.
  • کم شدن آلودگی های محیطی: اسکوتر برقی را می‌توان یکی از وفادارترین دوست‌داران طبیعت و هوای پاک نامید. زمین امانتی است در دست ما، پس بیایید به خوب شدن حال این کره‌ی بیمار کمک کنیم. استفاده از اسکوتر شارژی، استفاده از دوچرخه، استفاده از تخته اسکیت، استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی و... را می‌توان گزینه‌هایی هم‌راستا با این رویکرد تعریف کرد.
  • امکان تردد برای افرادی که از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند: با اسکوتر برقی، افرادی که پاهایشان دچار نقص عضو شده است نیز می‌توانند همچون سایر افراد لااقل مسیری کوتاه را با پاهای خودشان تردد کنند. بی‌شک این افراد تجربه‌ی به‌یادماندنی‌تر و متفاوت‌تری از خرید اسکوتر برقی به دست خواهند آورد.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در حمل وسایل: این مزیت بیش از همه شامل حال انبارداران می‌شود چرا که با استفاده از اسکوتر برقی می‌توانند وسایل انبارها یا کارگاه‌ها را با سرعت و هزینه‌ی کمتری به جاهای دیگر منتقل کنند و در عین حال برای پرسنل انبار لذتی مضاعف به ارمغان آورد. مضاف بر آن، سایر افراد هم می‌توانند به کمک اسکوتر قابل شارژ، هنگام جابه‌جایی اجناس و بارهای خود فشار کمتری را متحمل شوند.
  • استفاده بهینه از اوقات فراغت: استفاده از اسکوتر برقی در تایم بیکاری از یک سو می‌تواند تجربه‌ای بکر از آمیختن سرعت و لذت را برایمان به بار آورد و از سویی دیگر می‌تواند عضلات و ماهیچه‌های پا را تقویت کند.

و اینک اگر مایلید هر یک از مزیت‌های مذکور را از آن خود کنید و در عین حال از مزایای خرید باتری قابل شارژ شناخت بیشتری به دست آورید، لطفاً تا پایان مقاله دعوت‌مان را پذیرا باشید.

 نیم نگاهی به تاریخچه پیدایش باتری سرب اسید 

دانشمند فرانسوی «Gautherot» در سال ۱۸۰۱ مشاهده کرد سیم‌هایی که برای آزمایش الکترولیز به کار رفته‌اند، بعد از اینکه از باتری اصلی جدا می‌شوند، دارای مقدار کوچکی جریان الکتریکی هستند. در ۱۸۵۹ ‌«Gaston Planté» اولین باتری lead acid را ارائه کرد که می‌توانست با عبور جریان در جهت مخالف آن را شارژ کرد. مدل اولیه باتری «Gaston Planté» از دو ورق سرب که با یک نوار پلاستیکی جدا شده بود و به شکل مارپیچ درآمده است. این باتری‌ها بیشتر در روشنایی واگن قطارها به کار می‌رفت. در سال ۱۸۸۱ یک ورژن بهبودیافته از این باتری‌ها توسط «Camille Alphonse Faure» ارائه شد که در آن از ورقه‌های مشبک سرب استفاده شده بود. این ساختار برای تولید انبوه مناسب‌تر بود. یکی از سازندگان اولیه این باتری‌ها «Henri Tudor» بود.

اویان تک

مزایای استفاده از باتری قابل شارژ سرب اسید

این باتری‌ها برای کاربردهایی نظیر سیستم‌های خورشیدی، خودروهای الکتریکی و UPS ها طراحی شده‌اند که در آن نیاز است که باتری به‌طور مکرر کاملا دشارژ و شارژ شود با یک بار خرید باتری قابل شارژ می‌توان از بارها و بارها خرید باتری های یک بار مصرف خلاصی یافت و به این طریق به طرز معناداری از اتلاف هزینه های اقتصادی کاست. در عین حال با این اقدام می‌توان بر دوستی با طبیعت صحه نهاد چرا که خرید باتری قابل شارژ از تولید زباله تجزیه‌ناپذیر می‌کاهد ازاین‌رو استفاده از باتری قابل شارژ مصداق دیگری همسو با کمک به خوب شدن حال زمین قلمداد می‌شود.

شارژ و دشارژ سریع و آرام 

ظرفیت باتری های سرب اسید ثابت نیست و بستگی به چگونگی دشارژ آن‌ها دارد و یک قانون تجربی میان ظرفیت باتری و سرعت دشارژ آن وجود دارد که به قانون «Peukert» معروف است. هنگامی که باتری شارژ یا دشارژ می‌شود تنها مواد شیمیایی که بین الکترودها و الکترولیت‌ها قرار دارند در واکنش شرکت می‌کنند. با گذشت زمان شارژی که در سطح الکترودها ذخیره شده است در سطح کل باتری پخش می‌شود. تصور کنید که یک باتری به‌طور کامل تخلیه شده است؛ اگر باتری را به یک شارژر سریع متصل کنیم بعد از چند دقیقه ولتاژ بین صفحات و الکترولیت به ولتاژ شارژر می‌رسد و جریان شارژ به‌شدت پایین می‌آید. بعد از چند ساعت این شارژ سطحی در کل باتری پخش شده و ممکن است حتی نتواند یک خودرو را روشن کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات