آموزش زبان انگلیسی در موسسه زبان انگلیسی دیاکو
تعدد آموزشگاههای زبان قطعاً تصمیمگیری در خصوص انتخاب یک مؤسسه زبان انگلیسی استاندارد را برای زبان آموزان دچار چالشهای فراوانی خواهد کرد. در این مقاله به چند شاخص مهم در انتخاب یک مؤسسه زبان استاندارد میپردازیم تا بتوانید در انتخاب آموزشگاه زبان خود به درستی عمل کنید. با ما همراه باشید.
۱ـ بهرهگیری از مدرسین مجرب
فقط تسلط داشتن بر یک زبان خارجی اصلاً معیار مناسبی برای انتخاب استاد زبان نخواهد بود. برای مثال همه ما ایرانیان بر زبان فارسی که زبان مادری ماست تسلط کامل داریم اما آیا همه ما میتوانیم به افراد خارجی زبان فارسی آموزش دهیم؟ قطعاً خیر.
یک معلم حرفهای باید روی محتوایی که تدریس میکند مسلط باشد و درکنار آن به خوبی با اصول آموزش زبانهای خارجی آشنا باشد. دارا بودن خصوصیاتی همچون تدریس خلاقانه، ایجاد انگیزه در زبان آموزان و تشویق آنها به مشارکت بیشتر در فرایند آموزش، نمایانگر سطح فنی و تخصصی بالای یک مدرس زبان است.
۲ـ مدیریت مناسب آموزشگاه
مدیریت مطلوب آموزشگاه اعم از مدرسین، پرسنل اداری و فضای آموزشی، مسیر ارائه خدمات باکیفیت و ایدهآل به زبان آموزان را هموارتر میکند. تعیین شاخصهایی برای ارزیابی عملکرد مدرسین و ارائه طرحهای تشویقی به آنها یک امر ضروری برای موفقیت یک آموزشگاه زبان به شمار میرود.
مؤسسهای که از مدیران با دانش فنی مطلوب بهره میبرد، میتواند بسیار موثرتر در راستای اهداف آموزشی زبان آموزان حرکت کند. تشویق مدرسین به تقویت و بهروز نگه داشتن مهارتها به آنها در حل چالشها و مشکلات زبان آموزان به کمک راهکارهای دانش محور کمک فراوانی میکند.
۳ـ طراحی فضای آموزشی
تحقیقات نشان میدهد که طرح فضاهای آموزشی میتواند باعث تقویت یا بازدارندگی در امر یادگیری شود. بنابراین عدم توجه به عناصر تشکیلدهندهی فضای آموزشی مثل کلاسها، راهروها، فضاهای باز، تجهیزات و غیره میتواند اثر منفی روی زبان آموزان و دانشجویان داشته باشد و بالعکس، رعایت کردن این ضوابط و استانداردها موجب حس رضایت و تعلق پذیری افراد نسبت به فضاهای آموزشی میگردد.
دکوراسیون محیطهای آموزشی از جمله آموزشگاههای زبان، باید تفاوت قابل توجهی با محیطهای اداری داشته باشند. همچنین فضای بیرون از کلاسها یا همان محوطه آزاد مؤسسه زبان نیز باید بسیار گرم، آرام بخش و جذاب باشد تا زبان آموزان محیط مؤسسه را مفرح و پر انرژی احساس کنند.
برخی از آموزشگاهها مانند آموزشگاه دیاکو برای سنین مختلف برنامهریزی زمانی متفاوتی را لحاظ میکنند. به طور مثال کودکان معمولاً انرژی بالاتری دارند و کنترل آنها سخت است. آموزشگاهها باید فضای متفاوت آموزشی با رنگبندی مجزا ایجاد کنند تا آشفتگی اجتنابناپذیر ناشی از جنب و جوش کودکان، خللی در فرایند یادگیری سایرین ایجاد نکند.
