چرا ویزای توریستی کانادا شما رد می‌شود؟

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ویزای توریستی کانادا یا ویزای اقامت موقت (TRV) که ویزای مولتی هم شناخته می‌شود، مدرکی رسمی است که به گذرنامهٔ شما الحاق می‌شود و به مسئولان کانادایی نشان می‌دهد که شما می‌توانید وارد کانادا شوید.
تبلیغات

حتما شنیده‌اید که درخواست ویزای مولتی یا توریستی خیلی از افراد رد شده است، در حالیکه حتی دلیلش را هم نمی‌دانند. در این مقاله، پنج دلیل عمدهٔ رد شدن ویزای توریستی کانادا را برایتان نوشته‌ایم تا هنگام ارائهٔ درخواست، توجه بیشتری به این موارد داشته باشید. با ما همراه باشید.

 ۱. به‌درستی متوجه کارکرد ویزای توریستی کانادا نشده‌اند

بنابر اعلام مؤسسهٔ مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا (IRCC)، نرخ رد شدنِ ویزای توریستی کانادا یا ویزای اقامت موقت (TRV)، طی سال ۲۰۱۸ به بیش از یک‌چهارم افزایش یافت. شهروندان کشورهایی مشخص، برای ورود به کانادا به ویزای توریستی یا TRV نیاز دارند، چون دولت کانادا، احتمال می‌دهد آن‌ها بیش از اندازه در این کشور بمانند و حتی این ریسک وجود دارد که قصد مهاجرت به کانادا به‌طور غیرقانونی را داشته و به کشور خود بازنگردند.

منظور از بازدیدکننده، کسی است که شهروند یا ساکن دائمی کانادا محسوب نشده، اما به قصد گذراندن تعطیلات، ملاقات خانواده یا شرکت در جلسه‌های کاری، به‌طور قانونی وارد این کشور می‌شود. بازدیدکننده مدت مشخص و محدودی حق ماندن در کانادا را دارد و حضورش در این کشور نیازمند شرایط گوناگونی است. پس اگر می‌خواهید ازطریق کار یا تحصیل در این کشور بمانید باید ویزاهای تخصصی‌تر در آن حوزه را دریافت کنید.

نخستین سؤالی که هنگام بررسی چنین درخواست‌هایی به ذهن مأمور صدور ویزا خطور می‌کند این است: «آیا این شخص بعد از انقضای ویزای بازدیدکننده، به کشور خودش برمی‌گردد؟»

مدارکی که برای درخواست ویزای توریستی کانادا ارائه می‌کنید، باید ثابت کنند که شما بعد از اتمام مهلت ویزا، به کشور مبدا بازمی‌گردید.

۲. فقط همان مدارکِ موجود در فهرست IRCC را ارائه کرده‌اید

مدارک لازم برای ویزای مولتی کانادا

به‌طور معمول مدارکی که IRCC برای ویزای توریستی معمول (TRV) نیاز دارد، این‌ها هستند:

  • فرم‌ها؛
  • رسید واریز هزینه؛
  • عکس؛
  • گذرنامه؛
  • کُپی بلیط برگشت؛
  • و هرگونه مدرک دیگری که یکی از دفاتر VAC در کشوری واسطه مانند ترکیه بخواهد. (به دلیلی تعطیلی سفارت کانادا در ایران، باید برای دریافت ویزا به کشورهای دیگر مراجعه کنید)

اما اغلب اوقات هرچه مدارک بیشتری در راستای بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام مهلت ویزا ارائه کنید، شانس دریافت ویزا افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال می‌توانید چنین مدارکی هم ارائه کنید:

  • مدرکی برای اثبات اینکه در پایان مدت مقرر، کانادا را ترک خواهید کرد؛
  • مدرکی برای اثبات توان مالی مناسب برای رتق‌وفتق خود و خانواده‌تان در مدت اقامت در کانادا و همین‌طور بازگشت به کشور مبدا؛
  • مدرکی برای اثبات نداشتن سوءسابقه؛
  • مدرکی برای اثبات اینکه تهدیدی برای امنیت شهروندان کانادایی محسوب نمی‌شوید؛
  • مدرکی برای اثبات سلامتی و اینکه تهدیدی برای سلامتی شهروندان کانادایی محسوب نمی‌شوید.