۴ـ سیستم ارزشیابی و نمرات
آزمونهای مؤسسات زبان خارجی اصلاْ نباید بار استرسزا داشته باشد. طبق استانداردهای بینالمللی، امتحانهای میان دوره (Quiz) باید در راستای ارزیابی هر درس در فواصلی کوتاه از زبانآموزان گرفته شود. آزمونهای پایان ترم یا فاینال میتواند در غالب آزمونهای کتبی، شفاهی یا پروژهای یا ترکیبی از این سه باشند.
براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته اگر زبان آموزان بهجای ارزیابی استرسزا در پایان ترم، پروژههای جذابی را در طول دوره خود انجام دهند نتیجه مطلوبتری را به دست خواهند آورد. آزمونهای آموزشگاه باید از نوع دستاورد محور (Achievement Tests) بوده یعنی برحسب آنچه که در کلاس آموزش داده شده از زبان آموز انتظار رود.
۵ـ تجهیزات آموزشی
ابزارها و تکنولوژیهای نوین در راستای بهبود سرعت عملکرد و به عبارتی دیگر برای تکمیل فرایند آموزش زبان کاربرد دارند. تکنولوژیهای دیجیتال هیچ وقت جایگزین معلم نخواهند شد بلکه فقط کمک یار معلم خواهند بود و نقش حمایتی و تکمیلی در روند آموزش زبان خواهند داشت.
یک آموزشگاه زبان خوب با استفاده از فناوریهای به روز آموزش زبان مانند ترکیب متون درسی با دیویدیهای تصویری، استفاده از CDهای کمک آموزشی، برگزاری کلاسهای آنلاین و استفاده از دیتا پروژکتور یا LCD در کلاس برای نشان دادن متن یا محتوایی گرافیکی میتواند کیفیت خدمات آموزشی خود را ارتقا داده و نقش بسیار موثری را در یادگیری زبان ایفا کند.
۶ـ منابع تدریس آموزشگاه
مؤسسات خوب زبان همواره از بهترین منابع برای تقویت مهارت های زبانی استفاده میکنند و معمولا به یک کتاب بسنده نمیکنند. اگر بخواهیم بهترین شاخص برای انتخاب یک کتاب خوب زبان را بگوییم، باید چگونگی تدریس و تکنیک های پیشنهادی مؤلف یا مؤلفان کتاب اشاره نماییم.
یک مؤسسهی استاندارد باید تیمی خبره از افراد مجرب در اختیار داشته باشد که وظیفه آنها تصمیمگیری در خصوص کتابهای آموزشی و کمک آموزشی باشد. این افراد باید خود مدرس باشند و تدریس چندین کتاب بینالمللی را در رزومه خود داشته باشند تا با اشراف بیشتری بر کتابهای موجود در بازار و آگاهی از محتوای این کتابها تصمیم درست را اتخاذ کنند.
سخن پایانی:
ابتدا باید هدفتان را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید و با تمرکز روی دستیابی به آن حرکت کنید. به خاطر بسپارید که اهداف آموزشی هر آموزشگاه با دیگری متفاوت است اما حتماً به سابقه و اعتبار آموزشی آن دقت کنید و در صورت امکان با زبان آموزان آن به گفتوگو بپردازید.
ما در آکادمی زبان دیاکو همواره در تلاش هستیم تا رسالت آموزشی خود را بهعنوان آکادمی برگزارکننده دورههای کلاس زبان انگلیسی نحو عالی به انجام برسانیم. بینهایت خوشحالیم که در ۱۴ سال اخیر توانستیم به اعتماد هزاران زبان آموز مشتاق پاسخ دهیم و آنها را به اهداف خود نزدیکتر کنیم. برای دریافت مشاوره در خصوص یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبانهای پرکاربرد بینالمللی از راههای ارتباطی زیر کمک بگیرید. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم.
شماره تماس: 021-72114
سایت (رزرو آنلاین تعیین سطح، مجله، مرکز آموزش مجازی): www.diako.ir
نظرات