۳. مدارک لازم از همهٔ ارتباط‌های خود با کشورتان برای اثبات بازگشت را ارائه نکرده‌اید

بسیاری از کسانی که درخواست ویزای توریستی کانادا را ارائه می‌کنند، به همهٔ ارتباط‌های خود با کشورشان و مدارکی که آن‌ها را اثبات کنند، توجهی ندارند. به‌عنوان مثال اثبات اینکه شما در کشور مبدا ملک و املاک دارید، در حال تحصیل هستید یا در شرکتی مشغول به کارید، می‌تواند ارتباط شما با کشور مبدا را اثبات کند.

شما باید کپی‌هایی از قراردادهای مالکیت یا اجارهٔ املاک خود را که توسط یکی از دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شده باشد، ضمیمه درخواست ویزای خود کنید. گواهی اشتغال به تحصیل و نامه‌های استخدامی یا قراردادهای کاری که ثابت کنند شما کارمند دائمی شرکت یا کارفرمایی هستید هم باید ضمیمه کنید. فراموش نکنید در این مدارک طول مدت استخدام، سمَت شما در شرکت و زمان بازگشت‌تان به محل کار هم مشخص شده باشد.

ارتباط‌های دیگری هم با کشور محل زندگی وجود دارند که می‌توانند ثابت کنند شما برمی‌گردید، به‌طور مثال:

  • آیا عضو فعالی از سازمانی مردمی هستید؟ اگر هستید، می‌توانید مدارکی از سمت و وظایف خود در آن سازمان مردمی را ارائه کنید.
  • آیا از افراد مُسن خانواده نگه‌داری می‌کنید؟ اگر بله، می‌توانید مدارکی از مسئولیت‌های خود در قبال وی ارائه کنید.

۴. شهادت‌نامه‌هایی ارائه نکردید که از درخواست‌تان پشتیبانی کنند

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

شهادت‌نامه هم مدرک قانونی محسوب می‌شود. اگر دوستان و اقوامی دارید که می‌توانند ادعاهای شما نسبت به ارتباط‌هایتان با کشور را تأیید کنند، می‌توانید از آن‌ها شهادت‌نامه بگیرید و همراه درخواست ویزای خود ارائه کنید.

شهادت‌نامه معتبرتر از نامه‌های معمولی است، چون شهادت دروغ تبعات قانونی به همراه دارد، به همین خاطر شهادت‌نامه‌ها مدرک قانع‌کننده‌تری برای مأمور صدور ویزا تلقی می‌شوند.

۵. دعوت‌نامه‌تان جزئیات کافی ندارد

برای اینکه نشان دهید در مدت اقامت‌تان در کانادا، غذا و سرپناه دارید، بهتر است از یکی از اقوام یا دوستانی که در کانادا دارید، دعوت‌نامه‌ای بگیرید و همراه درخواست ویزای توریستی کانادا ارائه کنید.

این دعوت‌نامه نباید زیادی مختصر باشد؛ باید نسبتا مفصل بوده و به‌وضوح بیان کند که این فرد، در تمام مدت اقامت‌تان در کانادا، غذا و سرپناه رایگان برایتان فراهم می‌کند.

نام کامل، تاریخ تولد و تاریخ رفت و برگشت‌تان به کانادا هم باید در دعوت‌نامه ذکر شده باشند.

به جز این، فرد موردنظر باید دعوت‌نامه را امضا کرده و شمارهٔ تماس و آدرسی هم نوشته باشد تا IRCC در صورت لزوم بتواند هویت وی را تأیید کند.

 سخن آخر

ویزای توریستی کانادا مسئلهٔ چندان پیچیده‌ای هم نیست، اما باید درست و به‌موقع ارائه شود. این ویزا هم مانند هر درخواست مهاجرت دیگری، تضمینی برای موفقیت صددرصدی ندارد، اما توجه به پنج اشتباهی که در این مقاله ذکر شدند، شانس موفقیت شما برای دریافت ویزای کانادا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

متخصصان ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا، می‌توانند در پیمودن مسیری مطمئن برای دریافت ویزا شما را همراهی کنند. برای اطلاع از انواع ویزای این کشور و شرایط اخذ هر یک، می‌توانید به لینک زیر در وب‌سایت ایران کانادا مراجعه کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب این مجموعه بهره‌مند شوید.

ویزای کانادا

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات